Τα σχολεία όλης της χώρας θα είναι κλειστά για δύο ημέρες, λόγω της διενέργειας των ευρωεκλογών, που θα διεξαχθούν την Κυριακή 9 Ιουνίου.
Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε οδηγίες προς όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας, ώστε να προχωρήσουν στις σχετικές προετοιμασίες.
Στο έγγραφο αναφέρεται ότι λόγω της διενέργειας των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου 2024, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024 και τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024. Για το λόγο αυτό, καλούνται οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, που έχουν οριστεί ως καταστήματα ψηφοφορίας, να παραδώσουν το πρωί της Παρασκευής 7 Ιουνίου 2024, τις σχολικές αίθουσες στις κατά τόπους δημοτικές αρχές, ώστε να γίνει έγκαιρα η διαμόρφωση των αιθουσών και των χώρων που θα χρησιμοποιηθούν στις εκλογές.
Αυτές τις δύο ημέρες, δεν θα πραγματοποιηθούν οι προαγωγικές εξετάσεις, ούτε και οι Πανελλήνιες, οι οποίες θα ξεκινήσουν πάλι στις 12 Ιουνίου.
Την προσεχή Τετάρτη, θα λήξουν τα μαθήματα και οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α’ θα γίνουν από τη Δευτέρα 3 Ιουνίου έως και τη Δευτέρα 17 Ιουνίου. Τις επόμενες μέρες τα σχολεία θα ανακοινώσουν το πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα θα εκδοθούν έως και την Τετάρτη 19 Ιουνίου.
Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης:
όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α’ και Β’ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ΄ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης, επαναλαμβάνει την τάξη.
Σύμφωνα με το άρθρο 9 του π.δ. 126/2016 (Α’ 211), μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων, οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, όπου φοιτούν, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση γραπτού δοκιμίου. Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο.
Οι μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους/τις οποίους/ες προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση στα μαθήματα που εξετάσθηκαν. Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή από τους/τις ίδιους/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, στο σχολείο μέσα σε δύο (2) ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων.
Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση. Τα γραπτά δοκίμια των «κατ΄ιδίαν διδαχθέντων μαθητών» και των στρατευσίμων βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών/τριών της τάξης στην οποία υποβάλλονται σε εξέταση.
Τα σχολικά κυλικεία στη μάχη για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας
Πραγματοποιήθηκε χθες η επίσημη έναρξη των συνεδριάσεων της Εθνικής Επιτροπής Διατροφής που συστάθηκε με απόφαση της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας, Ειρήνης Αγαπηδάκη. Πρόκειται για 7μελής Επιτροπή η οποία έχει σκοπό τη διαμόρφωση Εθνικής Διατροφικής Πολιτικής, με κύριο άξονα την προστασία και προαγωγή της δημόσιας υγείας σε εθνικό επίπεδο.
Το πρώτο θέμα για το οποίο ζητήθηκε η γνωμοδότηση της Επιτροπής και συζητήθηκε κατά την πρώτη συνεδρίαση συνδέεται άμεσα με το Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Παιδικής Παχυσαρκίας.
Πιο συγκεκριμένα, συζητήθηκε ο άξονας παρεμβάσεων που σχετίζονται με την διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου νομοθετικού και θεσμικού πλαισίου που θα δημιουργεί ένα πρόσφορο περιβάλλον για την υιοθέτηση ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών από τα παιδιά και τους εφήβους. Η Επιτροπή καλείται να υποβάλει γνωμοδότηση αναφορικά με την τροποποίηση των ισχυουσών αποφάσεων που καθορίζουν τις προδιαγραφές των τροφίμων που διατίθενται στα σχολικά κυλικεία.
Στόχος την εν λόγω γνωμοδότησης είναι ο εκσυγχρονισμός του καταλόγου τροφίμων που διατίθενται στα σχολικά κυλικεία έτσι ώστε να συμβαδίζουν με τις πλέον πρόσφατες επιστημονικές συστάσεις και να διευκολύνουν την πρόσβαση των παιδιών στις υγιεινές τροφές.
Η Επιτροπή θα εργαστεί συστηματικά συλλέγοντας στοιχεία από καλές πρακτικές άλλων χωρών, αποτελέσματα ερευνών αναφορικά με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και εφήβων στην Ελλάδα, και διαμορφώνοντας εισήγηση βασισμένη στις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και των εθνικών διατροφικών οδηγιών. Η δημιουργία της Εθνικής Επιτροπής Διατροφής αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση υγιεινών διατροφικών προτύπων και την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας στη χώρα μας, ανέφερε η αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη.
«Προσπαθούμε ενεργά να αλλάξουμε τους παράγοντες που οδηγούν στην παχυσαρκία και ο ρόλος της Εθνικής Επιτροπής Διατροφής είναι πολύ σημαντικός. Προχωράμε μια σημαντική μεταρρύθμιση όλου του πλαισίου στο σχολείο, με υγιεινά τρόφιμα στα κυλικεία των σχολείων με μικρή περιεκτικότητα σε αλάτι και κορεσμένα λιπαρά. Το Υπουργείο Υγείας δεσμεύεται για τη βελτίωση της Δημόσιας Υγείας και την προαγωγή ενός υγιούς, ισορροπημένου τρόπου ζωής για όλους τους πολίτες», τόνισε η κ. Αγαπηδάκη.
Από την πλευρά της η πρόεδρος της Επιτροπής, Ανδρονίκη Νάσκα, Καθηγήτρια Υγιεινής και Επιδημιολογίας, Εργαστήριο Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής, Ιατρική Σχολή Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανέφερε:
«Το πρώτο θέμα για το οποίο καλείται η Επιτροπή να γνωμοδοτήσει αφορά τη διαθεσιμότητα τροφίμων στα κυλικεία και σε χώρους εστίασης εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Η Επιτροπή συζήτησε την ανάγκη θέσπισης επιστημονικά τεκμηριωμένων κριτηρίων και προδιαγραφών, προκειμένου τα τρόφιμα όχι μόνο να είναι ασφαλή αλλά και να προάγουν την υγεία. Τα Μέλη της Επιτροπής αναγνωρίζουν αφενός τη σημασία του κυλικείου ως αναπόσπαστη μονάδα του σχολικού περιβάλλοντος και αφετέρου την καίρια συμβολή του ως περιβάλλον διατροφικής εκπαίδευσης των μαθητών και των οικογενειών τους. Παράλληλα τα Μέλη της Επιτροπής αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα δράσεων που θα συμβάλλουν στη μεγαλύτερη αποδοχή των προϊόντων αυτών από τη σχολική κοινότητα ώστε η υγιεινή επιλογή να είναι η αυτόματη επιλογή».