Το θέμα της ασφάλειας και της συντήρησης των αυτοκινήτων είναι πολύ σημαντικό και πόσο μάλλον τα λάστιχα που οδηγούν σε συχνά ατυχήματα.
Τα λάστιχα του αυτοκινήτου πρέπει να τα αλλάζουμε γιατί εκτός από ζήτημα ασφάλειας τίθεται και θέμα επιβολής χρηματικού προστίμου.
Το ελάχιστο νόμιμο βάθος είναι 1,6 χιλιοστά. Παρ’ όλα αυτά, οι ουσιαστικές ιδιότητες για την ασφάλεια απουσιάζουν ήδη πριν από αυτό το όριο. Γι’ αυτό ένα καλοκαιρινό λάστιχο χρειάζεται αντικατάσταση μόλις το βάθος του πέλματος -και όχι ο ώμος του ελαστικού- φτάσει στα 3 χιλιοστά (καινούριο έχει βάθος 8 έως 9 χιλιοστά). Λάστιχα με ανομοιόμορφη φθορά τίθενται επίσης υπό αμφισβήτηση και με το ερωτηματικό της αντικατάστασης.
Σύμφωνα με το Άρθρο 81 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα ελαστικά των αυτοκινήτων πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση, ώστε να εξασφαλίζονται οι συνθήκες ασφάλειας και η πρόσφυση, ακόμη και στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Επιπλέον, τα αυτοκίνητα επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με έναν εφεδρικό τροχό ή να έχουν κιτ επισκευής ελαστικού ή νέας τεχνολογίας ελαστικά που επιτρέπουν την συνέχιση της διαδρομής μέχρι το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ.
Τέλος, ο Κ.Ο.Κ. ορίζει χρηματικό πρόστιμο 80 ευρώ σε αυτόν που οδηγεί αυτοκίνητο με φθαρμένα ελαστικά.