min-xanakoyso-gia-ilektriko-aytokinito-o-papaloykas-pistepse-stin-ilektrokinisi-kai-to-metaniose-oiktra-258959
23:44

«Μην ξανακούσω για ηλεκτρικό αυτοκίνητο»: O Παπαλουκάς πίστεψε στην ηλεκτροκίνηση και το μετάνιωσε οικτρά

23:44
Νίκη Μουλά

Ο Μάριος Παπαλουκάς έκανε μία ανάρτηση στο Facebook, η οποία έχει γίνει viral, σχετικά με την εμπειρία του οδηγώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η ανάρτηση που έκανε ο Μάριος Παπαλουκάς για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Advertisement

“ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν. ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ.

Advertisement

Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας.

Advertisement

Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά”.

Advertisement

Μάριος Παπαλουκάς ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Τον απήγαγε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο & οδηγούσε μόνο του: Οδηγός έζησε 1 θρίλερ, χρειάστηκε να επέμβει η αστυνομία

Advertisement

Ένας 53χρονος οδηγός από τη Σκωτία, «απήχθη» από το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του και αναγκάστηκε να καλέσει την αστυνομία, προκειμένου να το εμβολίσει και να το σταματήσει.

Ειδικότερα, ο εγκέφαλος του ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου του, ένα MG ZS EV, κόλλησε σε μια ταχύτητα περίπου 50 χλμ ανά ώρα, με τον οδηγό να μην μπορεί να το σταματήσει.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο περνούσε κόκκινα φανάρια και κυκλικούς κόμβους, πριν ο Μπράιαν Μόρισον, πανικόβλητος, ειδοποιήσει την αστυνομία, ώστε να αναλάβει δράση και να βγάλει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου, με προσοχή.

Όπως αναφέρει το BBC, το περιστατικό συνέβη την περασμένη Κυριακή, ενώ ο Μπράιν Μόρισον υπογράμμισε ότι ακόμη κι όταν το αυτοκίνητο βγήκε εκτός δρόμου, προσπαθούσε να συνεχίσει την πορεία του.

Ένας μηχανικός αυτοκινήτων επεσήμανε ότι «δεν έχει ξαναδεί ποτέ» του κάποιο παρόμοιο περιστατικό.

Ο Μόρισον, που ήταν τυχερός, καθώς το περιστατικό έγινε αργά το βράδυ και η κίνηση ήταν περιορισμένη, σημείωσε «συνειδητοποίησα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, όταν έφτασα σε έναν κυκλικό κόμβο και κατέβασα ταχύτητα – αλλά το αυτοκίνητο δεν ανταποκρίθηκε. Τότε άκουσα έναν δυνατό θόρυβο που ακουγόταν σαν τακάκια φρένων – αλλά επειδή ήταν τόσο καινούργιο το αυτοκίνητο, ήξερα ότι δεν θα μπορούσε να έχει πρόβλημα με αυτά».

Και πρόσθεσε ο 53χρονος οδηγός «κατάφερα να κάνω τον γύρο του κυκλικού κόμβου με ταχύτητα περίπου 50χλμ/ωρα και μετά είχα μπροστά μου μια μεγάλη ευθεία, οπότε υπέθεσα πως θα ελάττωνε από μόνο του την ταχύτητα μέχρι να σταματήσει. Αλλά δεν το έκανε. Σκέφτηκα ακόμη και να πηδήξω από το αυτοκίνητο, όμως δεν μπορούσα καθώς έχω προβλήματα κινητικότητα. Παγιδεύτηκα εντελώς σε ένα αυτοκίνητο που έτρεχε με 50 χλμ/ώρα. Μπορεί σε πολλούς η ταχύτητα να μην ακούγεται μεγάλη, αλλά όταν δεν έχεις κανέναν έλεγχο της είναι τρομακτικό».

Όταν συνειδητοποίησε πως θα περνούσε από φανάρια και κυκλικούς κόμβους, φοβήθηκε μην προκληθεί κάποιο ατύχημα, καθώς θα μπορούσε να χτυπήσει πεζούς ή κάποιο άλλο αυτοκίνητο και έτσι ειδοποίησε την άμεση δράση, τονίζοντας «το αυτοκίνητο πήγαινε μόνο του, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα».

Χάρη στην παρέμβαση της αστυνομίας σώθηκε ο 53χρονος οδηγός

Όταν κάλεσε τη γραμμή έκτακτης ανάγκης, εκτός από την ενεργοποίηση της αστυνομίας, του έδωσαν κάποιους μηχανικούς αυτοκινήτων να μιλήσει, σε μια προσπάθεια να λύσει με τη βοήθειά τους το πρόβλημα.

