Η οδήγηση ενός οχήματος με θολωμένα τζάμια αποτελεί επικίνδυνη πρακτική και μπορεί να οδηγήσει σε παραβάσεις του οδικού κώδικα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες, ιδίως κατά τη διάρκεια του χειμώνα, δημιουργούν συχνά θολωμένα τζάμια στα αυτοκίνητα, ειδικά τις πρωινές ώρες. Ακόμη και αν βιάζεστε να ξεκινήσετε, είναι σημαντικό να περιμένετε να καθαρίσουν τα τζάμια του αυτοκινήτου σας προτού ξεκινήσετε το ταξίδι σας.
Τα θολωμένα τζάμια περιορίζουν σημαντικά την ορατότητα (όχι μόνο από τα παρμπρίζ αλλά και περιμετρικά του αυτοκινήτου) και δυσχεραίνουν σε μεγάλο βαθμό την αντίληψη. Αυτό μπορεί πολύ εύκολα να δημιουργήσει επικίνδυνες καταστάσεις για εσάς τους ίδιους αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Λόγω της επικινδυνότητας που δημιουργεί η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με θολωμένα τζάμια, η εν λόγω πράξη μπορεί να σας φέρει αντιμέτωπους ακόμη και με το γράμμα του νόμου και να βάλει εσάς και το πορτοφόλι σας σε μπελάδες σε ενδεχόμενο έλεγχο από την Τροχαία.
Στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν υπάρχει ειδική διάταξη για την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου με θολωμένα τζάμια. Ωστόσο στο άρθρο 13 του ΚΟΚ αναφέρεται στην αναγκαία διανοητική ικανότητα που πρέπει να έχει ένας οδηγός, την κατάλληλη κατάσταση που θα πρέπει να βρίσκεται αλλά στο ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να ελέγχει επαρκώς το αυτοκίνητό του.
Με τα τζάμια του αυτοκινήτου θολωμένα -όχι απαραίτητα μόνο το παρμπρίζ- η ικανότητα ενός οδηγού ως προς τον έλεγχο που ασκεί στο αυτοκίνητο μειώνεται. Με την υγρασία-ή ακόμη και πάγο στα τζάμια- η ορατότητά προς όλες τις κατευθύνσεις περιορίζεται και έτσι μειώνεται και ο έλεγχος που ασκεί ο οδηγός στο αυτοκίνητο, αφού τα αισθητήρια όργανά του -στην προκειμένη περίπτωση τα μάτια του- δεν τον πληροφορούν με όλα τα «δεδομένα» του περιβάλλοντα χώρου όπου κινείται.
Κατά συνέπεια η οδήγηση με θολωμένα τζάμια είναι μια επικίνδυνη πράξη και αν την κρίνουν έτσι σε κάποιον έλεγχο και οι αστυνομικοί της Τροχαίας, τότε ο ΚΟΚ προβλέπει επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης αλλά και διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ.