Η Υβόννη Μαλτέζου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1949 και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Η ίδια είχε πει σχετικά: “Τα πρώτα λεφτά μου ως ηθοποιός τα έβγαλα πριν ακόμα τελειώσω το δημοτικό.
Της: Έπη Τρίμη
Πέρα από το θέατρο η Υβόννη Μαλτέζου αγαπά εξίσου και το σινεμά. Της αρέσει η διαδικασία από την ανάγνωση του σεναρίου μέχρι το πώς φτάνει να ολοκληρώνεται μια ταινία. «Και πίσω από την κάμερα της αρέσει το σινεμά, ίσως επειδή είναι και παντρεμένη με τον σκηνοθέτη Λάκη Παπαστάθη. Η τηλεόραση είναι κάτι μπάσταρδο, κάτι ανάμεσα στο σινεμά και το θέατρο», έχει πει η η ίδια. Ξεκίνησε η Υβόννη Μαλτέζου μέσα από τη συμμετοχή της στο παιδικό θέατρο όπου όπως η ίδια έχει πει τα χρήματα ήταν ελάχιστα Μάλιστα, δεν δίστασε να αποκαλύψει πως ως επαγγελματίας πληρώθηκε για πρώτη φορά στο Έγκλημα και τιμωρία”.
Η Υβόννη Μαλτέζου έχει πει σχετικά: “Οι γονείς μου ήταν Μικρασιάτες και ο πατέρας μου εργαζόταν ως ζωέμπορος κι ύστερα ως κρεοπώλης. Οικονομικά είχαμε τα πάνω και τα κάτω μας γιατί το εμπόριο την έχει πάντα αυτή την αστάθεια. Δυστυχώς ο πατέρας πέθανε όταν ήμουν 13 χρονών, κι έτσι μείναμε πίσω -η μητέρα μου και τρία κορίτσια-, χωρίς σύνταξη και χωρίς σπίτι. Αναγκαστήκαμε, λοιπόν, να δουλέψουμε όλοι. Κάπου τότε δούλεψα και στην Σχολή Καλών Τεχνών για ένα περίπου χρόνο.
Φυσικά δεν ήμουν γυμνό μοντέλο, γιατί ήμουν παιδί. Με ζωγράφιζαν κεφάλι και κάποια στιγμή ολόσωμο, αλλά με ρούχα. Το πολύ συγκινητικό είναι ότι, μετά από πολλά πολλά χρόνια, μια ζωγράφος βρήκε κάτι σκίτσα μου και μου τα χάρισε. Τα έχω καδράρει. Τι θησαυρός!
Φέτος, η Υβόννη Μαλτέζου συμμετέχει στην τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ. Την τηλεοπτική οικογένεια αποτελούν οι Μελέτης Ηλίας και Κατερίνα Παπουτσάκη ως γονείς, η Υβόννη Μαλτέζου ως δαιμόνια γιαγιά, η Εριφύλη Κιτζόγλου ως πρωτότοκη κόρη και ο Δημήτρης Καπουράνης ως μεγάλος γιος. Στον ρόλο του αφηγητή και μικρού γιου της οικογένειας ο Μανώλης Γκίνης, ο εξαιρετικός μικρός από το σποτ της Cosmote, που παράκουσε το προφίλ ως «κροφίλ». Στον ρόλο της θείας της οικογένειας Αντωνοπούλου η Τζένη Θεωνά.
Η Ηβόννη Μαλτέζου, έχει πάρει μέρος σε πολλές παραστάσεις, σε αρκετές ταινίες αλλά και σε σίριαλ, με πιο γνωστή την παρουσία της στη σειρά Είσαι το ταίρι μου. Η ηθοποιός τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Α’ και Β’ γυναικείου ρόλου για τις ταινίες ”Ιαγουάρος” (1994)και «Θα το μετανιώσεις». Πρώτη σύζυγος του Κώστα Αρζόγλου. Φιλμογραφία Η Στεφανία (1966) Φουσκοθαλασσιές (1966)ΩΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΛΤΕΖΟΥ Ο ακτύπητος κτυπήθηκε (1970) [Τασία] Όμορφες μέρες (1970) [Αγγέλα] Μια γυναίκα φεύγει (1971) Άσπρο μαύρο (1973) Τον καιρό των Ελλήνων (1981) Θεόφιλος (1987) Ιαγουάρος (1994 Safe sex (1999) [Μαρία Χριστοφορίδου] Είδωλο και ρόλος (2001) Το μόνον της ζωής του ταξείδιον (2001) [Αφροβασίλη] Θα το μετανιώσεις (2003) [Ιουλία] Αλεμάγια (2004) [Ισαβέλλα] Η χορωδία του Χαρίτωνα (2005) [Υψηλάντη] Ώρες κοινής ησυχίας (2006) [Τούλα] Ταξίδι στη Μυτιλήνη (2010) [Λίτσα] Απ’ τα κόκαλα βγαλμένα (2011) [Ζορζέτα Καπέτση] Runaway day (2013)
Μετά το παιδικό θέατρο η ηθοποιός βρέθηκε στην ιδρυτική ομάδα του Ελεύθερου Θεάτρου και από τότε δεν θέλει να το αφήσει στιγμή.
