takis-chrysikakos-ta-200-atoma-kato-apo-to-spiti-toy-oi-gynaikes-poy-lipothymoysan-kai-to-telos-apo-tin-tv-102348
20:00

Τάκης Χρυσικάκος: Τα 200 άτομα κάτω από το σπίτι του, οι γυναίκες που λιποθυμούσαν και το τέλος από την TV

20:00
Newsroom

Ο Τάκης Χρυσικάκος γεννήθηκε στη Νίκαια, αλλά  οι γονείς του κατάγονταν κι οι δύο απ’ τη Μάνη. Μόλις τελείωσε το Γυμνάσιο, φοίτησε στη σχολή του Θεάτρου τέχνης του Καρόλου Κουν και συγχρόνως άρχισε να παίζει στο Θέατρο τέχνης επί μια δεκαετία.

Της: Έπη Τρίμη

Advertisement

Ο ίδιος είχε πει σχετικά: “Θυμάμαι τον Κουν που μου δίδαξε ότι δεν υπάρχει το αδύνατο, το ανέφικτο και ότι όλα βασίζονται στο τρίπτυχο: Δουλειά, δουλειά, δουλειά. Αυτό το ασπάζομαι και το ακολουθώ κατά γράμμα. Το πείσμα πήρα από εκείνον και την επιμονή στη δουλειά. Τον Λαζάνη, δάσκαλο μου στη σχολή, τον Αλέξη Σολωμό, τον Λεωνίδα Τριβιζά στο Λαϊκό Πειραματικό Θέατρο, τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, στου οποίου τη σχολή δίδαξα. Ήταν μεγάλο σχολείο για μένα οι ατέλειωτες συζητήσεις μαζί του, μεγάλο δώρο. Μου ΄λεγε ότι ο μεγάλος εχθρός του ταλέντου είναι το ταλέντο, διότι σε εγκλωβίζει. Πνευματικός μου μέντορας παραταύτα, που μου άσκησε τη μεγαλύτερη επιρροή, ήταν ο Μίνως Βολονάκης, ο μεγαλύτερος θεατράνθρωπος που γνώρισα.”

Advertisement

Οι Μανιάτες γονείς του τον στήριξαν στο “ταξίδι” του στην υποκριτική

Από νωρίς διασκέδαζε τη γειτονιά και οι γειτόνισσες κορδώνονταν πως βλέπανε τον θεατρίνο Τάκη να ξεπροβάλλει. . Βαθιά σκεπτόμενος άνθρωπος, με μια γοητευτική αυστηρότητα στην όψη και με μια ευγένεια στον χαρακτήρα που σπανίζει· μια ευγένεια που με έκανε να πιστεύω για χρόνια ότι είχε αριστοκρατική καταγωγή. Η λαϊκή του καταγωγή σε συνδυασμό με μια ανεξήγητη αστική “αγγλικού τύπου” αβρότητα και καλλιέργεια τον καθιστά ακόμη πιο ενδιαφέροντα ως άνθρωπο και ηθοποιό.

Advertisement

Επαγγελματική πορεία

Τα τελευταία χρόνια ο Τάκης Χρυσικάκος παίζει έργα Ελλήνων λογοτεχνών στα περισσότερα Φεστιβάλ σε δικές του παραγωγές, Γ. Βιζυηνού Το Αμάρτημα της Μητρός μου, Α. Παπαδιαμάντη Aνθός του γιαλού, Ο καιρός των Χρυσανθέμων του Μ. Ελευθερίου, σκηνοθέτησε και έπαιξε για πέμπτη χρονιά σε όλη την Ελλάδα και χώρες της Ευρώπης την Αναφορά στον Γκρέκο του Ν. Καζαντζάκη και τον χειμώνα 2019-2020 σκηνοθέτησε και έπαιξε τις Σχέσεις πόθου, πάθους, πόνου του Δ. Χαριτόπουλου.

Advertisement

Πολιτική καριέρα

Ο Τάκης Χρυσικάκος διετέλεσε Δημοτικός Σύμβουλος και Σύμβουλος Δημάρχου στον Δήμο Αθηναίων. Πρόεδρος του Δ.Σ. Μουσικά Σύνολα Δήμου Αθηναίων και Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων.

Πολύ σύντομα συνειδητοποίησα το εφήμερο, ιδιαίτερα της τηλεόρασης

Τα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης, της μεγάλης δημοφιλίας, που μαζευόταν κόσμος κάτω από το σπίτι μου και γινόταν ο κακός χαμός, είχε πει ο Τάκης Χρυσικάκος το 2019 στην εκπομπή  «Καλοκαίρι μαζί στις 10»100-200 άτομα. Συγκεκριμένα είχε πει: “Κάτω από το σπίτι μου φώναζαν για να βγω στο μπαλκόνι απλά να με δουν. Κάποιες γυναίκες να λιποθυμούσαν. Δεν υπάρχουν σήμερα οι αναλογίες οι αντίστοιχες. Τότε στην αρχή αρχή σαν νέος κι εγώ «την είδα», ψωνίστηκα λίγο. Η συνειδητοποίηση ήρθε μια μέρα στην Ύδρα. Ήμουν καλεσμένος με τη Μελίνα Μερκούρη, τον Ντασέν και μια μεγάλη παρέα. Δημιουργήθηκε μια τεράστια ουρά για αυτόγραφα. Νόμιζα ήταν για την Μελίνα. Δεν ήταν για τη Μελίνα, ήταν για εμένα. Αυτή ήταν η στιγμή της συνειδητοποίησης και είπα πως αυτό θα κρατήσει όσο κρατάει αυτό το σίριαλ. Δίπλα σου είναι ένας μύθος και εσύ δεν είσαι τίποτα”.

Advertisement

Είμαι δύσκολος άνθρωπος

“Δεν φοβάμαι το τέλος. Αυτό που θέλω είναι να είμαι υγιής και να είμαι στη σκηνή μέχρι το τέλος της ζωής μου. Δεν έτυχε να παντρευτώ. Έχω ζήσει με κάποιες γυναίκες και έχω πάρει αυτό που ήθελα. Είμαι δύσκολος άνθρωπος, το παραδέχομαι, και αν είχα παντρευτεί, θα είχα χωρίσει και δεν το θέλω. Δεν παντρεύτηκα ποτέ γιατί δεν θα ήθελα να χωρίσω. Αν είχα ένα παιδί θα πίεζα πάρα πολύ τον εαυτό μου και δεν θα χώριζα ποτέ.”

Σε άλλη συνέντευξη είχε πει ο Τάκης Χρυσικάκος: “Υπήρξαν εποχές που ήμουν αλαζονικός. Εποχές που έκανα λάθη. Η πληθώρα των γυναικών με απροπροσανατόλισε. Είναι αλήθεια και πρέπει να το παραδεχτώ. Τώρα κρίνω διαφορετικά. Οι απαιτήσεις μου είναι πιο αξιοκρατικές πια. Είμαι πολύ καλά με τον εαυτό μου, είτε είμαι μόνος μου, είτε είμαι με μια σύντροφο, είναι για να μοιραστώ πράγματα που έχω και όχι να αρπαχτώ από το λαιμό της γιατί δεν μπορώ να είμαι μόνος μου. Μια χαρά μπορώ να είμαι μόνος μου.”