Ευγενικοί δεν είναι όλοι οι άνθρωποι, άλλοι γιατί έτσι μεγάλωσαν και άλλοι γιατί μπορεί να μη το συνειδητοποιούν.΄Αυτοί που έτσι μεγάλωσαν δύσκολα θα αλλάξουν. Όσοι όμως δεν το κάνουν σκόπιμα μπορεί με ένα μικρό… τέχνασμα να θυμηθούν και πάλι πως μπορούν να γίνουν ευγενικοί όταν συναναστρέφονται με άλλους ανθρώπους.
Πόσες φορές δεν πήγατε να πάρετε τον καφέ σας και επειδή μπορεί να αργήσατε στη δουλειά, να ξυπνήσατε στραβά ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο να ξεχάσατε τους τρόπους σας. Χωρίς μια “καλημέρα” ζητάτε μόνο τον καφέ σας. Μια συμπεριφορά που αγγίζει τα όρια της αγένειας.
Με τέτοιους ανθρώπους είχε να κάνει καθημερινά ένας ιδιοκτήτης καφέ. Και έβαλε σκοπό όλοι οι πελάτες του να γίνουν ευγενικοί. Αυτό που σκέφτηκε ήταν αρκετά δημιουργικό. Και μπήκε στη διαδικασία να “εκπαιδεύσει¨ τους πελάτες του, να είναι πιο ευγενικοί ή έστω πιο ευχάριστοι.
«Κάποια μέρα θα ήθελα να αποκαταστήσω όλες τις αδικίες που υπάρχουν σε αυτό τον πλανήτη. Έτσι, αποφάσισα να ξεκινήσω με κάτι απλό: να χρεώνω έξτρα τους πελάτες που δεν βρίσκουν λίγο χρόνο ή διάθεση να καλημερίσουν, να πουν ένα «γεια», να σκεφτούν πως υπάρχει ένας άνθρωπος πίσω από το μπαρ», δηλώνει ο Simms. Έτσι, τοποθέτησε μια πινακίδα έξω από το μαγαζί του με την οποία ενημέρωνε τους πελάτες και τους περαστικούς για την καινούρια πολιτική χρέωσης του καφέ.
Όπως διαβάζετε, στην πινακίδα αναγράφεται η τιμή του καφέ η οποία «πέφτει», όσο αυξάνεται το επίπεδο ευγένειας με την οποία θα τον ζητήσει ο πελάτης:
«1 μονός καφές», 5 δολάρια.
«1 μονός καφές, παρακαλώ», 3 δολάρια.
«Καλημέρα θα ήθελα ένα μονό καφέ παρακαλώ», 1,75 δολάρια.
Το κόλπο του όχι μόνο έφερε αποτέλεσμα, αλλά έγινε παγκοσμίως viral, γέμισε αράδες σε εφημερίδες, έγινε θέμα σε τηλεοπτικές εκπομπές και -προφανώς- σε sites όλου του κόσμου.
Το βασικότερο; Στην πόλη του εμφανίστηκαν και πάλι οι ευγενικοί άνθρωποι.