prosochi-kaka-mantata-gia-osoys-echoyn-aytokinito-10etias-fetos-den-glytonoyn-to-prostimo-242923
13:27

Προσοχή: Κακά μαντάτα για όσους έχουν αυτοκίνητο 10ετίας, φέτος δεν γλυτώνουν το πρόστιμο!

13:27
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Η κυβέρνηση μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του newsauto.gr τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

Advertisement

Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί τις επόμενες ημέρες από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.

Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.

Advertisement

Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτ’α τα μέτρα.

Advertisement

Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.

Για το λόγο αυτό, η Τεχνική Ομάδα Εργασίας έχει την ευθύνη να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για οικολογική αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και της ανάγκης για οικονομική… προσιτότητα.

Τέλη Κυκλοφορίας 2025

Όλα θα ξεκινήσουν με τα επόμενα Τέλη Κυκλοφορίας, τα οποία αναμένεται να έχουν για όλους μικρές αυξήσεις -μεγαλύτερες στα παλαιά- εκτός των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή…

Advertisement

Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.

Εντούτοις, ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εξετάσει τις ήδη υπάρχουσες φορολογικές δομές και να βρει τρόπους ώστε να μην επιβαρύνει υπερβολικά τους ιδιοκτήτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματός τους. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μία εντιμη συμπεριφορά της Κυνβέρνησης, σε όλους αυτούς που άλλαξαν ήδη το αυτοκίνητό τους, θέλοντας να απολαύσουν τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα.

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για δίκαιη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία, το σχέδιο προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παροχής κινήτρων για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. Αυτά τα κίνητρα μπορεί να περιλαμβάνουν οικονομικές ενισχύσεις, προγράμματα ανταλλαγής ή επιδοτήσεις για την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

Τέλος, αναμένεται να υπάρξει μια συνολική πολιτική που θα συνδυάζει τη φορολογική πολιτική με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη. Είναι σαφές ότι η επιτυχία τέτοιων μέτρων θα εξαρτηθεί από την ικανότητα να κατανοηθούν και να σταθμιστούν οι ποικίλλοντες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, ώστε να μην δημιουργηθούν νέα κοινωνικά ή οικονομικά προβλήματα, αλλά αντίθετα να ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη και να προαχθεί η δημόσια υγεία.

Advertisement

Λείπει σχεδόν από όλα τα Ι.Χ.: “Τσουχτερό” πρόστιμο για χιλιάδες Έλληνες οδηγούς αν δεν έχουν αυτό στο αυτοκίνητο

Ο νόμος ορίζει ότι είναι απαραίτητο για όλους τους οδηγούς να φροντίζουν ώστε τα αυτοκίνητά τους να είναι εξοπλισμένα με ειδικά αντικείμενα που έχουν χαρακτηριστεί ως υποχρεωτικά για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων ή για να αποφεύγονται πρόστιμα σε περίπτωση ελέγχου.

Ένα καλά εξοπλισμένο οχήματος με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που προβλέπονται από τη νομοθεσία, μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση αναπάντεχων καταστάσεων στο δρόμο.

Είναι σημαντικό οι οδηγοί να διασφαλίζουν ότι τα υποχρεωτικά αντικείμενα παραμένουν πάντα στο αυτοκίνητο και να προβαίνουν σε τακτικούς ελέγχους για να επιβεβαιώσουν ότι είναι σε καλή κατάσταση και λειτουργικά. Αυτό εξασφαλίζει ότι σε περίπτωση ανάγκης, θα μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά.

Πέρα όμως από το τρίγωνο, τον πυροσβεστήρα και το φαρμακείο που όλοι θυμόμαστε ( ; ) να έχουμε στο αυτοκίνητό μας, είναι υποχρεωτικό να φέρουμε μαζί μας και ένα ανακλαστικό γιλέκο ασφαλείας.

Το ανακλαστικό γιλέκο δεν είναι μόνο υποχρεωτικό από το νόμο, αλλά θα μας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (αν για παράδειγμα πάθουμε ένα κλατάρισμα και πρέπει να αλλάξουμε τον τροχό). Φορώντας το ανακλαστικό γιλέκο όταν βρισκόμαστε εκτός αυτοκινήτου, η ασφάλεια μας αυξάνεται κατακόρυφα μέρα και νύχτα.

Γενικά, τα ανακλαστικά γιλέκα ασφαλείας είναι αναγκαία σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ή μιας βλάβης. Και αυτό γιατί κάνουν τον οδηγό ορατό στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, ειδικά κατά την διάρκεια της νύχτας ή όταν επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Τα ανακλαστικά γιλέκα ασφαλείας πωλούνται στο εμπόριο σε διάφορες ποιότητες (πολυεστέρα ή νάιλον) και έχουν έντονο χρώμα με ανακλαστικές λωρίδες και κλείνουν γύρω από τον κορμό του σώματος με velcro.

Είναι διαθέσιμα σε διάφορα μεγέθη και εκτός από αυτά για του ενήλικους, υπάρχουν στο εμπόριο και αντίστοιχα ανακλαστικά γιλέκα ασφαλείας για παιδιά, και μάλιστα με βάση την ηλικία του ανήλικου.

Το ανακλαστικό γιλέκο ασφαλείας πρέπει να φυλάσσεται είτε στην τσέπη της πόρτας του οδηγού είτε στο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό για να είναι εύκολα προσβάσιμο και να μπορείτε να το φορέσετε πριν βγείτε από το ακινητοποιημένο αυτοκίνητο.

Το διοικητικό πρόστιμο για την απουσία των υποχρεωτικών, από το νόμο, αντικειμένων, συμπεριλαμβανομένου και του ανακλαστικού γιλέκου είναι 80 ευρώ.