telos-i-odigisi-gia-toys-70chronoys-o-logos-poy-toys-pairnoyn-to-timoni-amp-8211-h-megali-allagi-poy-erchetai-302963
16:41

Τέλος η οδήγηση για τους 70χρονους: Ο λόγος που τους παίρνουν το τιμόνι – H μεγάλη αλλαγή που έρχεται

16:41
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Αλλαγές γίνονται στο δίπλωμα οδήγησης για τους 70άρηδες οδηγούς σχετικά με το καθεστώς που προβλέπεται για τη χορήγηση δυνατότητας οδήγησής τους.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί οδηγία με βάση την οποία οι οδηγοί που συμπληρώνουν το 70ό έτος της ηλικίας τους, θα πρέπει να περνούν από εκτενείς και πιο αυστηρούς ιατρικούς ελέγχους ενώ στο τραπέζι των διαβουλεύσεων υπάρχει και η πρακτική εξέταση οδήγησης.

Advertisement

Συγκεκριμένα, για το θέμα της πρακτικής εξέτασης πολλά κράτη-μέλη έχουν επιχειρήσει στο παρελθόν να το υιοθετήσουν, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά δυστυχώς ποτέ δεν εφαρμόστηκε για πολλούς και διάφορους λόγους.

Μέχρι σήμερα στην ΕΕ δεν υπάρχει όριο ηλικίας στην άδεια οδήγησης και ο νόμος ορίζει ότι με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας οι οδηγοί πρέπει να εξετάζονται από 2 γιατρούς ανά τριετία, ενώ με τη συμπλήρωση των 80 χρονών κάθε 2 έτη απαιτείται η εξέταση του οδηγού από περισσότερες ειδικότητες γιατρών.

Advertisement

Οδήγηση τη νύχτα Τέλος: Αυτοί οι οδηγοί απαγορεύεται να παίρνουν αυτοκίνητο τα βράδια, τα τσουχτερά πρόστιμα

Advertisement

Την απαγόρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της νύχτας μελετά η Ευρωπαϊκή Ένωση με σκοπό την αύξηση της οδικής ασφάλειας από την μείωση των ατυχημάτων.

Το μέτρο αυτό θα παρθεί με στόχο να μειωθεί ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, η Ε.Ε. σκέφτεται να απαγορεύσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων τις βραδινές ώρες, μεταξύ 00:00 και 06:00. Ωστόσο, μόνο οι οδηγοί με εμπειρία μικρότερη των τριών ετών αποτελούν στόχο αυτού του νέου μέτρου.

Advertisement

Οι στατιστικές δείχνουν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία διατρέχει τον υψηλότερο κίνδυνο μεταξύ των οδηγών για να υποπέσουν σε ένα ατύχημα κατά την διάρκεια της νύχτας. Η ακόμα χειρότερα, να προκαλέσουν ένα σοβαρό δυστύχημα.

Το ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε. έχει μειωθεί κατά 1% το 2023 σε σχέση με το 2022. Συνολικά, 20.400 συνάνθρωποι μας έχασαν την ζωή τους την περασμένη χρονιά στους δρόμους της Ε.Ε.

Το πιο εντυπωσιακό όμως στοιχείο είναι ότι σε σχέση με το 2019, πριν την πανδημία δηλαδή, η μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων έφτασε το 10%. Αυτό σημαίνει ότι έχασαν την ζωή τους 2.360 λιγότεροι συνάνθρωποι μας. Μεγάλο επίτευγμα.

Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 46 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων, με την χώρα μας να βρίσκεται δυστυχώς πάνω από αυτόν, αλλά ευτυχώς με ελαφρώς μειωμένα ποσοστά. Για την ακρίβεια, το 2023 χάθηκαν στους ελληνικούς δρόμους 60 οδηγοί, την στιγμή που το 2022 έφυγαν από κοντά μας 63.

Advertisement

Μεταξύ άλλων, για τους αρχάριους οδηγούς, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτείνει μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας εκτός των αστικών περιοχών στα 90 χλμ./ώρα, αλλά και αυστηρότερες κυρώσεις όταν οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, κινούνται με υπερβολική ταχύτητα και οδηγούν χωρίς άδεια κυκλοφορίας.

Τέλος, προτείνεται οι αρχάριοι οδηγοί να μπορούν να οδηγούν μόνο οχήματα βάρους έως 1.800 κιλών. Στο πλαίσιο αυτό, για να μπορέσουν να οδηγήσουν μεγαλύτερου βάρους Ι.Χ. θα πρέπει να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε Β+.

Ξεχάστε αυτά που ξέρατε: Τέλος η οδήγηση για τους 60άρηδες – Ο λόγος που τους παίρνουν το τιμόνι

Αρκετές αλλαγές αναμένεται να ισχύσουν μέσα στο επόμενο διάστημα αναφορικά με το επιτρεπόμενο όριο ηλικίας των οδηγών, καθώς οι άνω των 60 ετών δε θα έχουν το δικαίωμα να διαθέτουν δίπλωμα και να οδηγούν.

Για λόγους ασφαλείας πάνω απ’ όλα αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα να εφαρμοστούν αρκετές νέες συνθήκες αναφορικά με το δίπλωμα οδήγησης και το όριο ηλικίας αυτού.

Τέλος η οδήγηση για τους 60αρηδες – Ο λόγος της συγκεκριμένης απόφασης

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα ανανεώνουν το δίπλωμά τους ανά 5 χρόνια.

Τo Ευρωκοινοβούλιο εξετάζει την πρόταση απαγόρευσης οδήγησης σε συγκεκριμένους οδηγούς τα βράδια στην προσπάθεια μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θέλει τη διαδικασία της ανανέωσης να έρχεται πιο σύντομα απ’ ότι σήμερα.

Στην Ελλάδα ο οδηγός έχει την υποχρέωση ανανέωσης της άδειας οδήγησης μόλις συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του, ωστόσο, στο μέλλον όλοι οι οδηγοί θα περνούν από αυτή τη διαδικασία 7 χρόνια νωρίτερα, σε ηλικία μόλις 60 ετών.

Mε την ευκαιρία, δείτε επίσης: Σταματήστε το τώρα: Πρόστιμο 100 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος – Το κάνουν όλοι οι Έλληνες οδηγοί

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα ανανεώνουν το δίπλωμά τους ανά 5 χρόνια, ενώ εκείνοι που έχουν συμπληρώσει το 80ο έτος, θα επαναξιολογούνται ανά 2 χρόνια.

Η πρόταση για την αυστηριοποίηση της διαδικασίας ανανέωσης της άδειας οδήγησης έχει κατατεθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και σε περίπτωση που εγκριθεί θα αποτελέσει οδηγία την οποία οφείλουν αν ακολουθήσουν όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η αλλαγή στα ηλικιακά όρια και στις διαδικασίες επανέκδοσης μιας άδειας οδήγησης αναμένεται να επηρεάσει περισσότερους από 57 εκατομμύρια κατοίκους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποτελώντας μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις των τελευταίων ετών.

Από τη στιγμή μάλιστα που η διαδικασία της ανανέωσης των διπλωμάτων οδήγησης θα περιλαμβάνει και εξετάσεις οι οποίες μέχρι σήμερα δεν είναι υποχρεωτικές και θα πιστοποιούν την ικανότητα ενός ηλικιωμένου να διατηρεί με ασφάλεια τον έλεγχο ενός οχήματος, οι αλλαγές που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να έχουν θετικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γηραιάς ηπείρου.