Το γλυπτό του Μιχαήλ Αγγέλου που ονομάζεται Δαβίδ είναι ένα μοντέλο για τέλειες αναλογίες, αλλά έχει μια ελαττωματικότητα. Ο τρόπος που φαίνεται σήμερα η Μονα Λίζα είναι πολύ διαφορετικός σε σύγκριση με την αρχική της έκδοση. Υπάρχουν πολλές κρυμμένες λεπτομέρειες έως ότου αρχίσουμε να κοιτάμε τα έργα αυτά προσεκτικότερα.
Αγαπάμε τόσο τα μυστήρια όσο και την τέχνη και θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας 10 περίεργα ευρήματα.
1. Η Μόνα Λίζα είχε κάποτε φρύδια.
Γνωρίζουμε τη Μόνα Λίζα χωρίς φρύδια και βλεφαρίδες. Έγινε ακόμη και το πιο αναγνωρίσιμο πράγμα για αυτόν τον πίνακα, μετά από το χαμόγελο. Όμως, πριν αρκετό καιρό, Παριζιάνοι μηχανικοί ανακάλυψαν ότι, αρχικά, η Μόνα Λίζα είχε τόσο φρύδια όσο και βλεφαρίδες. Οι σαρώσεις των 240 megapixel αποκάλυψαν ίχνη του αριστερού φρυδιού της Μόνα Λίζα που εξαλείφθηκαν από τις προσπάθειες αποκατάστασης.
2. Η Μεγάλη Σφίγγα της Γκίζας έχει ουρά.
Αυτό το εκπληκτικό έργο τέχνης είναι ευρέως γνωστό για την μπροστινή του όψη με το κεφάλι και τα πόδια. Στην πραγματικότητα, η Σφίγγα είναι ένα μυθικό πλάσμα με το κεφάλι ανθρώπου, γερακιού, γάτας ή πρόβατου και το σώμα λιονταριού με φτερά αετού.
Το γλυπτό έχει μήκος 73 μέτρα και έχει αρκετά μεγάλη ουρά.
3. Το Café Terrace at Night, από τον Vincent van Gogh, έχει ένα κρυφό μήνυμα.
Μία από τις θεωρίες υποδηλώνει ότι ο van Gogh σκόπευε να κάνει αυτόν ο πίνακας μια πρωτότυπη εκδοχή του Μυστικού Δείπνου. Ως απόδειξη, στον πίνακα, μπορείτε να δείτε 12 άτομα, ενώ το φαγητό περικυκλώνεται από ένα κίτρινο φωτοστέφανο.
4. Το άγαλμα του Δαβίδ έχει αλλήθωρα μάτια.
Ο Δαβήδ του Michelangelo είναι ένα αριστούργημα της ανθρώπινης ανατομίας, αλλά έχει και κάτι ελαττωματικό. Το δεξί μάτι κοιτάζει ευθεία προς τα εμπρός ενώ το αριστερό μάτι φαίνεται στραμμένο προς τα αριστερά. Ο Μιχαήλ Άγγελος υπολόγισε πιθανώς κάθε γωνία και χάραξε τα μάτια με βάση τη θέση του θεατή, έτσι ώστε το άγαλμα να φαίνεται τέλειο από όλες τις πλευρές.
5. Υπάρχει ένα μυστικό διαμέρισμα στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ.
Ο Πύργος του Άιφελ έχει επίσης τα δικά του μυστικά. Ο Gustave Eiffel σχεδίασε ένα ιδιωτικό διαμέρισμα για τον εαυτό του στην κορυφή του κτηρίου. Μάλιστα Άιφελ κάλεσε τον Έντισον εκεί, ώστε ο φίλος του να του παρουσιάσει έναν από τους φωνογράφους του, μια νέα εφεύρεση.
Εκτός από το μυστικό δωμάτιο, υπάρχει μια μυστική αποθήκη κάτω από τον νότιο πυλώνα του πύργου που στη συνέχεια γίνεται υπόγεια.
6. Οι τιράντες της Madame X ήταν ζωγραφισμένες με διαφορετικό τρόπο
Ο πίνακας Madame X είναι γνωστός για ένα μικρό σκάνδαλο που συνέβη λόγω των τιράντων της. Η σημερινή μορφή αυτού το πίνακα δεν είναι και η πρωταρχική του. Αρχικά μια τιράντα από το φόρεμά της είχε πέσει κάτω στο δεξί της ώμο, υποδηλώνοντας μια ενδεχόμενη περαιτέρω αποκάλυψη.
Στο κοινό δεν άρεσε αυτή η αποκαλυπτική λεπτομέρεια με αποτέλεσμα ο Sargent να ξαναζωγραφίσει την τιράντα για να την σηκώσει, ώστε το έργο του να φαίνεται πιο συντηρητικό.
7. Ο αριθμός 7 θα μπορούσε να σημαίνει πολλά για τους δημιουργούς του Αγάλματος της Ελευθερίας.
Το άγαλμα της ελευθερίας έχει 7 ακίδες στο στέμμα του που μπορεί να αντιπροσωπεύουν τις 7 θάλασσες και τις 7 ηπείρους του κόσμου. Εκτός αυτού, ο αριθμός 7 είναι κρυμμένος σε άλλες λεπτομέρειες.
Υπάρχουν 16 φύλλα στο φακό. Η πρόσθεση των αριθμών 1 και 6, μας κάνουν 7.
Επίσης, υπάρχουν 25 παράθυρα. 2 + 5 = 7.
8. Δεν υπήρχε ερμίνα στη ζωγραφιά του Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα ανέκδωτο , αλλά ο πίνακας “Κυρία με μια Ερμίνα” δεν είχε αρχικά την ερμίνα. Η έρευνα έδειξε ότι ο Leonardo da Vinci άλλαξε γνώμη. Η τεχνολογία ανακλαστικού φωτός αποκάλυψε διάφορα επίπεδα. Ο καλλιτέχνης ζωγράφισε ένα πορτρέτο χωρίς την ερμίνα και 2 με διαφορετικές εκδόσεις της γούνας της.
9. Τα αρχαία ελληνικά γλυπτά ήταν χρωματιστά.
Έχουμε συνηθίσει να συνδυάζουμε κλασικά ελληνικά γλυπτά με το λευκό μάρμαρο. Αποδεικνύεται ότι πολλά αγάλματα ήταν βαμμένα με χρώματα. Με την πάροδο του χρόνου τα χρώματα ξεθώριασαν και αφαιρέθηκαν κατά τον καθαρισμό. Όμως παρέμειναν κάποια μικρά ίχνη έτσι είναι δυνατό να προσδιοριστούν ποια χρώματα χρησιμοποιήθηκαν και πού.
10. Ο “Γέρος Ψαράς” κρύβει ένα αίνιγμα.
Εάν ποτέ παρατηρήσετε τον πίνακα του Tivadar Csontváry Kosztka που ονομάζεται Γέρος Ψαράς, μπορεί να αισθανθείτε το μυστηριώδες ύφος του. Επιπλέον, αν αντικατοπτρίσετε το αριστερό και έπειτα το δεξί μέρος του, θα δείτε εντελώς διαφορετικά πρόσωπα – την μία έναν γέρο και την άλλη έναν δαίμονα.