Η Υβόννη Μαλτέζου, παράλληλα, διδάσκει υποκριτική σε σχολή και περνάει όλα όσα της έμαθαν οι δάσκαλοί της στους μαθητές της οι ηλικίες των οποίων αρχίζουν από 18. Όταν την ρωτάς εάν είναι εύκολο να ασχοληθούν οι νέοι με την υποκριτική ή αν έχουν μέλλον, εκείνη απαντά αμέσως ότι θα τους συμβούλευε να δοκιμάσουν την τύχη τους γιατί, όπως υποστηρίζει, είναι και ενδιαφέρον το επάγγελμά της και δραστήριο. Όμως, όπως λέει, χρειάζεται να έχουν και θάρρος και τόλμη αλλά και να παίρνουν ρίσκα. Αυτό που προέχει όλων πάντως, ξεκαθαρίζει, είναι το ταλέντο τους. Βέβαια, η γνωστή ηθοποιός ξέρει πάρα πολύ καλά ότι είναι πολύ δύσκολη η εύρεση δουλειάς στο χώρο τους λόγω της κατάστασης που επικρατεί.
Όταν φτιάχτηκε το ελεύθερο θέατρο στο Άλσος Παγκρατίου, δεν είχαμε και πολλές επιλογές έχει πει η Υβόννη Μαλτέζου: είτε θα μέναμε στο Εθνικό -κάποιους από εμάς μας είχαν ήδη ζητήσει να μείνουμε, αλλά έπρεπε να υπογράψουμε δήλωση νομιμοφροσύνης, οπότε δεν το συζητάγαμε καθόλου- είτε θα βγαίναμε έξω, όπου, με εξαίρεση το Θέατρο Τέχνης, υπήρχε μόνο το εμπορικό θέατρο.
Όμως οι πιο πολλοί ήμασταν αριστεροί και κόντρα στο πολιτικό κλίμα της εποχής. Έτσι, θελήσαμε ν’ αρθρώσουμε το δικό μας λόγο. Να μιλήσουμε για τα πράγματα για τα οποία κανείς δεν μιλούσε εκείνη την εποχή. Το αίτημά μας, εξάλλου, αφορούσε ένα θέατρο ποιότητας, ένα θέατρο διαφορετικό. Η κίνησά μας ήταν μια κίνηση ελευθερίας, γιατί πράγματι ήμασταν ενάντιοι σε κάθε μορφή εξουσίας και βίας. Δηλαδή, δεν ήταν καθόλου τυχαίο που στη δεύτερη παράσταση μας καταργήσαμε τον σκηνοθέτη… Ούτε τη δική του εξουσία αντέχαμε. Κι αυτή η αντιπαράθεση με τη δικτατορία καθόρισε τελικά και το θεατρικό μας κείμενο. Δημιουργήσαμε έναν έμμεσο σατιρικό λόγο για να συνεννοούμαστε με το κοινό και να ξεγελάμε τη λογοκρισία.
Της αρέσει ωστόσο το θέατρο, κι αυτό δεν θέλει να το εγκαταλείψει. Για την τηλεόραση δεν θέλει να πει πολλά. Άλλωστε, της αρέσει να μιλά για τη δουλειά της και μόνο γι’ αυτή. Εξάλλου, η Υβόννη Μαλτέζου είναι ένας χαμηλών τόνων άνθρωπος, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι άνθρωποι που την ξέρουν καλά. Και γι’ αυτό αποφεύγει να μιλά στον Τύπο, όταν δεν υπάρχει λόγος.