Κατασκευάστηκε το πρώτο ελληνικής κατασκευής μoνοθέσιο επιβατικό αεροσκάφος, με την ονομασία «Άρχων 1» («ARCHON SF 1»). Εξαιτίας του αεροδυναμικού του σχήματος μοιάζει πολύ με τα αεροσκάφη τύπου «στελθ». Και προκαλεί τον θαυμασμό της ελληνικής και της διεθνούς κοινής γνώμης.
Πρόκειται για ένα υπερελαφρό μονοθέσιο αεροσκάφος συνολικού βάρους μόλις 200 κιλών. Λειτουργεί με κινητήρα μόλις 46 ίππων και μοιάζει με σύγχρονο μαχητικό αεροπλάνο τύπου STEALTH.
Το πρώτο μοντέλο «Άρχων 1», κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στην ακριτική Φλώρινα, έκανε το πρώτο του ταξίδι στους αιθέρες με ικανοποιητικές επιδόσεις.
Αυτό είχε σαν επακόλουθο να υπάρξει έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον. Με αποτέλεσμα να αρχίσει, πλέον, σε αρχικό στάδιο η μαζική κατασκευή και η διάθεσή του στην αγορά. Τα περισσότερα μέρη του είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο αεροναυπηγικής. Με πολλούς καινοτόμους σχεδιασμούς σε παγκόσμια κλίμακα. Κάτι, που προκάλεσε το ενδιαφέρον αμερικανικών εταιρειών, οι οποίες προτίθενται να το αξιοποιήσουν εμπορικά.
Το αεροσκάφος σε κουτί κιτ
Τα πρώτα αεροσκάφη του τύπου «Άρχων 1″ άρχισαν να κατασκευάζονται και να πωλούνται συσκευασμένα σε κιβώτια «κιτ», που μπορούν να συναρμολογούνται!
Μεγάλη εντύπωση προκαλεί το γεγονός, ότι ο σχεδιαστής και κατασκευαστής του πρωτότυπου αυτού ελληνικού αεροσκάφους δεν είναι αεροναυπηγός. Ούτε μηχανικός αεροσκαφών, ούτε καν τεχνικός οποιασδήποτε ειδικότητας.
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος από την Φλώρινα, ο κατασκευαστής του «Άρχων 1», είναι Αστυνομικός στο επάγγελμα. Από την παιδική του όμως ηλικία είχε μεγάλο πάθος και μεράκι για την αεροπλοΐα. Όπως δηλώνει ο ίδιος που είναι και ο πρόεδρος της Αερολέσχης Φλώρινας, ξεκίνησε να κατασκευάζει το πρώτο του αεροπλάνο πριν λίγα χρόνια. Όταν, κατά την διάρκεια επίσκεψής του σε κάποιο ειδικό σχετικό κατάστημα, στον Καναδά, κάποιος του έδωσε την ιδέα να προχωρήσει στην κατασκευή ενός αεροπλάνου. Όχι με τα συνήθη υλικά, αλλά με απλά, καθημερινά υλικά, που όλοι έχουμε στο σπίτι μας.
«Λυγκιστής»: Το πρώτο ξύλινο αεροπλάνο, που έφτιαξε ο Ηλιόπουλος
Έτσι, το πρώτο αεροπλάνο, που κατασκεύασε, ήταν ξύλινο και μάλιστα ανακυκλώσιμο, αφού τα ξύλα, που χρησιμοποίησε για την κατασκευή του, προέρχονταν από τα παλιά του έπιπλα.
Το κάθισμα, που τοποθέτησε στην θέση του πιλότου ήταν ένα αναπηρικό καροτσάκι. Τα μηχανικά μέρη του πρώτου αεροπλάνου του προήλθαν από έναν παλιό κινητήρα αυτοκινήτου!
Όπως λέει ο ίδιος, για να καταφέρει να ολοκληρώσει την κατασκευή του «Λυγκιστή», όπως ονόμασε το εν λόγω δημιούργημά του, χρειάστηκε να ξεπεράσει και τον φόβο του αλλά και τον εαυτό του. Το εγχείρημά του αυτό κινδύνευε να χαρακτηριστεί ως μια φαιδρή ιστορία για έναν «τρελό», που προσπάθησε να φτιάξει αεροπλάνο.
Μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή του και θεωρώντας, ότι έχει εκπληρώσει το όνειρό του, δήλωσε, πώς δεν θα επιχειρούσε κάτι ανάλογο στο μέλλον. «Ακόμη και αν του έδιναν ένα εκατομμύριο ευρώ», όπως τόνισε χαρακτηριστικά.
Όμως, το «μικρόβιο» της αεροναυπηγικής είχε μπει μέσα του για τα καλά και κάτι του έλεγε να συνεχίσει.
Το πρώτο σύγχρονο ελληνικό αλουμινένιο μονοθέσιο
Ύστερα από πολυημερη κοπιαστική δουλειά και 3000 τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου το τσίγκινο αεροπλάνο έγινε το πρώτο σύγχρονο ελληνικό αλουμινένιο μονοθέσιο αεροσκάφος «Άρχων».
Και το έκανε, κατασκευάζοντας ένα δεύτερο αεροσκάφος, χρησιμοποιώντας αυτή την φορά τσίγκους τυπογραφείου. Σε κλίμακα 1 προς 6. Μάλιστα, όταν κατόρθωσε να πετάξει το νέο του δημιούργημα, η χαρά του, όπως λέει ο ίδιος, ήταν τόσο μεγάλη, που κόντεψε να πάθει καρδιακή προσβολή!
Όμως, η νέα του αυτή κατασκευαστική επιτυχία, του «άνοιξε την όρεξη» και τον ορίζοντα για μεγαλύτερες επιδόσεις. Ύστερα από κοπιαστική δουλειά και 3000 τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου, ο Γιώργος Ηλιόπουλος μετατασκεύασε το τσίγκινο αυτό αεροπλάνο του. Σε κανονικό μέγεθος, χρησιμοποιώντας αυτή την φορά ως υλικό, αντί για τσίγκο, αεροπορικό αλουμίνιο. Έτσι δημιουργήθηκε ο «Άρχων», όπως το ονόμασε, που, μετά από πολύ κόπο, κατόρθωσε και έκανε το πρώτο του εντυπωσιακό ταξίδι στους αιθέρες!
Η αδιαφορία του κράτους μας
Παρ’ όλον ότι η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, του επεφύλαξε θερμή υποδοχή, όπως λέει ο ίδιος, το ελληνικό κράτος, όχι μόνον αδιαφόρησε για το επίτευγμά του, αλλά του δημιούργησε και διάφορα γραφειοκρατικά κωλύμματα.
Σύμφωνα με όσα λέει ο ίδιος για να μπορέσει να πάρει άδεια να πετάξει, ταλαιπωρήθηκε τόσο πολύ από τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές. Οι οποίες του επιφύλαξαν μεγάλες δυσκολίες. Αναγκάστηκε τελικά να απευθυνθεί στην γειτονική Ιταλία, προκειμένου να αποκτήσει την πολυπόθητη αυτή άδεια. Γι’ αυτό, τα διακριτικά »νηολόγησής» του αεροσκάφους του «Άρχων 1″, φέρουν στα αρχικά το γράμμα (»Ι-Α281»). Που δηλώνει, ότι έχει καταχωρηθεί στην Ιταλία!