Τέλος βενζίνης και ντίζελ στα αυτοκίνητα, από το 2035, σύμφωνα με πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην προσπάθεια να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
Πιο συγκεκριμένα, από το 2035 και μετά, απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων που να εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Επιτροπή επιδιώκει επίσης μείωση κατά 55% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) έως το 2030, συγκριτικά με τα επίπεδα του 2021, αυξάνοντας τον προηγούμενο στόχο μείωσης που είχε οριστεί στο 37,5%.
Οι προτάσεις είναι κομμάτι ενός μεγάλου πακέτου για το κλίμα, που παρουσιάστηκε και στοχεύει στην επιτάχυνση της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα.
Για να ενισχυθούν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι Βρυξέλλες πρότειναν επίσης νομοθεσία που θα απαιτούσε από τις χώρες να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα σε μεγάλους δρόμους έως το 2035.
Σύμφωνα με το σχέδιο, προβλέπονται 3,5 εκατομμύρια δημόσιοι σταθμοί φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2030, αυξάνοντας τα στα 16,3 εκατομμύρια σημεία έως το 2050, όπου και η Ευρώπη έχει στόχο να είναι η πρώτη ήπειρος της Γης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής, θα χρειαστεί να δαπανηθούν 80-120 δισεκατομμύρια ευρώ σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορτιστές σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2040.
Σημειώνεται ότι οι πρώτες αντιδράσεις έχουν ήδη αρχίσει με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) να αντιτίθεται στο χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης, υπογραμμίζοντας πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, χρειάζονται για να βοηθήσουν στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.
Η εν λόγω πρόταση της Επιτροπής απαιτεί την έγκριση από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μια διαδικασία που θα μπορούσε να έχει διάρκεια έως και δύο χρόνια.