Ένα νέο αυτοκίνητο, τύπου SUV, κοστίζει μόλις 8.000 ευρώ, καίει φυσικό αέριο και μπορεί να ταξιδέψει παντού.
Ειδικότερα, η ινδική Tata λάνσαρε την έκδοση CNG του μικρού SUV Punch, η οποία προσφέρεται και πάλι σε πολύ οικονομική τιμή.
Το Punch είναι ένα παγκόσμιο μικρό SUV, που δημιουργήθηκε από τον ινδικό γίγαντα της Tata, προκειμένου να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο οικονομικές μετακινήσεις.
Λανσαρίστηκε, για πρώτη φορά, στα τέλη του 2021, αποκλειστικά με μοτέρ βενζίνης και προσφέρεται σε πολύ χαμηλές τιμές (από 6.600 ευρώ με βάση την τωρινή ισοτιμία ευρώ/ρουπίας), ενώ πριν λίγες ημέρες, η Tata ξεκίνησε την πώληση και των εκδόσεων με φυσικό αέριο (CNG).
Στην έκδοση με φυσικό αέριο, το Tata Punch χρησιμοποιεί τον ίδιο 1.200άρη 3κύλινδρο κινητήρα, που έχουν και οι εκδόσεις βενζίνης, ωστόσο, το μοτέρ αυτό μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει και φυσικό αέριο, ώστε να μειώσει το κόστος κίνησης του οδηγού.
Η ισχύς και ροπή όταν χρησιμοποιεί φυσικό αέριο μειώνονται στους 73,4 ίππους και 103 Nm αντίστοιχα, από 84 ίππους και 113 Nm στις εκδόσεις βενζίνης, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει 5άρι μηχανικό.
Για την αποθήκευση του φυσικού αερίου υπάρχουν δύο διαφορετικά ρεζερβουάρ, συνολικής χωρητικότητας 60 κιλών, τα οποία τοποθετούνται στο κάτω μέρος του πορτ-μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου περιορίζεται στα 210 λίτρα, από 366 λίτρα στις βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Το νέο Tata Punch iCNG ξεκινά τις πωλήσεις του στην Ινδία κοστίζοντας 710.000 ρουπίες ή μόνο 7.800 ευρώ, είναι διαθέσιμο σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, με την ακριβότερη να φθάνει τα 10.600 ευρώ και να περιλαμβάνει πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.
Η Tata δεν έχει ανακοινώσει ακόμη αν θα προσφέρει την έκδοση με φυσικό αέριο του Punch και σε χώρες εκτός από την Ινδία, όπως συμβαίνει με τις εκδόσεις βενζίνης, που προσφέρονται και σε συγκεκριμένες ασιατικές χώρες.
Θεωρείται δεδομένο ότι δύσκολα θα έρθει το μοντέλο στην Ευρώπη, από τη στιγμή που η ινδική φίρμα δεν αντιπροσωπεύεται επίσημα στην ήπειρό μας.