Το κόλπο με το air condition στο αυτοκίνητο, θα δροσίσει τους επιβάτες τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, καίγοντας λιγότερη βενζίνη.
Οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού και η ανάγκη οδηγών και επιβατών να δροσιστούν άμεσα, οδηγούν πολλές φορές σε λανθασμένη χρήση του κλιματισμού, καίγοντας πολλή βενζίνη.
Όταν ενεργοποιείται το σύστημα κλιματισμού, ενεργοποιείται και ο συμπιεστής, επιβαρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία του κινητήρα, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, με την επιβάρυνση να φτάνει σε ακραίες περιπτώσεις ακόμα και το 10%.
Καταλυτικοί παράγοντες σε αυτή την αύξηση παίζουν οι κυκλοφοριακές συνθήκες, η εξωτερική θερμοκρασία και το μέγεθος της καμπίνας των επιβατών.
Η διαφορά στην κατανάλωση με την χρήση του συστήματος κλιματισμού του αυτοκινήτου μπορεί να μην μας φαίνεται αρχικά μεγάλη, αλλά αθροιστικά και με την πάροδο του χρόνου αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα και κατά συνέπεια μεγαλύτερο κόστος.
Πρώτος κανόνας είναι η έναρξη της διαδρομής με κατεβασμένα τα παράθυρα, για να πέσει γρήγορα η θερμοκρασία της καμπίνας και μόλις επανέλθει σε φυσιολογικό επίπεδο, ενεργοποιείτε τον κλιματισμό και κλείνετε τα παράθυρα. Εννοείται ότι σε υψηλές ταχύτητες τα παράθυρα τα διατηρούμε κλειστά για λόγους αεροδυναμικής.
Για την αποφυγή πονόλαιμου και ζαλάδων λόγω θερμικού σοκ, τότε δεν θα πρέπει να υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ της καμπίνας και του περιβάλλοντος. Οι 5 έως 6 βαθμοί Κελσίου είναι ένας καλός μέσος όρος διαφοράς, για να κάνει τη θερμοκρασία στην καμπίνα υποφερτή και την οδήγηση άνετη.
Καλό είναι η χρήση του συστήματος κλιματισμού να γίνεται βάσει λογικής, δηλαδή εάν είναι εφικτό να απενεργοποιείται ο κλιματισμός σε μποτιλιάρισμα, για να αποφευχθεί η υπερκατανάλωση καυσίμου.