Ο τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ είναι ένα έγγραφο που πρέπει να έχει κάθε οδηγός στο αυτοκίνητό του, διαφορετικά το πρόστιμο αγγίζει τα 400 ευρώ.
Ειδικότερα, εκτός από την άδεια κυκλοφορίας, την ασφάλεια και το δίπλωμα, υπάρχει ακόμα ένα έγγραφο που υποχρεούται ο οδηγός να επιδείξει σε περίπτωση ελέγχου, καθώς η μη ύπαρξή του επιφέρει τσουχτερό πρόστιμο.
Ο τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ αποτελεί υποχρέωση κάθε ιδιοκτήτη οχήματος, τόσο για την οδική ασφάλεια, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όλα τα νέα επιβατικά ΙΧ περνούν για πρώτη φορά από ΚΤΕΟ όταν συμπληρώνουν 4 χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.
Ο ιδιοκτήτης κάθε οχήματος υποχρεούται να το περάσει από τεχνικό έλεγχο από τρεις εβδομάδες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία, έως και μία εβδομάδα μετά από αυτήν.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμου ελέγχου, εκτός από το κόστος του ελέγχου, επιβάλλεται επιπλέον πρόστιμο, το οποίο εξαρτάται από το χρόνο καθυστέρησης του ελέγχου.
Αναλυτικά:
Καθυστέρηση έως 30 ημέρες
Επιβατικά ΙΧ 16 ευρώ
Δίκυκλα 10 ευρώ
Καθυστέρηση έως 6 μήνες
Επιβατικά ΙΧ 33 ευρώ
Δίκυκλα 20 ευρώ
Καθυστέρηση άνω των 6 μηνών
Επιβατικά ΙΧ 65 ευρώ
Δίκυκλα 41 ευρώ
Όταν περάσουν οι έξι μήνες, εκτός από το πρόστιμο του Κ.Τ.Ε.Ο., επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται απευθείας μέσω TAXIS, με την εφαρμογή του να μπαίνει σύντομα σε ισχύ.
Ο έλεγχος θα γίνεται σε εξαμηνιαία βάση από την ΓΓΠΣ, με ηλεκτρονική διασταύρωση δεδομένων από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, του TAXISnet και άλλων φορέων, όπου αν διαπιστωθεί ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο Κ.Τ.Ε.Ο., θα επιβάλλεται το προβλεπόμενο πρόστιμο.
Τσουχτερό πρόστιμο Τροχαίας αν δεν γίνει τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ
Τσουχτερό είναι και το πρόστιμο που θα δεχθεί ο οδηγός σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία, καθώς αν διαπιστωθεί ότι δεν έχει το έγγραφο που να αποδεικνύει ότι το όχημα έχει περάσει Κ.Τ.Ε.Ο., βεβαιώνεται αμέσως πρόστιμο 400 ευρώ.
Αν ο ιδιοκτήτης του οχήματος περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο και προσκομίσει το χαρτί εντός 10 ημερών, τότε θα πληρώσει μόνο το 1/8 του επιβληθέντος ποσού, δηλαδή 50 ευρώ, στο οποίο όμως πρέπει να υπολογιστεί και το ειδικό αυξημένο τέλος που αναφέραμε παραπάνω, το οποίο καταβάλλεται στο Κ.Τ.Ε.Ο..
Τώρα, αν είχε περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο πριν την καταγραφή της παράβασης, αλλά δεν είναι μαζί του το αποδεικτικό, μόλις το προσκομίσει στην Τροχαία, το πρόστιμο μειώνεται αμέσως στα 20 ευρώ, μιας και εκπίπτει στο άρθρο 100 του Κ.Ο.Κ., όπου αναφέρονται τα έγγραφα τα οποία πρέπει να φέρει ο οδηγός.
