Περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα οχήματα ύψους 4.000 ευρώ, σκέφτεται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς επίσης ν’ απαγορεύεται η εισαγωγή πολλών παλιών οχημάτων, λόγω του κορονοϊού αλλά και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν.
Ειδικότερα, το αρμόδιο υπουργείο στο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνονται τα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, υπάρχει και σχετική διάταξη επιβολής Περιβαλλοντικού Τέλους έως 4.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.
Περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα οχήματα: Σε ποια ΙΧ θα επιβληθεί
Σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα παραμείνουν στο απυρόβλητο και εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων δεν θα τους επιβληθεί Περιβαλλοντικό Τέλος.
Στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ.
Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ.
Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους!
Περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα οχήματα: Θα έχει διάρκεια ενός έτους
Το Περιβαλλοντικό Τέλος αλλά και η απαγόρευση εισαγωγής παλαιών μεταχειρισμένων οχημάτων θα έχει διάρκεια ενός έτους, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς μια τέτοια ενέργεια μπορεί να χαρακτηριστεί αντικοινοτική και να επισύρει την Ελλάδα στα δικαστήρια και να της επιβληθούν πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα οχήματα: Εκτός των ΙΧ και στα επαγγελματικά οχήματα και τα φορτηγά
Επίσης το νέο Τέλος, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, θα επιβληθεί και στα επαγγελματικά οχήματα, αλλά και για στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά.
Περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα οχήματα: Να μην γίνει η Ελλάδα χωματερή παλιών αυτοκινήτων
Η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους αποφασίστηκε εξαιτίας του εξαιρετικά χαμηλού κόστους εκτελωνισμού στα παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα, το οποίο δεν μπορεί να αυξηθεί λόγω ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Έτσι, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζει την προσωρινή επιβολή του «Περιβαλλοντικού Τέλους» κατά την εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ώστε το κόστος τους να γίνει απαγορευτικό και να μην μετατραπεί η Ελλάδα σε μια «χωματερή» παλαιών αυτοκινήτων.
Το αρχικό σχέδιο του υπουργείο Οικονομικών να υπενθυμίσουμε πως περιελάμβανε συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης σε ποσοστό 500% για όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και 1.000% για όσα οχήματα πληρούσαν τις παλαιότερες οδηγίες ρύπων.
Ωστόσο, εξαιτίας της τεράστιας απομείωσης που κατέγραφαν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, το οικονομικό επιτελείο σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζουν σοβαρά την επιβολή ενός «Περιβαλλοντικού Τέλους» ύψους από 2.000 ευρώ και άνω ώστε να γίνει ασύμφορη η εισαγωγή τους!