Ο Τόμας Μίντγκλεϊ Τζούνιορ ήταν Αμερικανός μηχανολόγος και χημικός μηχανικός, ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη γύρω από τη βενζίνη.
Συγκεκριμένα ο μηχανικός συνέβαλε στην ανάπτυξη της βενζίνης με μόλυβδο και μερικών από τους πρώτους χλωροφθοράνθρακες (CFC), πιο γνωστούς στις Ηνωμένες Πολιτείες με την επωνυμία Freon. Και τα δύο προϊόντα απαγορεύτηκαν αργότερα λόγω των επιβλαβών επιπτώσεών τους στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον.
Ωστόσο η κατάσταση έγινε χειρότερη, όταν ο Μίντγκλεϊ άρχισε να πουλάει τη βενζίνη με μόλυβδο, που κυκλοφόρησε στην αγορά με το όνομα «Ethyl», χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά για τις επιβλαβείς παρενέργειές της, όπως ευερεθιστότητα, κόπωση, απώλεια βάρους, κοιλιακό άλγος, εμετό, απώλεια μνήμης, ακόμη και θάνατο.
«Μπορείτε να φανταστείτε πόσα χρήματα θα βγάλουμε με αυτό; Θα βγάλουμε 200 εκατομμύρια δολάρια, ίσως και περισσότερα» είχε δηλώσει το 1923. Φτάνοντας στο σήμερα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σε ανακοίνωσή του ανέφερε: «Το Ινστιτούτο Μετρήσεων και Αξιολόγησης Υγείας (IHME) εκτίμησε ότι το 2019, η έκθεση σε μόλυβδο αντιπροσώπευε 900.000 θανάτους και 21,7 εκατομμύρια χρόνια απώλειας υγιούς ζωής παγκοσμίως, λόγω μακροπρόθεσμων επιπτώσεων στην υγεία».
Ωστόσο ενώ το καύσιμο με μόλυβδο καταργείται σταδιακά, η χρήση CFC (χλωροφθοράνθρακας) εξακολουθεί να είναι διαδεδομένη και να συμβάλλει στη καταστροφή του πλανήτη.