ΚΤΕΟ: Ποια αυτοκίνητα θα περνούν υποχρεωτικά πλέον κάθε χρόνο από έλεγχο
ΚΤΕΟ κάθε χρόνο: Μεγάλες αλλαγές αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα. Οι συγκεκριμένες αλλαγές θα έχουν να κάνουν, με τα αυτοκίνητα και πιο συγκεκριμένα με τους ελέγχους καταλληλότητάς τους. Εντατικοί έλεγχοι πρόκειται να γίνονται από τους «Ράμπο» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
ΚΤΕΟ κάθε χρόνο: Στόχος η αγορά νέου αυτοκινήτου
Η ακριβής ηλικία των οχημάτων δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει καθώς οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι δύο και η μία αφορά σε οχήματα με ηλικίες πάνω από 10 έτη (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2010) και η δεύτερη αφορά σε οχήματα με ηλικία άνω των 15 ετών (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2005).
Οι συγκεκριμένες προτάσεις έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ των στελεχών από συναρμόδια Υπουργεία που ασχολούνται με το μέλλον της αυτοκίνησης και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες διαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των ΚΤΕΟ. Σκοπός είναι να περνούν πραγματικά τα οχήματα που πρέπει ενώ όσα είναι επικίνδυνα να κόβονται!
Η έλευση από τα ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα οχήματα με ηλικίες 10 ή 15 ετών θα αποτελέσει και μάλλον το πρώτο αντικίνητρο για τους κατόχους των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων αυτοκινήτων. Στόχος είναι να αποκτήσουν κάποιο νεότερο.
ΚΤΕΟ κάθε χρόνο: «Ράμπο» ελεγκτές από το υπουργείο Μεταφορών
Ο στόχος πάντως που έχει θέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση μηχανισμών ελέγχου για τα ΚΤΕΟ. Τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι όλα τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο είναι σε άριστη κατάσταση με αποτέλεσμα να κόβονται ελάχιστα οχήματα με Επικίνδυνες Ελλείψεις!
Να υπενθυμίσουμε πως το 2017 στην Ελλάδα «κόπηκαν» μόλις 45 αυτοκίνητα σε περίπου 2 εκατ. τεχνικούς ελέγχους. Το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας μόλις 46 αυτοκίνητα «κόπηκαν» σε 1,9 εκατ. τεχνικούς ελέγχους. Το 2015 «κόπηκαν» 68 αυτοκίνητα σε σχεδόν 2 εκατ. ελέγχους.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατ. οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως. Όμως, αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν μόλις ούτε 2 εκατ. οχήματα το 2017.
Τα οχήματα, με τις επικίνδυνες ελλείψεις ήταν μόλις 47 το 2017. καταγράφηκαν 95.154 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις έναντι 75.265 οχημάτων το 2016 και 105.025 αυτοκινήτων το 2015. Δηλαδή το 2017 μόλις το 4,77% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ «έφυγαν» με σοβαρές ελλείψεις. Έτσι, αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο.
ΚΤΕΟ κάθε χρόνο: «Κόψιμο» 9.800.000 αυτοκινήτων ανά έτος από τα ΚΤΕΟ της Γερμανίας
Η Γερμανία αποτελεί μία χώρα πρότυπο για τους ελέγχους ΚΤΕΟ. Το ίδιο ισχύει και για άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Ωστόσο, το εντυπωσιακό για μια χώρα με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελεί το γεγονός πως το ποσοστό των οχημάτων που «κόβονται» από τα γερμανικά ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 35,5%! Ειδικότερα σε 27,6 εκατ. ελέγχους που πραγματοποίησαν τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόπηκαν» σχεδόν 9,8 εκατ. οχήματα με 2,67 βλάβες κατά μέσο όρο!
Και να είστε σίγουροι πως οι έλεγχοι στα γερμανικά ΚΤΕΟ πραγματοποιούνται για να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια. Επίσης, για να διατηρηθεί, η προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, σκοπός είμαι να λειτουργούν όλες οι επιχειρήσεις από τον κλάδο αυτοκινήτου. Αυτός περιλαμβάνει τα συνεργεία, τα φανοποιεία, την πώληση ανταλλακτικών αλλά και ελαστικών. Αυτό, διότι όλα αποφέρουν τεράστια έσοδα στη γερμανική οικονομία…