Advertisement
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Λίγοι το γνωρίζουν: Το “κόλπο” με την κουκούλα για να μην πληρώνεις Τέλη Κυκλοφορίας

13:51
Νίκη Μουλά

Οι Έλληνες οδηγοί έχουν ανακαλύψει έναν τρόπο για να αποφεύγουν τα έξοδα που αφορούν το αυτοκίνητό τους, όπως καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, ΚΤΕΟ και να μην γίνονται αντιληπτοί από τις Αρχές.

Ειδικότερα, πολλοί επιλέγουν να θέσουν το αυτοκίνητό τους σε ακινησία, μια διαδικασία που ολοκληρώνεται και ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας myCAR της ΑΑΔΕ, με τους οδηγούς να επιλέγουν «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» και στη συνέχεια να πληκτρολογούν τον αριθμό του οχήματος, τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό του χώρου στάθμευσης που θα βρίσκεται το όχημα.

Advertisement

 

Τι πρέπει να κάνουν οι Έλληνες οδηγοί για ψηφιακή ακινησία

 

Advertisement

Για να μπορέσει να τεθεί σε ψηφιακή ακινησία ένα όχημα, ο χώρος που θα φυλάσσεται πρέπει να είναι είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος και ο ιδιοκτήτης του ΙΧ να έχει αφαιρέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας από το όχημά του.

Advertisement

 

Βέβαια, ψηφιακή ακινησία σημαίνει απαγόρευση κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και παρουσία του σε δημόσιο δρόμο.

 

Advertisement

Όμως, πολλοί Έλληνες οδηγοί, για διάφορους λόγους (π.χ. επειδή θέλουν να συνεχίσουν να κυκλοφορούν το όχημα τους, ή στη θέση που έχουν δηλώσει ότι θα φυλάσσεται το όχημα, έχουν σταθμεύσει άλλο αυτοκίνητο), το έχουν παρκάρει, παράνομα, σε δημόσιο δρόμο.

 

Σε περίπτωση ελέγχου, από τα αρμόδια όργανα, θα επιβληθεί άρση της ακινησίας, πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας, πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ.

 

Advertisement

Σε περίπτωση, μάλιστα, υποτροπής, το πρόστιμο εκτοξεύεται στις 30.000 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

 

Ο απίθανος τρόπος των Ελλήνων οδηγών που δεν κινούν το αυτοκίνητό του

 

Συνεπώς, πολλοί οδηγοί ντύνουν το δηλωμένο σε ακινησία όχημά τους, που βρίσκεται παράνομα σταθμευμένο σε δημόσιο δρόμο, με κουκούλα, βασιζόμενοι στο γεγονός ότι οι ελεγκτικές αρχές δεν θα τη σηκώσουν για να αποκαλύψουν την ταυτότητα του ΙΧ.

 

Έτσι, οι οδηγοί ευελπιστούν ότι μόλις τα αρμόδια όργανα δουν την κουκούλα, θα πιστέψουν ότι το αυτοκίνητο φροντίζεται από τον ιδιοκτήτη του και θα τους απαλλάξει από τον κίνδυνο να θεωρηθεί εγκαταλελειμμένο.

 

Βέβαια, η πολύμηνη παρουσία οχήματος (ακόμα και αν φέρει κουκούλα) σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ίσως εκληφθεί ως εγκατάλειψη από κάποιον περίοικο και ενδέχεται να καλέσει τον εκάστοτε Δήμο, ώστε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες απομάκρυνσής του από το σημείο.

 

 

Υποχρεούνται όλοι οι Έλληνες οδηγοί να το κάνουν: Ολική αλλαγή στα διπλώματα οδήγησης

 

Αλλαγές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στις άδειες οδήγησης προτείνει η ΕΕ, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Πλέον, εφόσον περάσει η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου, θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να περάσουν από γιατρό και να επαναλαμβάνουν τις επισκέψεις τους σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η τελευταία εξέλιξη σημειώθηκε την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, όταν η Επιτροπή ψήφισε υπέρ της εφαρμογής υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων, τόσο κατά την έκδοση, όσο και την ανανέωση των αδειών οδήγησης. Επίσης, συμφωνήθηκε ότι η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης θα πρέπει να ανέρχεται σε τουλάχιστον 15 χρόνια.

 

Πρόκειται για μια απόφαση που φέρνει αναστάτωση στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, δεδομένου ότι στις περισσότερες από αυτές τα διπλώματα οδήγησης δεν έχουν ημερομηνία λήξης και οι οδηγοί, ακόμα και οι ηλικιωμένοι, δεν απαιτείται να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις.

Στα «κάγκελα» η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC

Την εναντίωσή του με τη συγκεκριμένη πρόταση εξέφρασε και ο ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Γερμανία, η οποία δεν αποδέχεται την υποχρεωτικότητα των ιατρικών εξετάσεων. Αντιθέτως, προτείνει οι ιατρικές εξετάσεις να είναι υποχρεωτικές μόνο σε όσους οδηγούς ταλαιπωρούνται από ασθένειες που επηρεάζουν την ικανότητές τους στην οδήγηση.

 

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινουβουλίου τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής μιας υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου τουλάχιστον δύο ετών για τους νέους οδηγούς, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υποβάλλονται σε περιορισμούς, όπως οι αυστηρότερες ποινές για επικίνδυνη οδήγηση και όριο αλκοόλ 0,2 g/l όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι.

 

H θέση της Επιτροπής Μεταφορών θα ψηφιστεί κατά πάση πιθανότητα από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη σύνοδο ολομέλειας του Ιανουαρίου 2024.

TAGS:
Advertisement