den-ginontai-ayta-tis-amp-8220-kakomoiras-amp-8221-simera-me-ta-lidl-amp-8211-deite-ti-ekanan-332537
16:14

Δεν γίνονται αυτά: Της “κακομοίρας” σήμερα με τα LIDL – Δείτε τι έκαναν

16:14
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Η αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Lidl προσφέρει τη δική της «σοκολάτα Ντουμπάι», ένα γλύκισμα που γίνεται μόδα αυτή την εποχή, με τους χρήστες της Lidl App να πληρώνουν μία τιμή κατά 45% χαμηλότερη σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους.

Χάνονται οι παλιές, καλές «προσφορές»; Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι αλυσίδες του λιανεμπορίου συγκεντρώνουν ένα πλήθος στοιχείων, τα οποία τους βοηθούν να αναλύσουν τις προτιμήσεις των πελατών και τελικά να επηρεάσουν πιο αποτελεσματικά την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Ήδη σήμερα τέσσερις στους πέντε καταναλωτές χρησιμοποιούν κάποιο πρόγραμμα μπόνους ή cashback.

Advertisement

Άλλωστε, η ιδέα δεν είναι καινούρια. Ένα από τα πρώτα προγράμματα επιβράβευσης είχε παρουσιάσει η IKEA το 1984, με την επωνυμία «Family Card». Σήμερα μόνο η αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Aldi δεν διαθέτει κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης. Ένας από τους λόγους για τη διάδοση των προγραμμάτων αυτών είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι τιμές στα τρόφιμα αυξάνονται συνεχώς, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να «κυνηγάει» με μεγαλύτερο ζήλο τις προσφορές και να εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των σούπερ μάρκετ.

Προβλέπεται μάλιστα να ενταθεί ακόμη περισσότερο το 2025, όταν η αλυσίδα Rewe θα εγκαινιάσει ένα δικό της πρόγραμμα μπόνους, μέσω App.

Advertisement

Όπως αναφέρει το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa), το πρόγραμμα προσφέρει «χειροπιαστές» εκπτώσεις – από λίγα λεπτά έως ένα ευρώ – σε συγκεκριμένα προϊόντα, που θα αλλάζουν κάθε τόσο. Όποιος μάλιστα πραγματοποιεί αγορές άνω των 400 ευρώ μέσα σε έναν μήνα, θα κερδίζει μία επιπλέον έκπτωση 10% για τις αγορές του επόμενου μήνα.

Advertisement

Πρώτη φορά το κάνει αυτό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα – Τρέχουν όλοι στα LIDL, αύριο από νωρίς το πρωί να προλάβουν

Η Lidl Ελλάς καινοτομεί στην ελληνική αγορά με μια συγκλονιστική προσφορά που φέρνει την Black Fridayστα καταναλωτικά αγαθά. Για την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, η αλυσίδα προσφέρει 30% έκπτωση σε όλα τα νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια σε όλα τα καταστήματά της.

Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες που εστιάζουν σε περιορισμένες κατηγορίες προϊόντων, η Lidl επιλέγει να μειώσει τις τιμές σε είδη υψηλής ζήτησης, όπως τα τρόφιμα πρώτης ανάγκης. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση προσφέρει σημαντική ανακούφιση στους καταναλωτές, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου οι τιμές στα τρόφιμα έχουν αυξηθεί δραματικά.

Advertisement

Lidl: Πρωτοποριακή προσφορά με έκπτωση 30% στη Black Friday

Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος μιας επιθετικής εμπορικής στρατηγικής της Lidl, με στόχο την αύξηση των μεριδίων αγοράς. Η χρηματοδότηση τέτοιων εκπτώσεων γίνεται δυνατή χάρη στη ρευστότητα του πολυεθνικού ομίλου Schwarz, στον οποίο ανήκει η Lidl. Αυτό δίνει στην εταιρεία ένα στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.

