Κατά καιρούς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν μοντέλα που μάς ξενίζουν είτε λόγω του σχεδιασμού τους ή των χαρακτηριστικών τους. Έμειναν στην ιστορία καθώς είτε δεν είχαν την ανάλογη εμπορική ζήτηση, είτε μηχανικά απογοήτευσαν τους κατόχους τους.
Βέβαια το τι αρέσει ή δεν αρέσει σε κάποιον υποψήφιο αγοραστή είναι πολύ σχετικό ενώ συνδέεται άρρηκτα και με τον παράγοντα τιμή.
Άλλωστε όσοι είναι γνώστες των αυτοκινήτων θα έχουν προσέξει πως άλλες μάρκες χρησιμοποίησαν design στοιχεία τόσο του Isuzu VehiCross, όσο και των Renault Avantime, Covini CW6 και Fiat Multipla.
Όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες που ακολουθούν ορισμένα αυτοκίνητα θυμίζουν cartoon ή και το ρύγχος ηλεκτρικής σκούπας ενώ κάποια είναι τόσο συμπαθή που με εκπλήσσει το γεγονός πως δεν τράβηξαν σε πωλήσεις…
Η γνωστή ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το 1997 το Isuzu VehiCross. Ένα τετρακίνητο όχημα με V6 βενζινοκινητήρα 3,5 λίτρων και πολλές off road δυνατότητες. Το κοινό δεν αποδέχτηκε ποτέ τη σχεδίαση του μοντέλου και έτσι η εν λόγω κίνηση των Ιαπώνων ήταν μια εμπορική αποτυχία.
Παρουσιάστηκε το 2000 και ήταν ένα μεσαίο SUV όχημα με αρκετά έντονες γραμμές. Δημιουργήθηκε σε μια δύσκολη περίοδο για την Pontiac και σίγουρα δε βοήθησε στα οικονομικά της. Παρόλο που η αρχική ιδέα του πρωτότυπου μοντέλου φαινόταν καλή, το κοινό θεώρησε το Aztec εξαιρετικά άσχημο.
Δημιουργήθηκε από τη Nissan το 1989 με σκοπό να χρησιμοποιηθεί σαν επαγγελματικό όχημα πόλης, λόγω των μικρών του διαστάσεων. Για την κίνηση του φρόντιζε ένας βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων ο οποίος συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων. Το S-Cargo κατάφερε να πουλήσει μόνο 8.000 μονάδες συνολικά, καθώς η συνολική του εμφάνιση θεωρήθηκε αρκετά «περίεργη».
Με 3θυρο αμάξωμα και πολυχρηστικά στοιχεία, το Avantime έμεινε δύο χρόνια στην παραγωγή με μόλις 7.000 μονάδες στο ενεργητικό του. Εκτός της ιδιαίτερης σχεδίασής του, οι αρνητικές κριτικές υποστήριζαν πως το πλαίσιο υπέφερε από προβλήματα στρεπτικής ακαμψίας.
Αναμφίβολα το Reliant Robin είναι ένα από τα ασχημότερα οχήματα της παρουσίασης μας. Λανσαρίστηκε το 1973, είχε 3 τροχούς και κινητήρα 850 κυβικών εκατοστών με 50 άλογα. Το συγκεκριμένο όχημα θεωρήθηκε επικίνδυνο καθώς μπορούσε εύκολα να ανατραπεί σε στροφές όταν ο οδηγός είχε μεγαλύτερη ταχύτητα.
Το Covini CW6 ήταν ένα ιταλικό super και αποτέλεσε ένα project που ξεκίνησε από τα μέσα της δεκαετίας του ΄70. Μπήκε στην παραγωγή πολλά χρόνια αργότερα λόγω μηχανολογικών προβλημάτων. Όπως μπορούμε να δούμε στη φωτογραφία, το εν λόγω μοντέλο ήταν 6τροχο, με τους δύο άξονες να βρίσκονται στο εμπρόσθιο μέρος. Όπως ήταν φυσικό, οι αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν αποδέχτηκαν ποτέ τη συνολική εμφάνιση του Covini CW6.
H πρώτη γενιά του Multipla έμεινε στην αγορά από το 1998 έως το 2010 και θεωρείται ένα από τα ασχημότερα αυτοκίνητα που έχει κυκλοφορήσει. Παρόλο που διέθετε ιδιαίτερη σχεδίαση, το 6θέσιο εσωτερικό και οι απεριόριστοι χώροι ήταν αφορμή για να κερδίσει αρκετούς αγοραστές το μοντέλο της Fiat. Βέβαια, η ιταλική φίρμα άλλαξε ριζικά τη σχεδίαση του το 2010, δίνοντάς του μια σαφώς πιο «εύπεπτη» εικόνα.
Η κορεάτικη εταιρεία δε φημίζεται για τη ευφάνταστη σχεδίαση των off road αυτοκινήτων της. Ωστόσο, το Actyon αποτέλεσε το χειρότερο αισθητικά όχημα της SsangYong προκαλώντας πολλά αρνητικά σχόλια στις αγορές που κυκλοφόρησε. Φυσικά, το λανσάρισμά του δε συνοδεύτηκε από αξιοσημείωτα νούμερα πωλήσεων.
Λανσαρίστηκε το 1970 και το περίεργο σχήμα του θεωρήθηκε σαν πρωταπριλιάτικο αστείο από τους Αμερικανούς λόγω της σχεδίασής του. Ωστόσο, το Gremlin ήταν το πρώτο compact μοντέλο της αγοράς και έτσι έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.
H Marcos ήταν μια μικρή βρετανική εταιρεία η οποία ασχολούνταν με την κατασκευή σπορ αυτοκινήτων, με μηχανικά μέρη από άλλες φίρμες. Το 1968 αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί σε μεγαλύτερες κατασκευές και έτσι έφτιαξε το Mantis με αμάξωμα από Plexiglas. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό!