Ένας 53χρονος οδηγός από τη Σκωτία, «απήχθη» από το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του και αναγκάστηκε να καλέσει την αστυνομία, προκειμένου να το εμβολίσει και να το σταματήσει.
Ειδικότερα, ο εγκέφαλος του ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου του, ένα MG ZS EV, κόλλησε σε μια ταχύτητα περίπου 50 χλμ ανά ώρα, με τον οδηγό να μην μπορεί να το σταματήσει.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο περνούσε κόκκινα φανάρια και κυκλικούς κόμβους, πριν ο Μπράιαν Μόρισον, πανικόβλητος, ειδοποιήσει την αστυνομία, ώστε να αναλάβει δράση και να βγάλει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου, με προσοχή.
Όπως αναφέρει το BBC, το περιστατικό συνέβη την περασμένη Κυριακή, ενώ ο Μπράιν Μόρισον υπογράμμισε ότι ακόμη κι όταν το αυτοκίνητο βγήκε εκτός δρόμου, προσπαθούσε να συνεχίσει την πορεία του.
Ένας μηχανικός αυτοκινήτων επεσήμανε ότι «δεν έχει ξαναδεί ποτέ» του κάποιο παρόμοιο περιστατικό.
Ο Μόρισον, που ήταν τυχερός, καθώς το περιστατικό έγινε αργά το βράδυ και η κίνηση ήταν περιορισμένη, σημείωσε «συνειδητοποίησα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, όταν έφτασα σε έναν κυκλικό κόμβο και κατέβασα ταχύτητα – αλλά το αυτοκίνητο δεν ανταποκρίθηκε. Τότε άκουσα έναν δυνατό θόρυβο που ακουγόταν σαν τακάκια φρένων – αλλά επειδή ήταν τόσο καινούργιο το αυτοκίνητο, ήξερα ότι δεν θα μπορούσε να έχει πρόβλημα με αυτά».
Και πρόσθεσε ο 53χρονος οδηγός «κατάφερα να κάνω τον γύρο του κυκλικού κόμβου με ταχύτητα περίπου 50χλμ/ωρα και μετά είχα μπροστά μου μια μεγάλη ευθεία, οπότε υπέθεσα πως θα ελάττωνε από μόνο του την ταχύτητα μέχρι να σταματήσει. Αλλά δεν το έκανε. Σκέφτηκα ακόμη και να πηδήξω από το αυτοκίνητο, όμως δεν μπορούσα καθώς έχω προβλήματα κινητικότητα. Παγιδεύτηκα εντελώς σε ένα αυτοκίνητο που έτρεχε με 50 χλμ/ώρα. Μπορεί σε πολλούς η ταχύτητα να μην ακούγεται μεγάλη, αλλά όταν δεν έχεις κανέναν έλεγχο της είναι τρομακτικό».
Όταν συνειδητοποίησε πως θα περνούσε από φανάρια και κυκλικούς κόμβους, φοβήθηκε μην προκληθεί κάποιο ατύχημα, καθώς θα μπορούσε να χτυπήσει πεζούς ή κάποιο άλλο αυτοκίνητο και έτσι ειδοποίησε την άμεση δράση, τονίζοντας «το αυτοκίνητο πήγαινε μόνο του, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα».
Όταν κάλεσε τη γραμμή έκτακτης ανάγκης, εκτός από την ενεργοποίηση της αστυνομίας, του έδωσαν κάποιους μηχανικούς αυτοκινήτων να μιλήσει, σε μια προσπάθεια να λύσει με τη βοήθειά τους το πρόβλημα.
«Με ρωτούσαν αν ήταν αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο. Ήταν η πρώτη φορά που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν μια τέτοια κατάσταση και δεν είχαν ιδέα τι να κάνουν. Τελικά έφτασαν τρία οχήματα της αστυνομία τα οποία με περικύκλωσαν. Εγώ ήμουν 100% συγκεντρωμένος στο τιμόνι, όποτε όταν ένα βαν της αστυνομία πλησίασε δίπλα μου και με ρώτησε εάν ήμουν καλά, απλώς φώναξα “όχι δεν είμαι, δεν μπορώ να το σταματήσω”», συμπλήρωσε.
