Advertisement
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέος ΚΟΚ: Όσοι το κάνουν θα “πονέσουν” στη τσέπη -To πρόστιμο 700 εupώ αν κάνεις αυτή την κίνηση στο αυτοκίνητο

11:17
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Νέος ΚΟΚ: Η χρήση της όπισθεν είναι απαραίτητη σε πολλές περιπτώσεις όταν οδηγούμε και κυρίως όταν παρκάρουμε, όμως υπάρχει περίπτωση να μας δημιουργήσει πρόβλημα και να μας κοστίσει έως και 700 ευρώ.

Ανάμεσα στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι και εκείνο που απαγορεύει την κίνηση ενός οχήματος με την όπισθεν.

Advertisement

Ο νόμος είναι ιδιαίτερα σαφής για την κίνηση με όπισθεν σε δημόσιο δρόμο και το επιτρέπει μόνο σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες.

Μάλιστα για το παρκάρισμα ο ΚΟΚ αναφέρει ότι ο οδηγός επιτρέπεται να εκτελεί ελιγμούς στάθμευσης στην ίδια οδό και σε μήκος μόνο έως και το διπλάσιο του μήκους του οχήματος.

Advertisement

Σε περίπτωση παράβασης, το πρόστιμο που μπορεί να βεβαιωθεί είναι 80 ευρώ, ωστόσο, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 700 ευρώ όταν η όπισθεν πορεία του οχήματος πραγματοποιηθεί σε αυτοκινητόδρομο ή ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, καθώς ο κίνδυνος ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος στις συνθήκες αυτές πολλαπλασιάζεται.

Advertisement

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμο έως 10.000€ και φυλακή για όσους οδηγούν ηλεκτρικά πατίνια – Θα επιτρέπονται μόνο σε δρόμους με όριο ταχύτητας 50 χλμ.

Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κατακλύσει τους δρόμους της Ελλάδα, γι’ αυτό και ο ΚΟΚ αυστηροποιείται για τα εν λόγω οχήματα, με τους οδηγούς τους να κινδυνεύουν με τσουχτερά πρόστιμα και φυλάκιση, σε περίπτωση παραβάσεων.

Ειδικότερα, σαφάρι ελέγχων και τσουχτερά πρόστιμα περιμένουν όσους μετακινούνται με ηλεκτρικά πατίνια, βάσει των αλλαγών που έρχονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 

Advertisement

Τσουχτερά πρόστιμα για τους παραβάτες οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών

 

Τα πρόστιμα αναμένεται να φτάσουν μέχρι τα 10.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται και ποινή φυλάκισης που μπορεί να αγγίξει έως και τα 5 χρόνια, όπως αναφέρει ο Αlpha, για την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και εάν ένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού οχήματος επιφέρει τον θάνατο πολλών ανθρώπων.

 

Το νέο όριο για τα ηλεκτρικά πατίνια

 

Advertisement

Παράλληλα, με βάση τον νέο ΚΟΚ, η χρήση των εν λόγω οχημάτων θα επιτρέπεται μόνο σε δρόμους που το όριο ταχύτητας διαμορφώνεται στα 50 χλμ., για τα οποία το όριο θα είναι τα 30 χλμ, με υποχρεωτική χρήση του κράνους, καθώς και απαγόρευση ακουστικών καθ’ όλη τη διάρκεια της οδήγησης.

 

Οι οδηγοί αυτοκινήτων δέχονται με ανακούφιση τις νέες διατάξεις, καθώς πολλοί χρήστες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ανήλικοι και δεν γνωρίζουν καθόλου από οδική συμπεριφορά και διέσχιζαν πολύ επικίνδυνα σημεία με κίνηση.

 

 

 

Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια στη Θεσσαλονίκη – Οι νέοι κανόνες και ρυθμίσεις του Δήμου

 

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να βάλει τέλος στην άναρχη κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στο κέντρο της πόλης, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν προκαλέσει κινδύνους για οδηγούς και περαστικούς. Μάλιστα, δεν αποκλείεται η πλήρης απαγόρευσή τους σε κεντρικές λεωφόρους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Νέοι Κανόνες και Ρυθμίσεις από τον Δήμο

Στο προσεχές διάστημα, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης θα εξετάσει την κανονιστική διάταξη της δημοτικής αστυνομίας για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών. Οι νέοι κανόνες θα θέσουν συγκεκριμένες προδιαγραφές σχετικά με:

 

Με αυτόν τον τρόπο, ο Δήμος επιδιώκει να περιορίσει τους κινδύνους και να βάλει μια τάξη στη χρήση των πατινιών, βελτιώνοντας την ασφάλεια και την ομαλότητα στην πόλη.

Τα Όσα Ανέφερε ο Διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας:

«Έχει ολοκληρωθεί το προσχέδιο που κατά 90% θα είναι ο γενικός κορμός της κανονιστικής, που θα έρθει προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο» δηλώνει στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη» ο διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας, Μιχάλης Αλλαγιώτης.

 

«Αναφορικά με τα όρια ταχύτητας, τα κράνη και τα δικάβαλα, αυτά ούτως ή άλλως προβλέπονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και είναι σε ισχύ, είτε αναφέρονται στην κανονιστική, είτε δεν αναφέρονται στην κανονιστική του Δήμου.

Όσο αναφορά τους χώρους στάθμευσης και τις υποχρεώσεις των εταιρειών, εμείς πρέπει να διασφαλίσουμε την ευταξία στην πόλη, αλλά και κατά ένα μέρος και την συμμετοχή των εταιρειών στην ασφάλεια των πολιτών. Οι κανόνες μπαίνουν από το Δήμο όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία.

Έχουμε ήδη έρθει σε διαβούλευση με τις πέντε εταιρείες, που αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στην Θεσσαλονίκη. Έχουν συμφωνηθεί τα μεγαλύτερα κομμάτια και περιμένουμε μία τελευταία ενημέρωση για το αν έχουν να μας προτείνουν κάτι διαφορετικό, για να το εξετάσουμε.

 

Μέσα στον Οκτώβριο θα προχωρήσουμε σε όλες τις διαδικασίες για να περάσει η κανονιστική από το Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή της» συμπλήρωσε ο κ. Αλλαγιώτης.

Απαγόρευση Κυκλοφορίας

«Στο προσχέδιο της κανονιστικής, όπως αναφέρει το thessnews.gr υπάρχει μία πρόταση αναφορικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας πατινιών στην Τσιμισκή, την Μεγάλου Αλεξάνδρου και την Εγνατία. Οι ώρες απαγόρευσης σε αυτούς τους δρόμους πιθανόν να είναι από τις 8 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ όμως δεν είναι ακόμα σίγουρο.

Αυτή η συλλογιστική προσανατολίζεται στο γεγονός πως στην δεξιά πλευρά που με βάση τον νόμο πρέπει να κινούνται τα ηλεκτρονικά πατίνια είναι αυτή που κινούνται και τα αστικά λεωφορεία. Εμείς θέλουμε τα διαφυλάξουμε την ασφάλεια των πολιτών, οπότε είναι ένα μέτρο που εξετάζουμε.» κατέληξε.

 

 

TAGS:
Advertisement