Η Lidl συνδυάζει την προσφορά με εντυπωσιακές επικοινωνιακές τακτικές, όπως η συγκριτική διαφήμιση. Στο παρελθόν, η εταιρεία έχει δημοσιεύσει συγκρίσεις τιμών με άλλες μεγάλες αλυσίδες, όπως Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, αναδεικνύοντας τη χαμηλή τιμολόγησή της.

Ο Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, διευθύνων σύμβουλος της Lidl Ελλάς, δήλωσε ότι παρόμοιες προσφορές και τακτικές θα συνεχιστούν, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξία για τους πελάτες.

Η κίνηση της Lidl αναμένεται να επηρεάσει την αγορά, ωθώντας και άλλες αλυσίδες να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους ενόψει της εορταστικής περιόδου. Για περισσότερες πληροφορίες και προσφορές, επισκεφτείτε το επίσημο e-shop της Lidl ή τα τοπικά καταστήματα.

Advertisement

Ο ανταγωνισμός

Η Lidl Ελλάς, με τη στοχευμένη στρατηγική της Black Friday, διαφοροποιείται έντονα από τους ανταγωνιστές της, θέτοντας νέα πρότυπα στον κλάδο. Ωστόσο, οι υπόλοιπες μεγάλες αλυσίδες ακολουθούν διαφορετικές τακτικές, επικεντρώνοντας τις προσφορές τους σε πιο περιορισμένες κατηγορίες προϊόντων ή επιλέγοντας να μη συμμετέχουν σε αυτήν την εμπορική περίοδο.

Η Lidl προσφέρει έκπτωση 30% σε νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια, εστιάζοντας σε βασικά καταναλωτικά αγαθά που καλύπτουν καθημερινές ανάγκες. Αυτή η στρατηγική έχει ισχυρό αντίκτυπο στους καταναλωτές, διαφοροποιώντας την από τις συνηθισμένες Black Friday προσφορές.

  1. Μασούτης:
    • Εστιάζει σε ηλεκτρικές συσκευές και παιχνίδια, προϊόντα που δεν ανήκουν στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά.
    • Προσφέρει έκπτωση 30%, χωρίς όμως να αγγίζει βασικές κατηγορίες τροφίμων.
  2. ΑΒ Βασιλόπουλος:
    • Στοχευμένες προσφορές σε προϊόντα όπως:
      • Καλλυντικά.
      • Ηλεκτρικές συσκευές.
      • Επιλεγμένα τρόφιμα (π.χ. καφέδες Nestle, δημητριακά Quaker).
    • Οι εκπτώσεις υποστηρίζονται κυρίως από προμηθευτές, περιορίζοντας τη συνολική επιθετικότητα της στρατηγικής.
  3. Σκλαβενίτης:
    • Διαχρονική πολιτική μη συμμετοχής σε Black Friday.
    • Απουσία ετήσιων φυλλαδίων προσφορών ή επένδυσης σε διαφημίσεις.
    • Στηρίζεται στην εμπιστοσύνη των πελατών για την ανταγωνιστικότητά του.
  4. My market:
    • Προσφέρει εκπτώσεις σε μεμονωμένα προϊόντα από διάφορες κατηγορίες.
    • Η προσέγγιση παραμένει συμβατική, χωρίς να διαφέρει από τις συνηθισμένες πρακτικές.

Η Lidl θέτει το πρότυπο με την ευρεία προσφορά της, εστιάζοντας σε προϊόντα υψηλής ζήτησης και βασικής κατανάλωσης, διαφοροποιούμενη από τους ανταγωνιστές της που είτε περιορίζονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, είτε απέχουν από την έννοια της Black Friday. Η στρατηγική αυτή αναδεικνύει τη Lidl ως ηγέτιδα δύναμη στις καινοτόμες εμπορικές πρακτικές, επηρεάζοντας την αγορά και δημιουργώντας πιέσεις στις υπόλοιπες αλυσίδες να επανεξετάσουν τη θέση τους.

Tags