Γιατρός αναγκάζεται να πουλήσει το οικογενειακό αυτοκίνητο αφού ο γιος του, επτά ετών, έκανε λογαριασμό 1.000 ευρώ στην Apple παίζοντας το παιχνίδι DreamWorks Dragons για μια ώρα στο iPhone.
Ένας πατέρας αναγκάστηκε να πουλήσει το οικογενειακό του αυτοκίνητο αφού ο επτάχρονος γιος του κατά λάθος κατέβαλε ένα λογαριασμό σχεδόν 1.300 £ ενώ έπαιζε ένα παιχνίδι στο iPhone του.
Ο Muhammad Mutaza, 41 ετών, από το Κόλβιν Μπέι της Βόρειας Ουαλίας, έλαβε ένα λογαριασμό από την Apple αξίας 1.100 ευρώ , αφού ο γιος του Ashaz έκανε μια σειρά αγορών εντός της εφαρμογής, ενώ έπαιζε μια δωρεάν έκδοση του παιχνιδιού DreamWorks, Dragons: Rise of Berk.
Ο σύμβουλος ενδοκρινολογίας, ο οποίος αρχικά πίστευε ότι πρόκειται για «απάτη», έπρεπε να πουλήσει το αυτοκίνητό του, το Toyota Aygo για να καλύψει το κόστος των αγορών.
Ο κ. Mutaza, ο γιος του οποίου έπαιζε το βιντεοπαιχνίδι για μια ώρα, είπε ότι δε γνώριζε ότι το παιχνίδι προσέφερε απεριόριστες αγορές εντός εφαρμογής έως 99,99 ευρώ.
Ο Muhammad Mutaza (που απεικονίζεται με τον γιο του Ashaz), είναι 41 ετών, από το Κόλβιν Μπέι της Βόρειας Ουαλίας και έλαβε λογαριασμό από Apple iTunes αξίας 1.100 ευρώ μετά την πραγματοποίηση μιας σειράς αγορών εντός της εφαρμογής από τοn γιο του Ashaz στο iPhone του.
Ο Ashaz πραγματοποίησε τις αγορές εντός της εφαρμογής παίζοντας μια δωρεάν έκδοση του παιχνιδιού DreamWorks Dragons: Rise of Berk
Ο γιατρός, ο οποίος πιστεύει ότι ο γιος του θυμήθηκε τον κωδικό πρόσβασης του iTunes, είπε ότι ανακάλυψε ότι είχε χρεωθεί μόνο για το παιχνίδι αφού έλαβε 29 αποδείξεις μέσω email για συναλλαγές που κυμαίνονται από 1,99 ευρώ έως 99,99 ευρώ.
Ο κ. Mutaza είπε: «Η αρχική μου σκέψη ήταν ότι πρόκειται για απάτη.
«Ποτέ δεν πίστευα ότι θα ήταν δυνατό να ξοδέψουμε τόσα πολλά χρήματα σε ένα παιδικό παιχνίδι»
Ο τρομοκρατημένος πατέρας είπε ότι ο επτάχρονος του «πιέστηκε» να κάνεις πολλές αγορές καθώς φοβόταν να χάσει το παιχνίδι ή να πεθάνουν οι χαρακτήρες του.
Εξήγησε ότι ο λογαριασμός του iTunes συνδέεται με ένα email που δεν ελέγχει τακτικά.
Και επειδή δεν επιτρέπει στον γιο του να παίζει παιχνίδια που δεν είναι δωρεάν, δεν πίστευε ότι θα υπήρχε πρόβλημα με το αν ο Ashaz έπαιζε το παιχνίδι του δράκου.
Πρόσθεσε: «Δεν περιορίζεται καν σε ένα κλικ την ημέρα, μπορείτε να κάνετε κλικ στην« αγορά» 10.000 φορές και να ξοδέψετε ένα εκατομμύριο λίρες σε αυτό μέσα σε μισή ώρα.»
Αφού διαμαρτυρήθηκε στην Apple, ο κ. Mutaza, ο οποίος ζει με τη σύζυγό του, Fatima, 37 ετών, και τα παιδιά τους Ashaz, Areefa, 11 και Aliyah, ενός, τους επιστράφηκαν από 207 ευρώ από τον γίγαντα της τεχνολογίας.
Πρόσθεσε: «Κυριολεκτικά είχε σχεδόν ξεπεράσει την πιστωτική μου κάρτα και αυτές τις μέρες ζούμε από την πιστωτική μας κάρτα.
«Είμαι πελάτης της Apple από το 2005, μόλις είπα στον άνδρα εξυπηρέτησης πελατών στο τηλέφωνο» «Μπράβο που με ξεπαραδιάσατε, συγχαρητήρια που καταφέρατε να τα πάρετε από το παιδί μου. Τον εξαπατήσατε ».
«Αλλά δεν πρόκειται να ξοδέψω άλλη δεκάρα για εσάς ξανά».
Ο κ. Mutaza είπε τώρα ότι σκέφτεται να λάβει νομικά μέτρα.
Η Apple είπε στη MailOnline, ενώ δε σχολίασε μεμονωμένες περιπτώσεις, η λειτουργία «Ρωτήστε για Αγορά» είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή για παιδιά κάτω των 13 ετών.
