aytonoma-aytokinita-eos-2035-to-meridio-epipedoy-4-kai-5-tha-einai-14-58660
15:35

Αυτόνομα αυτοκίνητα: Έως 2035 το μερίδιο επιπέδου 4 και 5 θα είναι 14%

15:35
Newsroom

Μέχρι το 2035 το μερίδιο στα αυτόνομα αυτοκίνητα επιπέδου 4 και 5 μπορεί να αγγίξει το 14%, με την Κίνα να σημειώνει τη μεγαλύτερη αύξηση, φτάνοντας περίπου στο 34%. Αυτή είναι άποψη των αναλυτών της εταιρείας McKinsey, οι οποίοι επισημαίνουν ότι μετά το τέλος της πανδημίας και την ομαλοποίηση της αγοράς με τη διαθεσιμότητα των ημιαγωγών και των chips, η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα ανέβει κατακόρυφα.

Σύμφωνα με την έκθεση PwC, ο αντίκτυπος της κρίσης στον αυτοματισμό θα είναι ορατός βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Βραχυπρόθεσμα, μειώνοντας την παραγωγή και τις πωλήσεις και μακροπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα μειώνοντας τις επενδύσεις.

Advertisement

Σήμερα, η κυκλοφορία για τα αυτόνομα αυτοκίνητα δεν επιτρέπεται στις περισσότερες χώρες για λόγους ασφαλείας, αλλά και γιατί δεν το επιτρέπει το νομικό καθεστώς αρκετών χωρών. Όλα αυτά όταν αυτοκίνητα επιπέδου 4 έχουν πάρει προσωρινά άδεια κυκλοφορίας για να μετακινούνται σε καθορισμένες ζώνες στη Γερμανία. Αυτοκίνητα επιπέδου 3 είναι ήδη διαθέσιμα στην Ιαπωνία, ενώ ορισμένες πολιτείες στις ΗΠΑ και στην Κίνα έχουν νόμους που επιτρέπουν τη δοκιμή αυτόνομων αυτοκινήτων σε δημόσιους δρόμους.

Όλα αυτά όταν σήμερα αρκετά σύγχρονα μοντέλα διαθέτουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 και πολύ σύντομα πολλά από αυτά θα μπορούν να περάσουν στο επόμενο στάδιο, μέσα από την μαζική παραγωγή. Φυσικά για να γίνει αυτό, θα περάσουν αρκετά χρόνια, ώστε όλη αυτή η τεχνολογία να βγουν μαζικά στα αυτοκίνητα.

Advertisement

Πρώτα θα πρέπει να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια τα οποία δεν είναι μόνο τεχνολογικά, αλλά νομικά και κυρίως κοινωνικά και έχουν να κάνουν με την έλλειψη εμπιστοσύνης στην τεχνητή τεχνολογία και την εφαρμογή της στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, οι αλλαγές στις μεθόδους μετακινήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει οδηγήσει έναν αυξανόμενο αριθμό ατόμων να εκφράζουν την επιθυμία τους να ταξιδέψουν με ένα αυτοκινούμενο ταξί ή με δικά τους αυτόνομα αυτοκίνητα.

Advertisement

Η πανδημία οδήγησε πολλούς ανθρώπους να εγκαταλείψουν τις δημόσιες συγκοινωνίες ή τα ταξί και να επιλέξουν τα δικά τους μεταφορικά μέσα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Κίνα, μία από τις εταιρείες τεχνολογίας χρησιμοποίησε 104 αυτόνομα αυτοκίνητα για την απολύμανση δρόμων και τη μεταφορά τροφίμων και προμηθειών σε νοσοκομεία.

Η ικανότητα διατήρησης της απόστασης, της άνεσης και των συστημάτων ασφάλειας καθιστούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα πιο δημοφιλή σήμερα. Η Αμερικανική Ένωση Τεχνολογίας Καταναλωτών αναφέρει ότι το 26% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν θεωρούν εξαιρετική την ιδέα της αυτόνομης μετακίνησης, ενώ σύμφωνα με την έκθεση κινητικότητας των καταναλωτών της Motional, το 62% των ατόμων που ρωτήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι το μέλλον.