Ο Στέλιος Μάινας εκτός από ένας εξαιρετικά καλός ηθοποιός είναι ένας άνθρωπος με πλούτο ψυχής και βαθιά πραγματική καλλιέργεια. Είναι σκεπτόμενος, ακέραιος χαρακτήρας και μια προσωπικότητα γενναιόδωρη γεμάτη ζεστασιά.
Γράφει η Έπη Τρίμη
Είναι από τους ανθρώπους που είχα την ευλογία να γνωρίσω και που εκτιμώ αφάνταστα καθώς πιστεύω πως θα αφήσουν δια παντός το στίγμα τους στον πολιτισμό και στα γράμματα. Η όλη του συμπεριφορά βγάζει μια σοβαρότητα αλλά και θέρμη ενώ ξέρει πραγματικά ποιος είναι γι΄αυτό και δεν κάνει ποτέ θόρυβο γύρω από τον εαυτό του εκτός αν έχει να μιλήσει για τη δουλειά του, να σχολιάσει ένα ζήτημα ή να προασπίσει τα συμφέροντα αδυνάτων όπως είχε κάνει με τους απολυμένους από το MEGA.
Ο Στέλιος Μάινας γεννήθηκε στην Ερμούπολη Σύρου την 1 Οκτωβρίου 1957 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και αργότερα τελείωσε τη Δραματική Σχολή Βεάκη το 1982.
Ο ταλαντούχος ηθοποιός έγινε ευρύτερα γνωστός στο ευρύ κοινό με τη συμμετοχή του στην τηλεοπτική σειρά «Οι Μεν Και Οι Δεν» ως Τίμος από την ταινία «Βαλκανιζατέρ» τα «Μαύρα μεσάνυχτα» και το «Νησί». Έχει αποδείξει πως είναι εξαιρετικός τόσο σε κωμικούς ρόλους αλλά και δραματικούς. Βέβαια, βλέποντάς τον στο Νησί νομίζω πως ο άνθρωπος αυτός αν έκανε διεθνή καριέρα θα κέρδιζε τις εντυπώσεις και θα ήταν από τα ονόματα που θα άφηναν το σημάδι τους βαθιά ριζωμένο στον Ευρωπαϊκό κινηματογράφο.
Είναι δε συγκινητικό το γεγονός πως ενώ έχει μέσα του φλόγα και πάθος ξέρει τι σημαίνει αφοσίωση και σταθερότητα γι΄αυτό και έχει μια τόσο ευτυχισμένη οικογένεια.
Ο Στέλιος Μάινας είναι παντρεμένος με την ηθοποιό Κάτια Σπερελάκη με την οποία έχει ένα γιο, τον Ιωσήφ που ασχολείται με τη θεατρολογία και τη σκηνοθεσία.
Ο Στέλιος Μάινας είχε πει σε συνέντευξή του για τη σύζυγό του: «Με την Κάτια, τη γυναίκα μου, είμαστε μαζί τριάντα δύο χρόνια. Για να έχει διάρκεια ένας γάμος, μια συνύπαρξη, πρέπει μονίμως να κάνεις τις αναγκαίες υποχωρήσεις κι εσύ και ο άλλος. Πρέπει να είναι αμοιβαίο. Να λειαίνεις οξύτητες και αντιθέσεις. Είναι η ίδια λογική για την επιβίωση μιας κοινωνίας. Με οξύνσεις δεν πας πουθενά, μένεις μόνος σου». Η δε σύζυγός του για όσους δεν το γνωρίζουν είναι εξαδέλφη της Κατερίνας Καραβάτου.
Μεγάλωσα σε ένα σπίτι με γυναίκες, αφού μιλάμε για μία μονογονεϊκή οικογένεια μιας άλλης εποχής, της εποχής που οι γυναίκες κυριαρχούσαν, είχε πει ο Στέλιος Μάινας. Υπήρχε η μάνα μου, οι ξαδέρφες μου, οι φίλες τους και πάει λέγοντας. Είχα και τον αδερφό μου αλλά οι γυναίκες ήταν πολλές. Αυτό βεβαίως «γέννησε» μια τρυφερότητα από την πλευρά τους αλλά και από τη δική μου την πλευρά. Κατάλαβα και αγάπησα τη γυναικεία ψυχή από πολύ μικρός. Ξέρω τί σημαίνει γυναίκα. Αγάπησα πολύ τη μάνα μου αλλά αγάπησα και την ιδέα της γυναίκας. Την ιδέα της μητέρας, του θηλυκού και εκτίμησα όλα όσα μπορεί να προσφέρει η αξία της γυναίκας στην κοινωνία
Το 2015 κέρδισε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Ο ηθοποιός, Στέλιος Μάινας έκανε επίσης το 2010 την πρώτη του συγγραφική απόπειρα με το βιβλίο «Τα φαινόμενα απατούν».
