Υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους το τοπικό σας εστιατόριο μπορεί να σας κάνει να δαπανήσετε περισσότερα χρήματα από ό, τι θα έπρεπε. Μερικές φορές, σας πείθουν να αγοράσετε πιάτα σε τιμή υψηλότερη από ότι αξίζουν πραγματικά. Άλλες φορές, καταλήγετε να αγοράζετε περισσότερα φαγητά από αυτά που συνήθως καταναλώνετε. Αυτό που μπορεί να σας εκπλήξει είναι ότι μερικά από αυτά τα μέρη έχουν δοκιμάσει και αληθινές μεθόδους, ακριβώς κάτω από τη μύτη σας, για να σας κάνουν να ξοδέψετε χρήματα. Και ποτέ δεν θα φανταζόσασταν ότι θα προσπαθούσαν να σας χειραγωγήσουν.
Εμείς θα σας βοηθήσουμε να βρείτε ένα καλό εστιατόριο, έτσι μοιραζόμαστε τους διάφορους τρόπους με τους οποίους τα εστιατόρια θα μπορούσαν να εξαπατήσουν τους πελάτες τους.
Έχετε δει πιθανώς τις εικόνες όπου 2 σχήματα έχουν το ίδιο μέγεθος, αλλά φαίνονται διαφορετικά. Τα εστιατόρια κάνουν χρήση αυτής της ψευδαίσθησης: οι μερίδες που σερβίρουν σε μεγάλα πιάτα βοηθούν τους πελάτες να πιστεύουν ότι παίρνουν ένα μεγάλο γεύμα, ακόμη και όταν η ίδια ποσότητα φαγητού μπορεί εύκολα να χωρέσει σε ένα μικρότερο πιάτο. Αντίθετα, το γεγονός ότι υπάρχει ακόμα χώρος μπορεί να σας κάνει να νομίζετε ότι έχετε χώρο για περισσότερο φαγητό. Ακόμα και το αντίστροφο είναι αλήθεια: οι μπουφέδες μπορούν να προσφέρουν μικρά πιάτα για να σας κάνουν να τρώτε λιγότερο φαγητό.
Ας πούμε ότι παίρνετε αναψυκτικό όταν τρώτε, το ποτό μπορεί να σερβιριστεί σε ένα λεπτό ποτήρι επειδή οι άνθρωποι συνδέουν τα λεπτά πράγματα με το να είσαι ψηλός. Λόγω αυτής της συσχέτισης μπορεί να υποθέσουν ότι παίρνουν περισσότερα για τα χρήματά τους, όταν θα μπορούσαν να πάρουν περισσότερα εάν είχαν ένα πιο φαρδύ ποτήρι. Με άλλα λόγια, αν έχετε δωρεάν ανανέωση, χρησιμοποιήστε την.
Όταν τρώτε φαγητό, μπορεί να φαινόταν καλύτερα να χρησιμοποιείτε ασημένια μαχαιροπίρουνα αντί για πλαστικά, παρά το γεγονός ότι είναι το ίδιο φαγητό. Όσο πιο κλασάτο παρουσιάζεται το φαγητό, τόσο καλύτερη πιστεύετε ότι είναι η γεύση του.
Για μερικά μέρη, είναι κοινή ευγένεια να αφήσετε φιλοδώρημα για τον σερβιτόρο, αν παρέχει εξαιρετική εξυπηρέτηση. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι ορισμένα μέρη ήδη χρεώνουν μια “προαιρετική” χρέωση υπηρεσιών στον λογαριασμό σας. Όχι μόνο οι πελάτες θα ντρέπονταν να το αμφισβητήσουν αν σκόπευαν να πληρώσουν λιγότερο, και οι περισσότεροι δεν συνειδητοποιούν ότι υπάρχει μια επιπλέον χρέωση και προσθέτουν επιπλέον φιλοδώρημα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι σερβιτόροι ρωτούν αν θέλετε να προσθέσετε επιπλέον φιλοδώρημα όταν έχει ήδη πληρωθεί η χρέωση υπηρεσιών.
Πολλοί υπάλληλοι εστιατορίων παραδέχονται αυτή τη συνήθεια: εάν οι πελάτες δεν φάνε το ψωμί που σερβίρεται ως ορεκτικό, θα το αποθηκεύσουν και θα το ζεστάνουν σε αυριανούς πελάτες. Κάποια μέρη, είναι λίγο πιο δημιουργικοί, και μετατρέπουν το ψωμί σε κρουτόν ή παρόμοια προϊόντα διατροφής.
Ρίχνοντας μια ματιά στο μενού συνήθως βοηθά τους πελάτες να επιλέξουν αυτό που θέλουν όταν βγαίνουν για φαγητό, αλλά υπάρχουν μερικά κόλπα που τα εστιατόρια χρησιμοποιούν για να χειραγωγήσουν τους πελάτες. Πιάτα υψηλότερης τιμής μπορεί να διαφημιστούν πρώτα ή να επισημανθούν. Οι τιμές μπορεί επίσης να παρατίθενται χωρίς το σύμβολο του ευρώ, γεγονός που κάνει τους ανθρώπους να παραβλέπουν την τιμή.
Όλοι αγαπούν την ευκολία να παραγγέλνουν φαγητά αντί να τα μαγειρεύουν … ακόμα και εστιατόρια. Ορισμένες αλυσίδες εστιατορίων έχουν παραδεχθεί ότι, με την πάροδο των χρόνων, έχουν έτοιμα πιάτα, που απλώς θερμαίνονται για τους πελάτες τους. Με άλλα λόγια, μπορεί να έχετε μόλις αγοράσει ένα κατεψυγμένο δείπνο υψηλής ποιότητας.
Ο τύπος μουσικής που παίζει ένα εστιατόριο μπορεί να έχει μεγαλύτερη επιρροή στους ανθρώπους από ό, τι θα πιστεύατε. Η κλασική μουσική, για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο εύποροι, γεγονός που με τη σειρά τους τους καθιστά πιο πρόθυμους να αγοράσουν περισσότερα πιάτα.
Ο σολομός είναι νόστιμος και υγιεινός, επομένως είναι ένα δημοφιλές πιάτο που συχνά προετοιμάζεται στα εστιατόρια. Για να διευκολυνθεί η διαθεσιμότητα, πολλά εστιατόρια αγοράζουν τον σολομό τους από ιχθυοκαλλιέργειες, που μπορεί να ταΐζουν τα ψάρια με μια ανθυγιεινή διατροφή, προκαλώντας τους να αναπτύξουν γκρίζο χρώμα. Εξαιτίας αυτού, πολλά μέρη βάφουν τη σάρκα των ψαριών ροζ για να φαίνονται πιο φρέσκα από ό, τι είναι στην πραγματικότητα.
Όταν το μενού είναι γεμάτο με “φοβερά” ονόματα, βοηθάει στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης του εμπορικού σήματος με τους πελάτες. Σχεδόν κάθε εστιατόριο που πουλάει σάντουιτς, είναι συχνά το ίδιο πράγμα ανεξάρτητα από το πού θα το πάρετε, αλλά πηγαίνετε στο αγαπημένο σας μέρος γιατί απλά θέλετε να πάτε εκεί. Όταν πηγαίνετε σε ένα εστιατόριο, πληρώνετε για την εμπειρία, καθώς και για το φαγητό. Τα φανταχτερά ονόματα, ακόμα και σε ξένη γλώσσα, έχουν βρεθεί να αυξάνουν τις πωλήσεις κατά ένα τρίτο. Το “Chicken Française” απλά ακούγεται πιο αριστοκρατικό από τις κοτομπουκιές … και μην ξεχνάμε ότι δεν είναι καν γαλλικά.