Ο πατέρας των τριών παιδιών έλαφε επιστροφή από την Apple 207 ευρώ όταν παραπονέθηκε. Εικόνα: Ο κ. Mutaza με τον Ashaz και την κόρη του Areefa
Ο γιατρός είπε ότι ανακάλυψε ότι είχε χρεωθεί για το παιχνίδι αφού έλαβε 29 αποδείξεις μέσω email για συναλλαγές. Φωτογραφία: Η σύζυγος του κ. Mutaza Fatima με την Ashaz, την Areefa και τη μικρή Aliyah
Ο σύμβουλος ενδοκρινολογίας έπρεπε να πουλήσει το αυτοκίνητό του, Toyota Aygo, για να καλύψει το κόστος των αγορών.
Ο κ. Mutaza είπε ότι ο γιος του έπαιζε το παιχνίδι μυθικών τεράτων Dragons: Rise of Berk όταν έκανε ακούσια τις αγορές
Η λειτουργία επιτρέπει στον οικογενειακό συντονιστή να χρησιμοποιεί τη συσκευή του για να εγκρίνει ή να απορρίψει ένα αίτημα εάν τα παιδιά θέλουν να αγοράσουν ή να κατεβάσουν ένα νέο αντικείμενο.
Ο εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι οι γονείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια σειρά δυνατοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των Γονικών ελέγχων, του Apple ID ανά χρήστη και της Οικογενειακής κοινής χρήσης iCloud για να διασφαλιστεί ότι δεν πραγματοποιούνται τυχαίες αγορές.
Οι παγίδες σε μια εφαρμογή της Apple : Πως να αποφύγετε τους φουσκωμένους λογαριασμούς
Οι γονείς μπορούν να ρυθμίσουν τους περιορισμούς στις ρυθμίσεις του iPad ή του iPhone για να αποτρέψουν τις αυτόματες λήψεις και τις αγορές εντός εφαρμογής.
Είναι επίσης δυνατό να διασφαλιστεί ότι δεν έχουν το προνόμιο να εγκαταστήσουν ή να διαγράψουν εφαρμογές, κάτι που μπορεί να είναι χρήσιμο αν θέλετε να μάθετε τι εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα παιδιά σας.
Συνιστάται στους γονείς να δημιουργήσουν έναν διαφορετικό κωδικό πρόσβασης ή να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά τους δεν το γνωρίζουν, για την έγκριση δαπανών εντός εφαρμογής, για να βεβαιωθούν ότι δεν μπορούν να αγοράσουν κατά λάθος υπηρεσίας στο παιχνίδι.
Η αλλαγή του νόμου τον Απρίλιο του 2014 σημαίνει ότι όλοι οι κατασκευαστές εφαρμογών πρέπει να είναι σαφείς σχετικά με το κόστος που σχετίζεται με την εφαρμογή τους, συμπεριλαμβανομένων των αγορών εντός εφαρμογής.
Πηγή: MacWorld
Το 2017, ο Roy και η σύζυγός του Jill, από το Chorley, Lancashire, έμειναν σοκαρισμένοι, αφού ο γιος τους από απροσεξία έκανε λογαριασμό πάνω από 6.000 ευρώ παίζοντας διαδικτυακά παιχνίδια για δύο Σαββατοκύριακα, επειδή είχε πρόσβαση στους λογαριασμούς της οικογένειας στο iTunes.
Τα δύο Σαββατοκύριακα ενώ έπαιζε παιχνίδια, ο 11χρονος συνέχισε να αγοράζει πιστώσεις για να συνεχίσει να παίζει, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι ξόδευε αληθινά χρήματα.
Μέχρι το δεύτερο Σαββατοκύριακο, οι γονείς του σοκαρίστηκαν μόλις είδαν τον λογαριασμό των 6.000 ευρώ στην πιστωτική τους κάρτα.
Ο κ. Dobson και η σύζυγός του μετέφεραν την υπόθεσή τους στον τεχνολογικό γίγαντα Apple, ο οποίος συμφώνησε να τους τα επιστρέψει.
Μιλώντας εκείνη τη στιγμή, ο κ. Dobson είπε: «Την πρώτη φορά ξόδεψε 700 ευρώ σε λιγότερο από πέντε λεπτά, μετά 1.100 ευρώ σε μισή ώρα και απλά οι αγορές αυξάνονταν, όλες έγιναν στο ίδιο παιχνίδι».
Το 2014, η Apple συμφώνησε να επιστρέψει 32,5 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση στους γονείς των ΗΠΑ των οποίων τα παιδιά είχαν πραγματοποιήσει αγορές εντός εφαρμογής χωρίς την άδειά τους μετά από διακανονισμό με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC).
Ο διακανονισμός συμφωνήθηκε αφού ο κολοσσός της τεχνολογίας μήνυσε για ισχυρισμούς ότι απέτυχε να «ενημερώσει επαρκώς» στους γονείς ότι εισάγοντας έναν κωδικό πρόσβασης εγκρίνουν μια μόνο αγορά εντός εφαρμογής και επίσης 15 λεπτά επιπλέον απεριόριστων αγορών.
Σε μια δήλωση, η πρόεδρος της FTC Edith Ramirez δήλωσε: «Αυτός ο διακανονισμός είναι μια νίκη για τους καταναλωτές που πλήττονται από την άδικη χρέωση της Apple και ένα μήνυμα προς την επιχειρηματική κοινότητα: είτε ασχολείστε με την κινητή αρένα είτε το εμπορικό κέντρο στο δρόμο, είναι θεμελιώδης κανόνας ότι η προστασία των καταναλωτών ισχύει πάντα.
«Δεν μπορείτε να χρεώσετε τους καταναλωτές για αγορές που δεν εξουσιοδότησαν.»