Αν θέλεις να γίνεις καλύτερος οδηγός και να κάνεις την οδήγησή σου πιο ασφαλή και άνετη, δεν υπάρχει μαγικό ραβδάκι, αλλά μερικά έξυπνα κόλπα που μπορείς ν’ ακολουθήσεις.
Ειδικότερα, αν θέλεις να βελτιώσεις τις ικανότητές σου στην οδήγηση, θα εκπλαγείς από το πόσο εύκολο είναι, αφού υπάρχουν 9 τεχνικές που θα κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή και ικανοποιητική.
Ο καθένας μπορεί να πάρει επιπλέον μαθήματα για να μάθει τις ικανότητές του. Έξτρα μαθήματα οδήγησης δεν λαμβάνονται μόνο από αρχάριους αλλά και από έμπειρους οδηγούς επίσης. Δεν υπάρχει τίποτα επαίσχυντο στην επιθυμία να κρατήσετε τους άλλους οδηγούς και τον εαυτό σας μακριά από τον κίνδυνο.
Η πέδηση αριστερού ποδιού είναι μια δύσκολη τεχνική που απαιτεί τακτική πρακτική. Χρησιμοποιείται συνήθως από αυτοκινητιστές, αλλά αυτή η ικανότητα μπορεί να σας βοηθήσει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Όλοι μαθαίνουν αυτόν τον κανόνα στα μαθήματα εκπαίδευσης οδηγών. Αλλά δεν το ακολουθούν όλοι οι οδηγοί. Η οδήγηση με ταχύτητα χαμηλότερη ή μεγαλύτερη από την ταχύτητα της άλλης κυκλοφορίας είναι επικίνδυνη καθώς μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα. Γι ‘αυτό, όταν επιλέγετε την ταχύτητά σας, θα πρέπει πρώτα να λάβετε υπόψη την πυκνότητα της κυκλοφορίας.
Για χρόνια, οι εκπαιδευτές λένε στους μαθητές να κρατήσουν τα χέρια τους στο τιμόνι στις θέσεις 10 και 2 (όπως σε ένα ρολόι). Αλλά τα τελευταία χρόνια, οι εκπαιδευτές συμβουλεύουν να κρατάτε τα χέρια σας στα 9 και 3 ή 8 και 4. Αυτό σας παρέχει καλύτερο έλεγχο κατά την οδήγηση. Είναι επίσης η πιο εργονομική θέση για να κρατάτε τα χέρια σας για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Σε περιπτώσεις υποτροπής, τα εμπρός ελαστικά χάνουν την πρόσφυση στην επιφάνεια του δρόμου ενώ γυρίζουν λόγω της ταχύτητας και της επιτάχυνσης. Σε περιπτώσεις υπερθέρμανσης, το ίδιο συμβαίνει και με τα πίσω ελαστικά.
Εάν οδηγείτε σε υγρό ή παγωμένο δρόμο, μην επιταχύνετε πάρα πολύ. Η οδήγηση με μέτρια ταχύτητα θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τις περισσότερες περιπτώσεις υποστροφής ή υπερβολικής στροφής.
Προσοχή: Σε περίπτωση υποστροφής ή υπερβολικής στροφής, μην αφήνετε ποτέ τα πεντάλ φρένου πολύ γρήγορα.
Αν μπορείτε να παρκάρετε τέλεια, δεν θα φοβηθείτε όταν οι χώροι στάθμευσης είναι γεμάτοι. Οι αισθητήρες στάθμευσης (ή parktronics) μπορούν να σας βοηθήσουν πολύ. Μπορούν να είναι χρήσιμοι τόσο στις κινήσεις εμπρός όσο και στην αντίθετη κατεύθυνση.
Αυτή η τεχνική, απαιτεί πρακτική. Και πάλι, μπορεί να σας βοηθήσει μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή εάν πρέπει να εκτελέσετε μια απότομη γρήγορη στροφή το χειμώνα. Μην το κάνετε όμως σε ξηρή άσφαλτο αν δεν θέλετε να εκθέσετε τα ελαστικά σε πρόωρη φθορά.
Η αίσθηση αυτής της τεχνικής συνίσταται στη μετατόπιση της μετάδοσης από μια υψηλότερη ταχύτητα σε μια χαμηλότερη, πατώντας το πεντάλ του γκαζιού με τη φτέρνα σας και φρενάροντας ταυτόχρονα. Μειώνει τον απαιτούμενο χρόνο για την αλλαγή, αποτρέπει την εκφόρτωση των πίσω τροχών και επιτρέπει γρήγορη και ομαλή μετατόπιση πριν από τη στροφή.
Για να ρυθμίσετε σωστά τους καθρέφτες, πρέπει να θυμάστε κάποιες απλές θέσεις:
Το κάτοπτρο πρέπει να αντικατοπτρίζει μόνο το ένα τέταρτο του αυτοκινήτου (μέρος του πίσω πτερυγίου του).
Ο αριστερός καθρέπτης, όπως και του οδηγού, πρέπει να αντικατοπτρίζει μόνο το οπίσθιο τέταρτο του αυτοκινήτου.
Ο εσωτερικός καθρέφτης πρέπει να αντικατοπτρίζει το πίσω παράθυρο στο κέντρο του.