Οι καλλιτέχνες και οι συγγραφείς αλλάζουν συχνά το έργο τους τόσο πολύ κατά τη διάρκεια της διαδικασίας δημιουργίας που το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να καταλήξει να φαίνεται πολύ διαφορετικό από την αρχική του μορφή. Και μερικές φορές, κάποιοι καλλιτέχνες ή συγγραφείς κάνουν τις αλλαγές τους στο έργο κάποιου άλλου. Ενώ μπορούμε εύκολα να δούμε σχέδια μυθιστορημάτων για να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε τη διαδικασία δημιουργίας, οι πίνακεςζωγραφικής είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία.
Ερευνήσαμε και βρήκαμε φανταστικούς πίνακες και διάσημα έργα τέχνης που κανείς δεν ήξερε ότι υπάρχουν.
1. Μαύρη πλατεία του Kazimir Malevich
Αυτός ο πίνακας δημιουργούσε από πάντα διχαστμούς. Και ένα νέο κύμα συζητήσεων ξεκίνησε το 2015, ακριβώς 100 χρόνια μετά τη δημιουργία του, όταν κάτω από το στρώμα της μαύρης βαφής, οι ερευνητές βρήκαν περισσότερες από μία κρυμμένες εικόνες.
Πέρα από αυτό, αυτές οι εικόνες είναι ζωγραφισμένες με διαφορετικό στυλ τέχνης. Το πρώτο είναι στο ύφος του Cubo-Futurism, και το δεύτερο που ήταν ακριβώς κάτω από τη μαύρη πλατεία είναι ο πρωτο-Suprematism. Έτσι, σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές , οι 3 εικόνες που είναι η μία ένα πάνω στην άλλη συμβολίζουν τη μετάβαση του καλλιτέχνη από τη μία κατεύθυνση στην άλλη.
Εκτός από αυτό, οι επιστήμονες βρήκαν και αποκρυπτογράφησαν μια επιγραφή στον πίνακα η οποία λέει, «Μάχη των νέγρων σε μια σκοτεινή σπηλιά». Οι ειδικοί πιστεύουν ότι πρόκειται για μια αναφορά σε μια χαμένη ζωγραφιά του Alphonse Allet που ήταν από μαύρο ορθογώνιο.
2. Νεαρή γυναίκα με μονόκερο από τον Raffaello Sanzio
Το ιστορικό των αλλαγών που συνέβησαν σε αυτόν τον πίνακα αποτελεί ακόμα ένα μυστήριο. Αλλά οι ερευνητές κατάφεραν να βρουν την αρχική εικόνα.
Στην αρχή, ο καλλιτέχνης ζωγράφισε μια γυναίκα, αλλά αργότερα αποφάσισε να την κάνει αγία. Αυτό άλλαξε στην τελική μορφή: προστέθηκε ένα φύλλο φοίνικα, όπως και ένας τροχός, και ένας μανδύας εμφανίστηκε στους ώμους της. Επιπλέον, ο μονόκερος που δεν ταιριάζει πλέον στην ιδέα αφαιρέθηκε. Ο πίνακας ήταν αρχικά γνωστός ως Αγία Αικατερίνη της Αλεξάνδρειας.
Όταν οι συντηρητές συνέχισαν την έρευνά τους, ανακάλυψαν ότι στην αρχή, η γυναίκα κρατούσε αρχικά ένα μικρό σκυλί στα χέρια της. Και δεύτερον, ο ίδιος ο Ραφαέλο σχεδίασε μόνο τη γυναίκα, τον ουρανό και το τοπίο, αλλά οι λεπτομέρειες (όπως οι κολώνες και ο σκύλος) προστέθηκαν από έναν διαφορετικό καλλιτέχνη.
Παρεμπιπτόντως, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ακτίνες Χ για να μελετήσουν αυτόν τον πίνακα.
3. L’Angelus του Jean-François Millet
Το μυστήριο αυτού το έργου ανακαλύφθηκε χάρη σε έναν διαφορετικό διάσημο καλλιτέχνη – τον Σαλβαδόρ Νταλί. Ο πίνακας δεν τον άφησε ποτέ ικανοποιημένο και σχεδίασε τις φιγούρες πάνω από 60 φορές. Αλλά δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί ο άντρας και η γυναίκα ήταν τόσο λυπημένοι.
Στο τέλος, ο Ντάλι ζήτησε από τους ειδικούς του Λούβρου να μελετήσουν τον πίνακα. Συμφώνησαν και, όπως αποδείχθηκε, πήραν τη σωστή απόφαση. Βρήκαν ένα κρυφό στρώμα στη ζωγραφιά όπου υπήρχε ένα νεκρό, αβάπτιστο παιδί που θάφτηκε στο χωράφι.
Αργότερα, αποκαλύφθηκε στα απομνημονεύματα του Millet ότι ο πίνακας αρχικά ονομάστηκε κηδεία ενός παιδιού στο Χωράφι, αλλά μετονομάστηκε για να μπορέσει να το πουλήσει.
