Μάσκα στο σχολείο: Η έναρξη των σχολείων έχει οριστεί για τις 14 Σεπτεμβρίου του 2020. Μάλιστα, όλοι οι μαθητές καλούνται να φορούν υποχρεωτικά μάσκα. Από εκεί και πέρα, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωση πρόσφατα τα μέτρα για τη νέα σχολική χρονιά. Σκοπός είναι να πραγματοποιηθεί μία ομαλή σχολική χρονιά. Αναλυτικότερα όσα ανέφερε η Νίκη Κεραμέως στον «ΣΚΑΙ»:
Mιλώντας σήμερα στον ΣΚΑΪ η υπουργός επανέλαβε ότι «η μάσκα είναι ό,τι πιο πολύτιμο σε καιρό πανδημίας. Η μάσκα είναι υποχρεωτική στα σχολεία. Δε θα μπαίνει κανείς στην τάξη χωρίς μάσκα. Ούτε μαθητής, ούτε καθηγητής ούτε γονιός, οποιοσδήποτε. Xρήση μάσκας απ’ όλους και στα λεωφορεία, οδηγούς, συνοδούς, μαθητές» ανέφερε χαρακτηριστικά.
– Αποκτήστε μάσκες σε διασκεδαστικά σχέδια και χρώματα. Παρότι το υπουργείο θα διαθέσει τρεις μάσκες δωρεάν στους μαθητές, προμηθευτείτε ή φτιάξτε τις δικές σας ώστε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον του παιδιού.
– Χρησιμοποιήστε τον καθρέφτη για να δείξετε στο παιδί σας πώς μοιάζει με τη μάσκα.
– Ζητήστε του να φορά μάσκα κατά τη διάρκεια της ημέρας ενώ παίζει δείχνοντας του με ποιο τρόπο τη βάζει.
– Εξηγήστε του γιατί πρέπει να φοράει μάσκα με όσο πιο απλό τρόπο μπορείτε.
– Δώστε το καλό παράδειγμα και φορέστε τη μάσκα μπροστά του αλλά και σε κλειστούς ή ανοιχτούς χώρους που επισκέπτεστε.
– Επικοινωνούμε ότι πρόκειται για ένα μέτρο με στόχο την υγεία τη δική μας και των πιο ευάλωτων ομάδων
– Δηλώνουμε (αν θέλουμε) την απόψη μας, χωρίς φανατισμό – άγχος – ιδεοληψία. Εξηγούμε παράλληλα τη διαφορά μιας προσωπικής άποψης με έναν γενικό κανόνα. Αν διεκδικούμε η άποψη μας να γίνει ο κανόνας, το επικοινωνούμε και αυτό.
– Επικοινωνούμε ότι είναι κάτι παροδικό και αναμένουμε τις ιατρικές εξελίξεις ώστε να μην ξαναχρειαστεί να πάνε στο σχολείο με μάσκα.
– Δείχνουμε την ορθή χρήση όσες φορες χρειαστεί.
– Φοράμε μάσκα κι εμείς οι ίδιοι εκεί που χρειάζεται.
– Δοκιμάζουμε να φορέσει μάσκα το παιδί σε μία επίσκεψη στο σουπερμάρκετ ή βόλτα ώστε να συζητήσουμε τι δυσκολίες βλεπει ή τι είναι αυτό που τον ενοχλεί.
– Επικοινωνούμε με το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων τις δυσκολίες που έχουμε εντοπίσει στα παιδιά μας αναφορικά με τη χρήση της μάσκας, ώστε να μας βοηθήσουν κι εκείνοι.
– Είναι μια καλή ευκαιρία να ακονίσουμε άλλους τρόπους επικοινωνίας (βλέμμα, σώμα κτλ.)
– Καθυησυχάζουμε ότι οι δάσκαλοι θα είναι κοντά τους να τους βοηθήσουν
– Ακούμε τον προβληματισμό του παιδιού μας. Προσπαθούμε να συζητήσουμε ότι το απασχολεί με ειλικρίνεια. Δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις και είναι πολύ οκ.