Advertisement
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Hyundai i20 : Ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία και συμφέρει

12:36
Newsroom

Το νέο Hyundai i20 έρχεται για να αναβαθμίσει την ποιότητα και να ανεβάσει την κατηγορία σε σχέση με τους προκάτοχούς του. Με το Hyundai i20 οι Κορεάτες ανεβάζουν κατά πολύ τον πήχη στην κατηγορία. Το 3ης γενιάς μοντέλο υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, που διαθέτει περισσότερο στυλ και δυναμισμό. Έχει παράλληλα υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, ενώ η πρακτικότητα, η άνεση και το ντιζάιν έχουν ανέβει κατακόρυφα, κατατάσσοντάς το ως ένα από τα σημαντικά μοντέλα της κατηγορίας.

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, οι διαστάσεις του έγιναν πιο δυναμικές. Το μήκος μεγάλωσε κατά 5 χιλιοστά, το πλάτος κατά 30 χιλιοστά, ενώ έχει χαμηλώσει κατά 24 χιλιοστά, με τις συνολικές διαστάσεις να είναι 4040 Χ1775 Χ1450 χιλιοστά. Αυτό έχει ως συνέπεια να δοθεί περισσότερος χώρος στην καμπίνα του οδηγού και στους αποθηκευτικούς χώρους. Παράλληλα, το ολοκαίνουριο Hyundai i20 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness». Η νέα φιλοσοφία χαρακτηρίζεται από την αρμονία μεταξύ τεσσάρων θεμελιωδών στοιχείων, των αναλογιών.

Advertisement

Hyundai i20: Η εξωτερική και η εσωτερική εμφάνιση

Εμφανισιακά είναι ένα μοντέλο που δεν μας άφησε ασυγκίνητους. Στο μπροστινό μέρος η σπορ εμφάνιση ενισχύεται με τους Full LED προβολείς που έχουν μια κλίση προς τα κάτω, διαθέτει μεγάλη γρίλια και τα έντονα νεύρα στο καπό που το κάνουν πιο δυναμικό και σπορ. Πλάγια διακρίνονται οι ανάγλυφες πόρτες, η γραμμή που ξεκινάει από το φτερό και καταλήγει λίγο πριν την C κολώνα και οι όμορφες ζάντες που σε κάθε περίπτωση συγκεντρώνουν τα βλέμματα όλων. Το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος του Hyundai i20 όπου ξεχωρίζουν τα πίσω φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους, έχουν σχήμα Ζ. Υπάρχει όμορφη και μεγάλη αεροτομή που κύριο μέλημα έχει την σκίαση των πίσω επιβατών και ένας νέος πίσω προφυλακτήρας. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 262 λίτρα και αυτό γιατί στο κάτω μέρος βρίσκεται η μπαταρία 48V.

Το εσωτερικό μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Η σπορ φιλοσοφία ήταν εμφανέστατη σε κάθε σημείο της καμπίνας, με τα πάντα να τα έχουμε σε απόλυτη εργονομία. Η θέση οδήγησης ήταν πολύ καλή. Τα πλαστικά ήταν σκληρά, ενώ αίσθηση μας προκάλεσαν οι οριζόντιες λεπίδες που χαρίζουν πλάτος και στυλ. Στο κέντρο του ταμπλό η ψηφιακή οθόνη 8” πρόσφερε λειτουργίες split-screen για ταυτόχρονες απεικονίσεις. Ενώ στην όπισθεν υπήρχαν γραμμές καθοδήγησης στην κάμερα οπισθοπορείας. Τα Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν ασύρματα, επιτρέποντας σε οδηγό και επιβάτες τον γρήγορο χειρισμό των smartphones τους στην 8” οθόνη. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός LED στο εσωτερικό του Hyundai i20 χαρίζει αρμονία, ενώ το αποκορύφωμα είναι το σύστημα ήχου Bose, με οκτώ ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer.

Advertisement

Hyundai i20: Πλήρης έλεγχος και τούρμπο κινητήρας

Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός έχει μια οθόνη 10,25” για να έχει κάθε στιγμή τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου. Παράλληλα διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport), που απεικονίζονταν στην οθόνη με διαφορετικά χρώματα. Το τιμόνι αποδείχθηκε πολυλειτουργικό και είχε όλα τα απαραίτητα κουμπιά για τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου. Φυσικά υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που διόρθωναν τυχόν λάθη και παραλείψεις.

Advertisement

Κάτω από το καπό του Hyundai i20 βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος 1000άρης τούρμπο κινητήρας με τους 100 ίππους και συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα 48V. Είχε ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία. Από την στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 11,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 185 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6.1 λτ./100 χλμ. Τιμή που σίγουρα μας ικανοποιεί αν σκεφτούμε ότι είχαμε στη διάθεσή μας ένα νευρικό κινητήρα.

Τα εύσημα τα πήρε στην ποιότητα οδήγησης καθώς το Hyundai i20 ήταν υποδειγματικό στον δρόμο, με την ανάρτηση να είναι σκληρή, δίνοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο είναι τοποθετημένο για εκτός πόλης διαδρομές. Παρά την σφικτή ανάρτηση, η άνεση παρέμεινε κορυφαία. Στο ταξίδι το μοντέλο ήταν υποδειγματικό. Καθ’ όλη τη διάρκεια της οδήγησης και κυρίως στις επιταχύνσεις ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει με επιπλέον ροπή τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σε τιμή που … συμφέρει

Το Hyundai i20 αναμφισβήτητα είναι αυτοκίνητο εντός και εκτός πόλης. Μας άρεσαν οι χώροι του, η όμορφη εμφάνισή του, οι χώροι που νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, η χαμηλή κατανάλωση και η τιμή αγοράς του. Το αυτοκίνητο στοιχίζει 16.790 ευρώ, ενώ η φθηνότερη έκδοση ξεκινάει από 13.990 ευρώ.

Advertisement
TAGS:
Advertisement