Ο Νταλί σχολίασε την ανακάλυψη λέγοντας: «Πάντα ένιωθα τον θάνατο σε αυτόν τον πίνακα».
4. Ένας γέρος με στρατιωτική φορεσιά από τον Rembrandt Harmenszoon van Rijn
Ο Ρέμπραντ, όπως και άλλοι ζωγράφοι, έβαζε μερικές φορές τα έργα του πάνω από άλλα. Και οι έρευνες εξακολουθούν να ανακαλύπτουν νέα «φαντάσματα» στους πίνακες ζωγραφικής του.
Το 1968, οι επιστήμονες βρήκαν ένα δεύτερο πορτρέτο κάτω από τη ζωγραφιά «Ένας γέρος με στρατιωτική φορεσιά». Αλλά ήταν δυνατό μόνο να το εξετάσουμε λεπτομερώς το 2015 χάρη στη νέα τεχνολογία.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο πίνακας δείχνει τον πατέρα του καλλιτέχνη. Αλλά δεν μπορούν να αναγνωρίσουν το άτομο που σχεδίασε ο καλλιτέχνης στο δεύτερο επίπεδο.
5. Μπάλωμα γρασιδιού από τον Vincent van Gogh
Το 2008, Βέλγοι και Ολλανδοί επιστήμονες βρήκαν ένα κρυφό στρώμα σε έναν από τους πίνακες του διάσημου καλλιτέχνη, Vincent van Gogh. Το μπάλωμα του γρασιδιού σχεδιάστηκε σε αποχρώσεις του πράσινου-μπλε και η κρυφή εικόνα είναι σε κόκκινο-καφέ. Ειδικότερα, πρόκειται για το πορτρέτο μιας γυναίκας.
Μοιάζει με αγρότισσα αλλά η ταυτότητα της είναι άγνωστη. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι επειδή ο Van Gogh δεν είχε αρκετά χρήματα, απλώς σχεδίασε έναν πίνακα πάνω από τον άλλο για να εξοικονομήσει έναν καμβά.
6. Η Κυρία με την Ερμίνα του Λεονάρντο ντα Βίντσι
Ο Γάλλος μηχανικός Pascal Cotte ανακάλυψε ότι ο διάσημος πίνακας του Leonardo da Vinci, Κυρία με Ερμίνα, δεν έπρεπε να έχει καθόλου το ζώο. Ο καλλιτέχνης το πρόσθεσε αργότερα και οι ειδικοί δεν έχουν απάντηση στο γιατί. Υπάρχουν μόνο μερικές θεωρίες που προσπαθούν να εξηγήσουν αυτήν την αλλαγή.
Μία θεωρία είναι ότι ο πίνακας δείχνει την ερωμένη του Δούκα του Μιλάνου, και το σύμβολό του ήταν η ερμίνα. Η δεύτερη θεωρία είναι ότι ίσως το κορίτσι ήταν έγκυο και το ζώο που κάλυπτε την κοιλιά της ήταν σύμβολο αγνότητας. Και η τρίτη θεωρία λέει ότι ίσως το κορίτσι ήταν πολύ επιβλητικό και έλεγχε τον Δούκα.
Μερικοί πιστεύουν ακόμη και ότι δεν πρόκειται για μια ερμίνα στον πίνακα αλλά για ένα λευκό κουνάβι.
7. Άποψη του Scheveningen Sands από τον Hendrick van Anthonissen
Όπως και με πολλούς άλλους πίνακες, κανείς δεν είχε ιδέα ότι υπήρχαν κάποιες κρυφές εικόνες κάτω από το πρώτο στρώμα βαφής. Και όταν ήρθε η ώρα για την αποκατάσταση, οι ειδικοί αφαίρεσαν ένα στρώμα της παλιάς στιλβωτικής ουσίας και είδαν μια σιλουέτα ενός άνδρα να βλέπει κάτι που μοιάζει με πανί.
Καθώς η έρευνα συνεχίστηκε, αποκαλύφθηκε ότι οι άνθρωποι βρίσκονταν εκεί στην ακτή για έναν λόγο. Όπως αποδείχθηκε, υπήρχε μια τεράστια φάλαινα και ένα άτομο που στεκόταν πάνω της, και το πανί ήταν το πτερύγιο του ζώου. Το ζώο βάφτηκε πάνω από την αρχική εικόνα κατά τον 18ο ή 19ο αιώνα, προκειμένου να αποφευχθεί η δημόσια οργή που προκλήθηκε από τη νεκρή φάλαινα.
8. Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι
Ένας από τους πιο διάσημους και μυστηριώδεις πίνακες στην ιστορία εξακολουθεί να καταπλήσσει τον κόσμο με τα μυστικά του. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, υπάρχουν και άλλα 2 πορτρέτα κάτω από τη Mona Lisa.
Αυτή ήταν ανακάλυψη που διχάζει. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα αποτελέσματα της μελέτης αλλάζουν εντελώς την αντίληψη των θεατών για το αριστούργημα. Και άλλοι πιστεύουν ότι οι ειδικοί ανακάλυψαν μόνο τη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη και δεν υπάρχουν επιπλέον πορτρέτα στον πίνακα.