Πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε ότι η προσθήκη ενός emoji με χαμογελαστή φάτσα σε έναν λογαριασμό έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τα φιλοδωρήματα που λαμβάνει ένας μέσος σερβιτόρος σε εστιατόριο κατά 11%, όπως καταδεικνύει ένας άρθρο που δημοσιεύτηκε την προηγούμενη μήνα στο International Journal of Hospitality Management.
«Διαπιστώνουμε ότι όταν τα emojis περιλαμβάνονται με προτάσεις φιλοδωρήματος κατά τη διάρκεια της συναλλαγής πληρωμής, οι πελάτες δίνουν φιλοδώρημα σε υψηλότερο ποσοστό από ό,τι όταν δεν περιλαμβάνονται emojis», αναφέρουν οι συγγραφείς της έρευνας.
Πως τα emojis επηρεάζουν τους πελάτες;
Πιο συγκεκριμένα, τα φιλοδωρήματα είδαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε περιπτώσεις όπου οι αποδείξεις περιείχαν πολλαπλά emojis δίπλα στις προτεινόμενες συνεισφορές. Αποδείξεις με emojis που είχαν ουδέτερη έκφραση συνδέονταν με λιγότερο γενναιόδωρα φιλοδωρήματα.
Ειδικότερα, στα εστιατόρια με πλήρη εξυπηρέτηση, τα ευχάριστα emojis ώθησαν το μέσο ποσοστό φιλοδωρήματος από 22,86% σε 25,38%, σε μια βιομηχανία όπου ακόμη και ένα φιλοδώρημα 20% θεωρείται δείγμα ικανοποίησης του πελάτη.
«Αυτό το αποτέλεσμα εξηγείται από θετικά συναισθήματα, όταν η παρουσία των emoji οδηγεί σε μια θετική συναισθηματική εμπειρία για τον πελάτη, ο οποίος με τη σειρά του αφήνει ένα μεγαλύτερο φιλοδώρημα από ό,τι θα έκανε όταν δεν περιλαμβάνονται emoji», εξηγούν οι ερευνητές.
Η μελέτη προσφέρει επίσης μια επιστημονική εξήγηση σχετικά με αυτήν την επίδραση, αναλύοντας το πώς το ανθρώπινο μυαλό είναι προγραμματισμένο να αντιδράει θετικά σε χαμογελαστές ή φιλικές εικόνες προσώπων. Συγκεκριμένα, η θέαση ενός χαμογελαστού προσώπου ενεργοποιεί μια περιοχή του εγκεφάλου γνωστή ως ινιακός κροταφικός φλοιός, η οποία αναλαμβάνει την αναγνώριση και επεξεργασία των προσώπων.