Ο Περικλής Χριστοφορίδης αποτελεί έναν από τους πιο εμβληματικούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου, κατέχοντας το ρεκόρ συμμετοχής σε 203 ταινίες, αριθμός που τον κατατάσσει ως τον ηθοποιό με τις περισσότερες εμφανίσεις στην ιστορία της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής.
Η Καριέρα και το Ακατάρριπτο Ρεκόρ
Ο Περικλής Χριστοφορίδης, με το αστείρευτο ταλέντο του, άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην ελληνική τέχνη, συμμετέχοντας σε 203 ταινίες. Ο αριθμός αυτός παραμένει ακατάρριπτος μέχρι σήμερα, κάνοντάς τον τον ηθοποιό με τις περισσότερες εμφανίσεις στον ελληνικό κινηματογράφο. Η καριέρα του ξεκίνησε στο θέατρο, αλλά σύντομα πέρασε στη μεγάλη οθόνη, όπου η πολυδιάστατη ικανότητά του να ενσαρκώνει από κωμικούς μέχρι δραματικούς ρόλους τον καθιέρωσε ως έναν από τους κορυφαίους ηθοποιούς της εποχής του.
Συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους πρωταγωνιστές της ελληνικής κινηματογραφίας, όπως η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Θανάσης Βέγγος και ο Βασίλης Αυλωνίτης, δίνοντας ζωή σε ρόλους που έμειναν χαραγμένοι στη μνήμη του κοινού. Κατά τη διάρκεια της “χρυσής εποχής” του ελληνικού κινηματογράφου, από τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, ο Χριστοφορίδης ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής.
Μια Οικογένεια με Ιστορία στην Τέχνη
Ο Περικλής Χριστοφορίδης προερχόταν από μια οικογένεια με έντονο καλλιτεχνικό υπόβαθρο, καθώς τόσο η σύζυγός του όσο και τα παιδιά του είχαν ενεργό συμμετοχή στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Η οικογενειακή παράδοση στην τέχνη της υποκριτικής συνέβαλε στη διαμόρφωση του καλλιτεχνικού του χαρακτήρα, ενώ τα έργα του παραμένουν ζωντανά στην ελληνική κοινωνία, μέσω των συνεχών τηλεοπτικών προβολών των ταινιών του.
Οι Σημαντικότερες Επιτυχίες του Περικλή Χριστοφορίδη
Ο Περικλής Χριστοφορίδης υπήρξε πρωταγωνιστής σε πολλές εμβληματικές ταινίες, οι οποίες άφησαν το αποτύπωμά τους στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Ορισμένες από τις πιο σημαντικές του συμμετοχές περιλαμβάνουν:
– «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο»
– «Η κυρά μας η μαμή»
– «Μανταλένα»
– «Ο Κατήφορος»
– «Κάτι να καίει»
– «Δεσποινίς Διευθυντής»
– «Γαμπρός απ’ το Λονδίνο»
– «Η χαρτοπαίχτρα»
– «Ένας απένταρος λεφτάς»
– «Σήκω χόρεψε συρτάκι»
– «Φως, νερό, τηλέφωνο, οικόπεδα με δόσεις»
– «Οι κληρονόμοι»
– «Ζητείται ψεύτης»
– «Η κοροϊδάρα»
– «Μια ζωή την έχουμε»
Οι ταινίες αυτές, με τις οποίες ο Χριστοφορίδης ενσάρκωσε αξέχαστους χαρακτήρες, διαμόρφωσαν την κινηματογραφική εικόνα μιας ολόκληρης εποχής, εδραιώνοντας τη θέση του ως έναν από τους πιο σημαντικούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.
Μαθεύτηκε 60 χρόνια μετά: Γι’ αυτό “εξαφάνισαν” από την τηλεόραση την κορυφαία ταινία του ελληνικού σινεμά
«Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου» είναι μία ταινία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, με πρωταγωνιστή τον Νίκο Ξανθόπουλο, που δεν θα προβληθεί ξανά στην ελληνική τηλεόραση.
Ειδικότερα, μία από τις κορυφαίες ταινίες στην ιστορία του ελληνικού, με πρωταγωνιστές μεγαθήρια της μεγάλης οθόνης, σε παραγωγή «Κλακ Φιλμ» και σκηνοθεσία Απόστολου Τεγόπουλου, δεν θα παιχτεί ξανά στην τηλεόραση, επειδή έχει διάρκεια τρεις ολόκληρες ώρες.
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 20 Νοεμβρίου 1967 και έκοψε περίπου 30.000 εισιτήρια, σε μία εβδομάδα, σε ένα μόλις κινηματογράφο. Το σενάριο γράφτηκε από τον Μιχάλη Γρηγορίου, ενώ μερικοί από τους ηθοποιούς που παίζουν μαζί με τον Νίκο Ξανθόπουλο ήταν οι Άντζελα Ζήλεια, Μάνος Κατράκης, Παντελής Ζερβός, Ελένη Ζαφειρίου, Ανέστης Βλάχος, Γιώτα Σοϊμοίρη, Αθηνόδωρος Προύσαλης και Βασιλάκης Καΐλας.
Η υπόθεση της ταινίας «Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου»
Ένας Μικρασιάτης πρόσφυγας αναγκάζεται να φύγει από την Κομοτηνή, κατηφορίζει στην Αθήνα, μαθαίνει μπουζούκι, πιάνει δουλειά σε ταβέρνα, αλλά η κήρυξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου τον φέρνει στο πεδίο της μάχης.
Αργότερα, εν μέσω Κατοχής, συνεχίζει να εργάζεται στην ταβέρνα και κάνει καριέρα σαν λαϊκός τραγουδιστής, ενώ παράλληλα θα μάθει ότι γλίτωσαν μόνο η μητέρα του και η αδελφή του από τον διωγμό.
Σε διάστημα μικρότερο του 1,5 έτους, αυτή τη φορά σε σενάριο Πάνου Κοντέλη, κυκλοφορεί το δεύτερο μέρος υπό τον τίτλο «Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου».
Ο Ξανθόπουλος έχει πια ενημερωθεί από τη «Ξεριζωμένη γενιά» ότι λέγεται «Καρατζόγλου» και πασχίζει να εντοπίσει πληροφορίες για τον πατέρα του, ο οποίος χάθηκε στην καταστροφή της Σμύρνης.