Η δημιουργία της ταινίας «Παπαφλέσσας» αποτέλεσε μια επαναστατική εμπειρία για τον ελληνικό κινηματογράφο, αναδεικνύοντας τη σπουδαιότητά του στην κινηματογραφική ιστορία της χώρας μας. Το θεαματικό γεγονός έλαβε χώρα παραμονές της επετείου της 25ης Μαρτίου και μεταδόθηκε μέσω του καναλιού Star, καθιστώντας το άλλοτε στοιχείο κορυφαίας κινηματογραφικής τέχνης προσιτό σε ευρύτερο κοινό.
Η συνεργασία μεταξύ της Finos Films και της Τζέιμς Πάρις το μακρινό 1971 έδωσε μία νέα πνοή του εθνικού ήρωα στον κινηματογράφο, με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ να φέρνει στο προσκήνιο μία από τις επικρατέστερες στιγμές της καριέρας του. Υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια του Ερρίκου Ανδρέου και το σεναριακό χέρι του Πάνου Κοντέλη, η ταινία ανέδειξε με εκλεπτυσμένο τρόπο τον πλούτο της παράδοσης και την αξία του ελληνικού κινηματογράφου.
Ο «Παπαφλέσσας», που αποτελεί πηγή έμπνευσης για γενιές απόδοξων Ελλήνων, γυρίστηκε στην πλειοψηφία του στην πανέμορφη Λάρισα, και ειδικότερα στο γραφικό χωριό Αμπελάκια.
Κάθε χρόνο, το εν λόγω χωριό φιλοξενεί πλήθος επισκεπτών, οι οποίοι εκτιμούν τα σπάνιας ομορφιάς καταπράσινα τοπία του, καθώς και τα εντυπωσιακά πέτρινα και παραδοσιακά αρχοντικά του.
Μάλιστα, το τηλεοπτικό πρόγραμμα «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση» είχε προηγουμένως πραγματοποιήσει ένα ενδιαφέρον οδοιπορικό στους τόπους όπου είχε γυριστεί η εμβληματική ταινία.
Ο Παπαφλέσσας, με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, είναι η ταινία που προβάλλεται σταθερά στην ελληνική τηλεόραση την 25η Μαρτίου και εξιστορεί τα γεγονότα της μάχης στα Δερβενάκια, αλλά και τον θάνατο του Παπαφλέσσα στο Μανιάκι.
Ειδικότερα, κάθε χρόνο, τέτοια μέρα, όλο και κάποιο κανάλι θα προβάλει την ελληνική ταινία με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, η οποία αναφέρεται φυσικά στα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, από τη νίκη του Παπαφλέσσα επί του Δράμαλη στα Δερβενάκια, μέχρι τον γεμάτο αυτοθυσία θάνατό του στα Δερβενάκια, πολεμώντας τον στρατό του Ιμπραήμ Πασά.
Η συμπαραγωγή της Φίνος Φιλμ με τον Τζέιμς Πάρις, ο οποίος είχε θητεύσει ως διευθυντής παραγωγής σε ταινίες της 20th Century Fox, κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Οκτώβριο του 1971 και έκοψε 297.817 εισιτήρια, εντυπωσιάζοντας το κοινό.
Πόσο χρήματα ξοδεύτηκαν για την παραγωγή του «Παπαφλέσσα»; Οι δύο παραγωγοί εμπιστεύτηκαν στον Ερρίκο Ανδρέου τη σκηνοθεσία και στον Πάνο Κοντέλη το σενάριο, πληρώνοντας περίπου 12.000.000 δραχμές, για να ολοκληρωθεί η ταινία.
Είχαν φέρει στην Ελλάδα υπερσύγχρονα μηχανήματα από τη Γαλλία, έκαναν πολλά εξωτερικά γυρίσματα, ενώ είχαν πάρει μέρος και περίπου τρεις χιλιάδες κομπάρσοι.
Πρόκειται για μια μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές του ελληνικού κινηματογράφου, η οποία μπορεί να συγκριθεί μόνο με αντίστοιχες του Χόλιγουντ.
Ένα μήνα πιο νωρίς, είχε προβληθεί στο 12ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου πήρε τα βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Αρτιότερης Παραγωγής, ενώ δόθηκε Τιμητική διάκριση στον σκηνογράφο και ενδυματολόγο Διονύση Φωτόπουλο.
Μάλιστα, ο Παπαφλέσσας να χαρακτηρίστηκε ως «η καλύτερη» στην καριέρα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, αλλά δεν έλειψαν και τα παρατράγουδα, καθώς μια μερίδα ατόμων την υποδέχθηκε με γιουχαΐσματα και κοροϊδίες, κάνοντας έξαλλο τον πρωταγωνιστή της.
Όπως χαρακτηριστικά είχε υπογραμμίσει σε συνέντευξή του τότε στην εφημερίδα Απογευματινή ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ««μίσησα την οργανωμένη οχλαγωγία του Φεστιβάλ. Εκείνων που μετέτρεψαν την αίθουσα σε εξέδρα γηπέδου. Ντροπή τους τέτοια ασέβεια. Δεν σεβάστηκαν τίποτε. Εξεπλάγην. Επρόκειτο για ένα φαιδρό συρφετό αγέλης, φανατικών της εξέδρας. Καφενόβιους. Ήρθαν με σκοπό να μετατρέψουν το Φεστιβάλ σε εμποροπανήγυρη. Για αυτό είναι προτιμότερο να καταργηθεί».