Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα που έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία τους. Ακόμη και τα πιο ακριβά μοντέλα μηδενικών ρύπων αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες ενός μεγάλου ταξιδιού με μια πλήρη φόρτιση. Η εξέλιξη των μπαταριών, οι νέες πλατφόρμες των αυτοκινήτων, οι καινοτομικές αεροδυναμικές λύσεις, καθώς και η σταδιακή ενίσχυση του δημόσιου δικτύου φόρτισης των αυτοκινήτων θα συμβάλουν στην επίτευξη του επιθυμητού ορίου αυτονομίας.
Η νέα Mercedes-Benz EQB ανήκει στη γκάμα με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το νέο πολυτελές αυτοκίνητο είναι ένα compact SUV με την δυνατότητα να φιλοξενήσει έως επτά επιβάτες.
Redefining the automobile once again, the all-new EQS from Mercedes-EQ is the first-of-its-kind fully electric luxury vehicle. #EQS #MercedesEQ pic.twitter.com/4VX71SwBWn
— Mercedes-Benz USAㅤ (@MercedesBenzUSA) December 10, 2021
Advertisement
Μετά την EQA, η EQB αποτελεί ήδη το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο της Mercedes-EQ.
Η EQB επιτυγχάνει καλή τιμή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,28, ενώ η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,53 m2. Στα σημαντικότερα μέτρα αεροδυναμικής συγκαταλέγονται το εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, η αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, το πολύ ομαλό υποδάπεδο χωρίς καθόλου σχεδόν ανοίγματα, οι ειδικά βελτιστοποιημένοι τροχοί Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.
Τα μέτρα αεροδυναμικής συνοπτικά:
Αεροδυναμική σχεδίαση της μπροστινής και πίσω ποδιάς.
Αεροτομές τροχών με σφηνοειδές προφίλ μπροστά, αεροτομές τροχών πίσω.
Σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης στο κάτω τμήμα της εμπρόσθιας ποδιάς, λείο πάνελ που περιβάλλει την επάνω εισαγωγή αέρα.
Βελτιωμένη στεγάνωση του χώρου του ψυγείου, ώστε να εξασφαλίζεται αποτελεσματική χρήση του αέρα ψύξης.
Στεγάνωση της περιοχής γύρω από τους προβολείς.
Αεροδυναμικά και αεροακουστικά βελτιστοποιημένοι εξωτερικοί καθρέφτες.
Μεγάλη αεροτομή οροφής, πλευρικές αεροτομές και ακμές εκτροπής του αέρα στα πίσω φώτα.
Βελτιστοποιημένος σχεδιασμός της επένδυσης του υποδαπέδου, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων πλαισίων που περιβάλλουν τον χώρο του κινητήρα, το κυρίως δάπεδο, τον πίσω άξονα, τον διαχύτη και τους βραχίονες.
Πρόσθετη επένδυση πίσω από την μπαταρία για τη βελτίωση της ροής αέρα γύρω από τον πίσω άξονα στην EQB με μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι τροχοί (κυρίως κλειστές επιφάνειες, ελάχιστη κοιλότητα, ανοίγματα στο εσωτερικό τμήμα) και ελαστικά για όλα τα μεγέθη τροχών.
Αποδοτική οδηγική απόλαυση και πλοήγηση με Electric Intelligence.
Το σύστημα υποβοήθησης ECO προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ανάλογα με τις συνθήκες. Η στρατηγική λειτουργίας του αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομεί ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία.
Η πλοήγηση με Electric Intelligence του βασικού εξοπλισμού διευκολύνει επίσης τον χειρισμό της EQB στην καθημερινότητα, καθώς υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα προβλέπει πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση, καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες, όπως την τοπογραφία της διαδρομής και τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως για παράδειγμα στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης. Επιπλέον, η πλοήγηση με Electric Intelligence διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης πριν την προγραμματισμένη στάση φόρτισης, εάν χρειάζεται.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