Advertisement
PLUS

“Δεν ανταλλάζουμε χριστουγεννιάτικα δώρα με τον άντρα μου & αυτός είναι ο λόγος. Όλα ξεκίνησαν από την πεθερά μου”

20:58
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Ένα ζευγάρι στις ΗΠΑ εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει πάψει να ανταλλάζει δώρα με οποιοδήποτε άτομο στον κύκλο του, ακόμα και με τα παιδιά, και έχει μία πολύ καλή εξήγηση γι’ αυτό.

H Loren Rosko αναλύει μέσα στα βίντεο που κάνει στον προσωπικό της λογαριασμό στο TikTok πώς ξεκίνησε αυτή η περίεργη παράδοση στην οικογένειά τους.

Advertisement

«Εμείς δεν κάνουμε χριστουγεννιάτικα δώρα. Ούτε ο άντρας μου, ούτε η οικογένειά μου, απλά δεν κάνουμε. Θα σας πω όμως τι είναι αυτό που κάνουμε αντί για δώρα», λέει η Rosko, εξηγώντας ότι κάποια στιγμή εκείνη και ο σύζυγός της συνειδητοποίησαν ότι είχαν στην κυριότητά τους πάρα πολλά υλικά αγαθά. Το γεγονός ότι, αν χρειαζόντουσαν κάποιο αντικείμενο μέσα στη χρονιά, το αγόραζαν επί τόπου και δεν περίμεναν τα Χριστούγεννα ή τα γενέθλιά τους, κατέστησε τα δώρα των γιορτών περιττά.

Έτσι, όταν π.χ. τα ανίψια της ζητούν από εκείνη να τους αγοράσει ηλεκτρονικά παιχνίδια, η Loren μαζί με τον σύζυγό της οργανώνουν μία δράση στο πλαίσιο της οποίας μαζεύονται όλοι και ανακαλύπτουν κάτι καινούργιο ή κάνουν skate ή μαθαίνουν να μαγειρεύουν κάτι που δεν ήξερε κανείς τους, όπως συνέβη τα περσινά Χριστούγεννα, όταν τα ανίψια ζήτησαν να μάθουν όλοι μαζί να μαγειρεύουν αστακό. Η εμπειρία είναι πιο σημαντική από το υλικό αγαθό για την οικογένεια Rosko, καθώς συνεπάγεται μεταξύ άλλων ότι θα τη ζήσεις μαζί με τους συγγενείς και φίλους σου και δεν θα τους δωρίσεις απλά κάτι το οποίο θα απολαύσουν μόνοι τους.

Advertisement

Η Loren τονίζει την ύπαρξη ενός ακόμα λόγου για τον οποίο τα υλικά αγαθά ως δώρα είναι προβληματικά: «υπάρχει τόσο στρες στη διαδικασία να βρεις τι θέλεις να πάρεις στον καθένα και επιπλέον μένεις ταπί» λέει με απόλυτη ειλικρίνεια.

Advertisement

Πράγματι, σύμφωνα με στοιχεία που online marketplace Lending Tree, το 56% των ανθρώπων που σχεδιάζουν να ψωνίσουν ένα δώρο για τις γιορτές αγχώνονται γι’ αυτό, με την πλειοψηφία τους να πρόκειται για γονείς με μικρά παιδιά και Millenials. Αν βάλουμε στην εξίσωση το γεγονός πως ο πληθωρισμός επηρεάζει πάρα πολύ την τρέχουσα αγοραστική μας δύναμη, το στρες αυξάνεται κι άλλο και στο τέλος ούτε αυτός που κάνει το δώρο δεν ευχαριστιέται τη διαδικασία να το ψάχνει, κάτι που υπό άλλες συνθήκες είναι πολύ ενδιαφέρον, καθώς δείχνει νοιάξιμο για τον άλλο.

Σύμφωνα με την Rosko δεν έχει νόημα να παίρνεις δώρα κάλτσες και πιτζάμες, ξοδεύοντας χρήματα σε πράγματα που όλοι διαθέτουν σε αφθονία και πως η στροφή τους προς την απόλαυση εμπειριών αντί για την ανταλλαγή δώρων ωφελεί όλη την οικογένεια.

Όλο αυτό ξεκίνησε κάποτε από την πεθερά της, η οποία τα Χριστούγεννα αγόραζε εισιτήρια για το Cirque du Soleil, αντί να κάνει δώρα στα παιδιά της, κι έτσι στην πορεία αποφάσισαν να την μιμηθούν. Πράγματι, μία εμπειρία όπως αυτή ή κάποια δράση στην οποία συμμετέχουν οι συγγενείς και οι φίλοι μπορεί να γίνει μία πολύ γλυκιά ανάμνηση και να αξίζει πολύ περισσότερο από ένα νέο ζευγάρι παπούτσια.

Advertisement

Παρακάτω μπορείτε να δείτε την Loren να αναλύει τα επιχειρήματά της:

@lorenrosko Replying to @michellegrazianoo No stressing over what to get! #christmas ♬ original sound – Loren Rosko
TAGS:
Advertisement