manoysos-manoysakis-ta-apiasta-noymera-tiletheasis-i-strofi-stin-kariera-toy-kai-i-nea-protoporiaki-seira-17089
18:00

Μανούσος Μανουσάκης: Τα άπιαστα νούμερα τηλεθέασης, η στροφή στην καριέρα του και η νέα πρωτοποριακή σειρά

18:00
Newsroom

Ο Μανούσος Μανουσάκης δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Οι τηλεοπτικές του επιτυχίες άλλωστε ακόμη βρίσκονται σε άπιαστα νούμερα τηλεθέασης στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης ενώ οι παλαιότεροι σίγουρα γνωρίζουν και τις κινηματογραφικές του δουλειές.

Της: Έπη Τρίμη

Advertisement

Ο Μανούσος Μανουσάκης εκτός από σκηνοθέτης είναι παραγωγός, συγγραφέας και ηθοποιός.Γεννήθηκε στην Αθήνα, Ελλάδα στις 14 Ιανουαρίου 1950, υπό την ονομασία Μανούσος Τατάκης. Σπούδασε στη Σχολή Κινηματογράφου του Λονδίνου.

Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ξεκίνησε να εργάζεται αρχικά στον κινηματογράφο.

Advertisement

Ο ρόλος του καλλιεργητή ελιάς

Ο Μανούσος Μανουσάκης, τα τελευταία χρόνια, έχει πετύχει και σε έναν άλλο, εξίσου δύσκολο ρόλο: σε αυτόν του βιολογικού καλλιεργητή της ελιάς αλλά και των κηπευτικών, αφού δραστηριοποιείται κάνοντας βιολογική καλλιέργεια ελιάς στη Σελλασία της Σπάρτης, ενώ η αγάπη του για τη φύση και ιδιαίτερα τη θάλασσα εκφράζεται μέσα από την επιλογή της αγωνιστικής ιστιοπλοΐας ως αγαπημένου χόμπι του.

Advertisement

Ο σκηνοθέτης  αποφάσισε να ασχοληθεί με τη βιολογική καλλιέργεια της ελιάς. «Πριν από περίπου δεκαπέντε χρόνια ο πατέρας της Μαρίας (συζύγου μου), που ζει μόνιμα στις Ηνωμένες Πολιτείες, μοίρασε τα κτήματά του στα παιδιά του. Έτσι βρεθήκαμε με ένα μεγάλο κτήμα, χωρίς να έχουμε ιδέα τι έπρεπε να κάνουμε και που επιπλέον είχε καεί πρόσφατα.

Το κτήμα είχε αγριέψει, γεμάτο βάτα και αγριάδα. Μου είπε λοιπόν η Μαρία να φυτέψουμε πενήντα δέντρα για το λάδι μας, εγώ ντρεπόμουνα να αφήσω τη γη σε αυτή την κατάσταση και έτσι τα δέντρα έγιναν από πενήντα, δυόμιση χιλιάδες. Έτσι ξεκίνησε» λέει.

Και είχε σημειώσει: «Η ελιά είναι ένα ερωτεύσιμο δέντρο. Καθώς την βλέπεις να μεγαλώνει, καθώς την γνωρίζεις, μία – μία ανακαλύπτεις ότι η καθεμιά έχει τα “χούγια” της, τις ιδιομορφίες της, την προσωπικότητά της».

Advertisement

Ο κ. Μανουσάκης πάντως είχε αναφέρει και τα βιώματά του, μένοντας για κάποιο διάστημα στη Σελλασία. «Μένοντας στη Σελλασία για μεγάλα χρονικά διαστήματα και πολύ συχνά για τις ανάγκες του κτήματος δεν ήταν δυνατό να είμαστε απλοί τουρίστες. Εμπλακήκαμε λοιπόν στα κοινά της περιοχής, στον τότε δήμο Οινούντος, όπου πριν δέκα χρόνια οργανώσαμε την πρώτη γιορτή ελιάς και λαδιού. Η γιορτή γρήγορα ξεπέρασε τα σύνορα της Λακωνίας, ταξίδεψε στην Ελλάδα και γρήγορα επεκτάθηκε και περιέλαβε όλα τα λακωνικά αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα προωθώντας τα και προβάλλοντας την ποιότητά τους.

Ο σκοπός ήταν ο μικρός παραγωγός – τυποποιητής, η μικρή βιοτεχνία και οικοτεχνία, να βρει πρόσβαση στην αγορά. Στη συνέχεια εμπλακήκαμε ακόμη περισσότερο στην προσπάθεια προώθησης των ποιοτικών ελληνικών αγροτικών προϊόντων και του λαδιού σε πανελλήνια κλίμακα, οργανώνοντας εκθέσεις στο στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, στον ΟΛΠ, στο Γκάζι και αλλού για προϊόντα από όλη την Ελλάδα. Εδώ και πέντε χρόνια οργανώνουμε μια μεγάλη γιορτή λακωνικών προϊόντων στον εκθεσιακό χώρο του μετρό στο Σύνταγμα».

Η σκηνοθετική πορεία

Μία από τις πρώτες δουλειές του Μανούσου Μανουσάκη ήταν η ταινία Βαρθολομαίος το 1973. Στην ταινία αυτή είχε τριπλό ρόλο καθώς έγραψε το σενάριο και έκανε την σκηνοθεσία και την παραγωγή αυτής. Η ταινία απέσπασε ειδική μνεία στο “Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σαν Ρέμο” του 1973, αλλά στην Ελλάδα απαγορεύτηκε από τη χούντα. Ακολούθησαν κι άλλες κινηματογραφικές παραγωγές όπως “Άρχοντες” το 1978, “Η Σκιάχτρα” το 1985 ενώ συμμετείχε στις ταινίες “Σουβλίστε τους! Έτσι θα πάρουμε το κουραδόκαστρο” και “Το τραγούδι της επιστροφής” είχε παρουσία ως ηθοποιός. Στα μέσα τις δεκαετίας του 1980 έκανε τα πρώτα του βήματα ως σκηνοθέτης τηλεοπτικών σειρών. Πιο συγκεκριμένα ανέλαβε την σκηνοθεσία των σειρών: “Καλλικαντζαροδουλειές” (1985-1986), “Μικρογραφίες” (1986-1987) και “Τα καλύτερά τους χρόνια” (1989).

Advertisement

Το όνομά του έχει συνδυαστεί με τη σκηνοθεσία και παραγωγή ελληνικών τηλεοπτικών σειρών στην ιδιωτική τηλεόραση από τις αρχές του 1990 μέχρι σήμερα. Οι δραματικές σειρές οι οποίες σκηνοθέτησε βασίζονται σεναριακά σε απαγορευμένους έρωτες, ενώ κάποιες από αυτές θεωρούνται οι πιο επιτυχημένες στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.

Στον κινηματογράφο έχει υπογράψει σκηνοθετικά τις ταινίες “Παραλάβατε διορισμόν” το 1996, “Κόκκινος δράκος” το 1998 και “Ουζερί Τσιτσάνης” το 2015.

Έδωσαν τα χέρια Βικτόρια Χίσλοπ και Μανούσος Μανουσάκης

Βικτόρια Χίσλοπ και Μανούσος Μανουσάκης έδωσαν τα χέρια τους και θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για λογαριασμό της ΕΡΤ.

Η νέα σειρά η οποία φέρει την υπογραφή της Βικτόρια Χίσλοπ και θα δημιουργηθεί υπό την σκηνοθετική επιμέλεια του Μανούσου Μανουσάκη ονομάζεται «Καρτ Ποστάλ» και θα είναι η τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της συγγραφέος.

Οι ιστορίες θα είναι αυτοτελείς δηλαδή το συγκεκριμένο τηλεοπτικό εγχείρημα αναμένεται να είναι διαφορετικό σε σχέση με ότι έχουν δείξει μέχρι τώρα οι δυο τους.

Το μεγάλο του προσόν  του Απόστολου Γκλέτσου είναι ότι ζητάει συγγνώμη

Για τον Απόστολο Γκλέτσο ο Μανούσος Μανουσάκης είχε πει «Είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση, είναι γλυκύτατος αλλά το μεγάλο του προσόν είναι ότι ζητάει συγγνώμη και όποτε επετέθη σε κάποιον είχε δίκιο. Απλώς υπερέβαλε». Πώς επέλεξε τον Απόστολο Γκλέτσο να πρωταγωνιστήσει σε σειρά; «Κάναμε το πρώτο σήριαλ του Ant1, το “Φάκελος Αμαζόν”, είχε κλείσει ήδη η Βερόνικα Αργέντζη όταν εγώ ανέλαβα τη δουλειά. Και μου είπε ότι έχει έναν συμφοιτητή στην σχολή. Υπήρχαν δυο ρόλοι στην σειρά, φύλακες. Βλέπω τον Απόστολο και λέω στο σεναριογράφο πως είναι ωραία φάτσα, ωραία παρουσία, να του πούμε να πει δυο ατάκες να δούμε αν τα λέει. Και κατέληξε να είναι δευτεραγωνιστής από εκεί που είχε έρθει να ανοίγει πόρτες».

Η μονάκριβη κόρη του

Ο Μανούσος Μανουσάκης έχει μια κόρη. Σύμφωνα με το βιογραφικό της η Κλεώνη Μανουσάκη σπούδασε καλές τέχνες στο Columbia College, Σικάγο και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το τμήμα Διαδραστικών Τηλεπικοινωνιών του Tisch School of the Arts, New York University. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της διεθνώς (Brooklyn Museum, Center for Digital Art στο Ισραήλ, Delaware Arts Center), ενώ επίσης έχει διδάξει στο μεταπτυχιακό τμήμα του New York University και στο προπτυχιακό του Parson’s School of Design.