Ο Στέλιος Μάινας είχε πει: «Ναι, τρόμαξα. Και ξεκαθαρίζω ότι είναι μια σειρά που αγαπώ. Θα σας διηγηθώ μια ιστορία από εκείνη την εποχή. Είναι 24 Δεκεμβρίου και κατεβαίνω στον Πειραιά να δώσω μια συνέντευξη. Τότε οι πρωινές εκπομπές ήταν πολύ στα πάνω τους και το πρόγραμμα εξέπεμπε από κρουαζιερόπλοιο. Έρημος ο δρόμος. Ξαφνικά σταματά δίπλα μου ένα αυτοκίνητο. Ο οδηγός κατεβάζει το τζάμι και μου λέει: «ρε Μάινα, πες καμιά μαλ…. να γελάσουμε». Toν κοιτάζω και του απαντάω: «Φίλε μου, ίσως να μην το έχεις αντιληφθεί, αλλά είπες κάτι σοφό για το επάγγελμά μου: για όλους τους υπόλοιπους είμαστε διασκεδαστές και μόνο για τον εαυτό μας ηθοποιοί». Όταν τελείωσε η σειρά αυτή πήγα να παίξω στο θέατρο του Χουβαρδά».
Ο δημοφιλής ηθοποιός έχει μιλήσει για τον ρόλο του ως Γιώργης, αποκαλύπτοντας πως εκείνος ήταν που επέμεινε για να πάρει τον συγκεκριμένο ρόλο, καθώς ο σκηνοθέτης ήθελε να του δώσει τον ρόλο του δημάρχου.
«Πρέπει να πω ότι ήταν δική μου επιμονή ο Γιώργης. Προσωπική, δική μου επιμονή. Εγώ επέμεινα και ήθελα τον Γιώργη. Ο Παπαδουλάκης (σ.σ.: ο σκηνοθέτης) ήθελε να μου δώσει τον δήμαρχο.
Μου άρεσε πολύ αυτός ο ρόλος. Μου άρεσε αυτή η μοναξιά, είχε κάτι πολύ ιδιαίτερο ο Γιώργης. Ήταν μια βιβλική φιγούρα. Επίσης πρέπει να πω ότι εγώ συνέβαλα στη δημιουργία αυτής της βιβλικής φιγούρας. Στην αρχή μου λέει ο σκηνοθέτης “ξέρεις, θα πρέπει να κουρέψεις το μούσι, γιατί τη δεκαετία του ’50, του ’40 και του ’30 δεν είχαν μούσι, είχαν μουστάκι οι ψαράδες. Πρέπει να είμαστε και ιστορικά εντάξει”. Αγόρι μου, του λέω, πρέπει να φτιάξουμε βιβλική φιγούρα, για να ταυτίζεται ο κόσμος. Και όντως, οι ψαράδες δεν είχαν μούσι, μουστάκι είχαν. “Ε, θα έχω εγώ” του είπα και έτσι τον έπεισα.
Η επιτυχία του Νησιού, πέρα από τους ηθοποιούς, οφείλεται κατά πολύ μεγάλο βαθμό στη δουλειά του Παπαδουλάκη. Ο Παπαδουλάκης έκανε καταπληκτική δουλειά, όπως επίσης και ο Κατριτζιδάκης που έκανε συγκλονιστική φωτογραφία και οργάνωσαν ένα καθεστώς κινηματογραφικό για την τηλεόραση, το οποίο ήταν πρότυπο για το πώς πρέπει να γίνεται η τηλεόραση».
Η πραγματική του προσφορά καταγράφεται στον αριθμό των ανθρώπων, που,δυστυχώς, έχουν χαθεί σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Ο κ. Τσιόρδας, έτσι όπως τον παρακολούθησα στην τηλεόραση, είναι πρότυπο. Σεμνός, ακριβής, αυστηρός, ενημερωμένος, προσηνής και ακάματος. Είναι ο ήρωας, μαζί με όλους εκείνους, που δίνουν, μέρα νύχτα, τη δύσκολη μάχη στις εντατικές. Όλοι αυτοί αξίζουν το χειροκρότημα. Η υγεία στη πατρίδα μας αξίζει πολύ περισσότερα. Στην άτυχη αυτή στιγμή πρέπει να την χαλυβδώσουμε την Δημόσια Υγεία, στο επίπεδο που της αξίζει. Τώρα φάνηκε πόσο ανάγκη την έχουμε. Όλο το φορτίο, το δυσβάσταχτο αυτό φορτίο, το έχει αναλάβει η Δημόσια Υγεία, και συνεπώς οφείλουμε να την φροντίσουμε. Πρέπει να επανδρωθούν τα νοσοκομεία μας, που τις μέρες της κρίσης υποστελεχώθηκαν, να φτιάξουμε τις εντατικές, στις οποίες υστερούμε. Βεβαίως, αυτό δεν είναι μόνο Ελληνικό πρόβλημα. Δείτε την αντιμετώπιση του κορονοιού στις χώρες με προβληματικό Δημόσιο Τομέα στην υγεία, όπου καταγράφεται μία ζοφερή πραγματικότητα.