Advertisement
ΟΔΗΓΙΕΣ

Οι δουλειές του μέλλοντος: 5 επαγγέλματα που τα επόμενα χρόνια θα έχουν μεγάλη ζήτηση και πολλά λεφτά

15:58
Newsroom

Επαγγέλματα που ανθίζουν: Πολλά επαγγέλματα χάνονται, με την πάροδο του χρόνου, ενώ άλλα γεννιούνται ή παρουσιάζουν ιδιαίτερη ζήτηση. Ένα από αυτά είναι και τα επαγγέλματα που έχουν να κάνουν, με την πανδημία του κορονοϊού. Μάλιστα, η ζήτηση για αυτά αναμένεται να παρουσιάσει άνοδο και μελλοντικά.

Επαγγέλματα που ανθίζουν: Ακολουθούν πέντε επαγγέλματα που θα έχουν ζήτηση

– Επαγγέλματα που σχετίζονται με τον αυτοματισμό: Η στροφή των επιχειρήσεων στον αυτοματισμό, αναμένεται να είναι μεγάλη. Μάλιστα, θα είναι με τεράστια ποσά επενδύσεων τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η αγορά αυτοματοποιημένων οχημάτων, αυτόματων καροτσιών και αυτόνομων κινούμενων ρομπότ αναμένεται σε παγκόσμιο επίπεδο να υπερτριπλασιάσει τον τζίρο της.

Advertisement

– Υγειονομικό προσωπικό: Η ζήτηση γιατρών και νοσηλευτών είναι ήδη τεράστια σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει για αρκετό καιρό μετά το τέλος της επιδημίας. Αν θα αφήσει κάτι θετικό πίσω της είναι η καλύτερη στελέχωση και ο εξοπλισμός των Εθνικών Συστημάτων Υγείας και των ιδιωτικών νοσοκομείων. Μόνο στην πλατφόρμα ανεύρεσης εργασίας Indeed.com υπάρχουν αυτή τη στιγμή πάνω από 96.000 ανοιχτές θέσεις για υγειονομικό προσωπικό. Από μεταφορείς ασθενών έως αναλυτές δεδομένων για την καταγραφή και μελέτη των επιδημιολογικών στοιχείων (data specialists).

Advertisement

Επαγγέλματα που ανθίζουν: Κι άλλα επαγγέλματα που θα έχουν ζήτηση

– Υπηρεσίες Crowdsourcing: Η online αγορά προϊόντων κάνει πλέον θραύση σε παγκόσμιο επίπεδο. Μόνο η Amazon έχει προκηρύξει 100.000 προσλήψεις εν μέσω επιδημίας. Όμως, ο κλάδος που πραγματικά έχει εκτοξευτεί είναι αυτός των τροφίμων. Η αμερικάνικη νεοφυής επιχείρηση Instacart ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει 300.000 Persοnal Shοppers (!) μέσα στους επόμενους τρεις μήνες σε ΗΠΑ και Καναδά. Αυτό, προκειμένου να ανταποκριθεί στην τεράστια ζήτηση των on-line παραγγελιών.

Advertisement

Η Instacart διεκπεραιώνει για λογαριασμό των διαδικτυακών χρηστών τις αγορές τους στα σούπερ-μάρκετ και στη συνέχεια παραδίδει τα προϊόντα άμεσα στην οικία τους, μέσω των προσωπικών αγοραστών (Persοnal Shοppers). Είναι μια φιλική στον ανταγωνισμό εταιρία. Αυτό, διότι δεν προσπαθεί να βγάλει από τη μέση τα τοπικά σούπερ-μάρκετ. Αντίθετα, συνεργάζεται με αυτά. Αυτές οι διαδικτυακές υπηρεσίες τύπου Crowdsourcing αναμένεται να γνωρίζουν άνθιση σε όλο τον κόσμο. Μοιάζει σχεδόν δεδομένο ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες τροφίμων ήρθαν για να μείνουν από τη στιγμή που η πρόθεση αποφυγής του συνωστισμού στα σούπερ-μάρκετ αναμένεται να παγιωθεί για αρκετό κόσμο.

– Ηλεκτρονικά σούπερ-μάρκετ / οπωροπωλεία: Σε συνέχεια όλων των παραπάνω, εξυπακούεται ότι θα αναβαθμιστεί κατακόρυφα το επίπεδο των on-line υπηρεσιών από τα καταστήματα τροφίμων. Ολοένα και περισσότερα ακόμη και στην Ελλάδα δημιουργούν ή στελεχώνουν το τμήμα διαδικτυακών παραγγελιών. Είναι σαφές ότι όσα καταφέρουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις θα υπερβούν και τον ανταγωνισμό. Ήδη έχουν προκύψει κάποια καταστήματα που έχουν ως αποκλειστική στόχευση την εξυπηρέτηση κατ’ οίκων. Μάλιστα, στη χώρα μας έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις οπωροπωλείων που εντάσσουν αυτή την υπηρεσία στο «δυναμικό» τους.

Advertisement

Επαγγέλματα που ανθίζουν: Το τελευταίο επάγγελμα που θα έχει ζήτηση

– Τεχνολογία πληροφοριών: Όχι ότι χρειαζόταν ο κορωνοϊός για να αντιληφθούμε ότι η τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας (IT) θα είναι για χρόνια το επάγγελμα του… μέλλοντος, αλλά στην παρούσα συγκυρία αναμένεται οι «θιασώτες» της να γίνουν ακόμα πιο περιζήτητοι. Η τηλεργασία δεν είναι κάτι που θα εκλείψει την επόμενη μέρα, πολλές εταιρίες – κάποιοι εκ των οποίων κολοσσοί – θα τη διατηρήσουν σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό και τα τμήματα που θα απορροφήσουν το «βάρος» είναι αυτά της τεχνικής υποστήριξης.

Οι ειδικοί των δικτύων υπολογιστών και των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών θα κληθούν να υποστηρίξουν αυτή την αλλαγή πλεύσης στο εργασιακό μοντέλο, που θα στηρίζεται στην on-line και όχι την προσωπική επαφή.

Advertisement
TAGS:
Advertisement