«Με ρωτούσαν αν ήταν αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο. Ήταν η πρώτη φορά που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν μια τέτοια κατάσταση και δεν είχαν ιδέα τι να κάνουν. Τελικά έφτασαν τρία οχήματα της αστυνομία τα οποία με περικύκλωσαν. Εγώ ήμουν 100% συγκεντρωμένος στο τιμόνι, όποτε όταν ένα βαν της αστυνομία πλησίασε δίπλα μου και με ρώτησε εάν ήμουν καλά, απλώς φώναξα “όχι δεν είμαι, δεν μπορώ να το σταματήσω”», συμπλήρωσε.

Η αστυνομία αρχικά ζήτησε από τον Μόρισον να τους πετάξει το ηλεκτρονικό κλειδί, αλλά δεν μπόρεσαν να σβήσουν τη μηχανή και στη συνέχεια, του είπαν να προσπαθήσει να σβήσει τον κινητήρα πατώντας το κουμπί λειτουργίας τρεις φορές, κάτι που επίσης δεν είχε αποτέλεσμα.

Ακολούθως του ζητήθηκε να κρατήσει το κουμπί λειτουργίας πατημένο, για περισσότερα από δύο δευτερόλεπτα, κάτι που επίσης δεν πέτυχε.

Έτσι, η αστυνομία είπε στον Μπράιαν να χτυπήσει στο πίσω μέρος του βαν της αστυνομίας, πριν το αυτοκίνητο μπει σε κατοικημένη περιοχή.

«Αφού προσπάθησα να κλείσω το αυτοκίνητο, ολόκληρο το ταμπλό μου φωτίστηκε με σφάλματα και μετά όλα εξαφανίστηκαν. Απλώς έβλεπα ένα μεγάλο κόκκινο σύμβολο αυτοκινήτου που έλεγε “οδηγήστε με ασφάλεια, σταματήστε αμέσως να οδηγείτε” ή κάτι τέτοιο», ανέφερε ο 53χρονος οδηγός και συνέχισε «τελικά έφτασα σε έναν κυκλικό κόμβο και το αυτοκίνητο επιβράδυνε σε περίπου 24 χλμ./ώρα. Το βαν της αστυνομίας με περίμενε στο τέλος του κόμβου. Μπήκα από πίσω του και επιβράδυναν ώστε να πέσω πάνω τους και να σταματήσει το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο φαινόταν πλέον ακίνητο και κατάφερα να απεγκλωβιστώ. Όταν όμως βγήκα και προσπάθησαν να μετακινήσουν το βαν τους, το αυτοκίνητο προσπάθησε να συνεχίσει την πορεία του. Έτσι το βαν παρέμεινε στο σημείο για ώρα, μέχρι να φτάσει το φορτηγό της οδικής βοήθειας. Ακόμα δεν έχω ιδέα τι συνέβη, αλλά όταν έφτασε η οδική βοήθεια συνδέθηκε με το αυτοκίνητο και ο διαγνωστικός έλεγχος έδειξε πως υπήρχαν σφάλματα».

Η ασφαλιστική εταιρεία δήλωσε ότι διερευνά τώρα το περιστατικό, ενώ ο Μόρισον φαίνεται πως δεν θέλει να οδηγήσει ξανά άλλο ηλεκτρικό όχημα, καταλήγοντας «δεν ξέρω αν θα πάρω άλλο. Ήταν μια τρομακτική εμπειρία».

Ένας εμπειρογνώμονας αποκάλυψε ότι οι μηχανικοί της MG, η οποία έχει δεσμευτεί να επιθεωρήσει πλήρως το όχημα, θα μπορούσαν να δυσκολευτούν να βρουν το σφάλμα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να έχει έως και 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού.

Από την πλευρά του, ο Γκανγουόντ Ντέιντάλια, διευθυντής του Automotive Electronic Systems Innovation Network, που ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, υπογράμμισε ότι τα περιστατικά αυτού του τύπου είναι «πολύ σπάνια» και μπορεί να είναι δύσκολο να αναδημιουργηθούν οι ακριβείς συνθήκες που προκάλεσαν το πρόβλημα.

Όπως επεσήμανε στην εκπομπή “Today” του BBC Radio 4, τα ηλεκτρονικά συστήματα στα αυτοκίνητα είναι «πολύ περίπλοκα» και, παρά τις πολλές δοκιμές, μερικές φορές τα σφάλματα ξεφεύγουν από τους ελέγχους.

«Σήμερα μπορείτε να βρείτε έως και 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού που οδηγούν αυτά τα οχήματα, επομένως η δυνατότητα διαφυγής ενός σφάλματος όπως αυτό είναι δυνατή εάν τα συστήματα δοκιμών δεν είναι πραγματικά τελευταίας τεχνολογίας», πρόσθεσε.

Οι «σύνθετες αλληλεπιδράσεις» – δύο ή τρία πράγματα που συμβαίνουν ταυτόχρονα και δεν αναμένονται – μπορεί να οδηγήσουν το λογισμικό του οχήματος να «παρουσιάσει κακή συμπεριφορά».

53χρονος οδηγός απήχθη από το αυτοκίνητό του