Η αστυνομία αρχικά ζήτησε από τον Μόρισον να τους πετάξει το ηλεκτρονικό κλειδί, αλλά δεν μπόρεσαν να σβήσουν τη μηχανή και στη συνέχεια, του είπαν να προσπαθήσει να σβήσει τον κινητήρα πατώντας το κουμπί λειτουργίας τρεις φορές, κάτι που επίσης δεν είχε αποτέλεσμα.
Ακολούθως του ζητήθηκε να κρατήσει το κουμπί λειτουργίας πατημένο, για περισσότερα από δύο δευτερόλεπτα, κάτι που επίσης δεν πέτυχε.
Έτσι, η αστυνομία είπε στον Μπράιαν να χτυπήσει στο πίσω μέρος του βαν της αστυνομίας, πριν το αυτοκίνητο μπει σε κατοικημένη περιοχή.
«Αφού προσπάθησα να κλείσω το αυτοκίνητο, ολόκληρο το ταμπλό μου φωτίστηκε με σφάλματα και μετά όλα εξαφανίστηκαν. Απλώς έβλεπα ένα μεγάλο κόκκινο σύμβολο αυτοκινήτου που έλεγε “οδηγήστε με ασφάλεια, σταματήστε αμέσως να οδηγείτε” ή κάτι τέτοιο», ανέφερε ο 53χρονος οδηγός και συνέχισε «τελικά έφτασα σε έναν κυκλικό κόμβο και το αυτοκίνητο επιβράδυνε σε περίπου 24 χλμ./ώρα. Το βαν της αστυνομίας με περίμενε στο τέλος του κόμβου. Μπήκα από πίσω του και επιβράδυναν ώστε να πέσω πάνω τους και να σταματήσει το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο φαινόταν πλέον ακίνητο και κατάφερα να απεγκλωβιστώ. Όταν όμως βγήκα και προσπάθησαν να μετακινήσουν το βαν τους, το αυτοκίνητο προσπάθησε να συνεχίσει την πορεία του. Έτσι το βαν παρέμεινε στο σημείο για ώρα, μέχρι να φτάσει το φορτηγό της οδικής βοήθειας. Ακόμα δεν έχω ιδέα τι συνέβη, αλλά όταν έφτασε η οδική βοήθεια συνδέθηκε με το αυτοκίνητο και ο διαγνωστικός έλεγχος έδειξε πως υπήρχαν σφάλματα».
Η ασφαλιστική εταιρεία δήλωσε ότι διερευνά τώρα το περιστατικό, ενώ ο Μόρισον φαίνεται πως δεν θέλει να οδηγήσει ξανά άλλο ηλεκτρικό όχημα, καταλήγοντας «δεν ξέρω αν θα πάρω άλλο. Ήταν μια τρομακτική εμπειρία».
Ένας εμπειρογνώμονας αποκάλυψε ότι οι μηχανικοί της MG, η οποία έχει δεσμευτεί να επιθεωρήσει πλήρως το όχημα, θα μπορούσαν να δυσκολευτούν να βρουν το σφάλμα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να έχει έως και 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού.
Από την πλευρά του, ο Γκανγουόντ Ντέιντάλια, διευθυντής του Automotive Electronic Systems Innovation Network, που ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, υπογράμμισε ότι τα περιστατικά αυτού του τύπου είναι «πολύ σπάνια» και μπορεί να είναι δύσκολο να αναδημιουργηθούν οι ακριβείς συνθήκες που προκάλεσαν το πρόβλημα.
Όπως επεσήμανε στην εκπομπή “Today” του BBC Radio 4, τα ηλεκτρονικά συστήματα στα αυτοκίνητα είναι «πολύ περίπλοκα» και, παρά τις πολλές δοκιμές, μερικές φορές τα σφάλματα ξεφεύγουν από τους ελέγχους.
«Σήμερα μπορείτε να βρείτε έως και 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού που οδηγούν αυτά τα οχήματα, επομένως η δυνατότητα διαφυγής ενός σφάλματος όπως αυτό είναι δυνατή εάν τα συστήματα δοκιμών δεν είναι πραγματικά τελευταίας τεχνολογίας», πρόσθεσε.
Οι «σύνθετες αλληλεπιδράσεις» – δύο ή τρία πράγματα που συμβαίνουν ταυτόχρονα και δεν αναμένονται – μπορεί να οδηγήσουν το λογισμικό του οχήματος να «παρουσιάσει κακή συμπεριφορά».