Αναθεώρηση άρθρου στις 29-10-2024
Η παρούσα εκδοχή του άρθρου πρόκειται για αναθεωρημένη εκδοχή του αρχικού άρθρου που δημοσιεύτηκε στη σελίδα μας με αρχικό τίτλο Μόλις κυκλοφόρησε: Τέλος εποχής για τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος μετά από 85 χρόνια, «σεισμός» στην αγορά στις 28 Οκτωβρίου 2024.
Η αναθεωρημένη εκδοχή του παρόντος άρθρου έγινε στις 29 Οκτωβρίου 2024 και σκοπό έχει να ενημερώσει τους αναγνώστες μας ότι το αρχικό μας άρθρο με τίτλο Μόλις κυκλοφόρησε: Τέλος εποχής για τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος μετά από 85 χρόνια, «σεισμός» στην αγορά ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.
Άνθρωποι της ΑΒ Βασιλόπουλος, που εκπροσωπούν την εταιρική της επικοινωνία, επικονωνησαν με το enimerotiko.gr και Διέψευσαν οι ίδιοι την αρχική είδηση που δημοσιεύσαμε και ανέφερε ότι: Πωλείται ο ΑΒ Βασιλόπουλος και τα cash & carry της ΑΒ Βασιλόπουλος αλλάζουν διοίκηση με συνέπεια να έρχονται ανακατάξεις στην αγορά των σούπερ μάρκετ . , κάτι το οποίο δεν ισχύει.
ως εκ τούτου Δεν τίθεται θέμα πώλησης της ENA Food & Cash & Carry., ούτε πωλούνται τα σούπερ μάρκετ της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ.
Ζητούμε συγγνώμη από τους αναγνώστες μας για την, καθώς και από την εταίρια της ΑΒ Βασιλόπουλου για δημοσίευση του συγκεκριμένου άρθρου.
Η συντακτική ομάδα του enimerotiko.gr
Παρακάτω ακολουθεί η πρώτη και αρχική έκδοση του άρθρου η οποία δεν ισχύει
.
.
.
.
Όλα δείχνουν ότι τα cash & carry της ΑΒ Βασιλόπουλος ετοιμάζονται να αλλάξουν διοίκηση, γεγονός που θα φέρει ανακατατάξεις στην αγορά των σούπερ μάρκετ.
Η ENA Food Cash & Carry, η χονδρική μονάδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, φαίνεται να έχει νέα διεύθυνση, σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά. Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε νέες ισορροπίες στο top-7 του κλάδου των σούπερ μάρκετ.
Η Deloitte, η οποία έχει αναλάβει τη διαδικασία πώλησης για λογαριασμό της ΑΒ Βασιλόπουλος υπό την καθοδήγηση του μητρικού ομίλου Ahold-Delhaize, έχει ετοιμάσει μια σχετική λίστα υποψηφίων και, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται εντός του επόμενου τριμήνου, το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους.
AdvertisementΤι θα γίνει με 14 καταστήματα σούπερ μάρκετ
Για το δίκτυο των 14 καταστημάτων cash & carry της ΑΒ Βασιλόπουλος, που τα τελευταία χρόνια επιτυγχάνει σταθερό τζίρο μεταξύ 100-120 εκατομμυρίων ευρώ, η Deloitte επικοινώνησε με έναν περιορισμένο αριθμό 5-6 ενδεχόμενων ενδιαφερομένων.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, αρχικά, τέσσερις από τους κορυφαίους «παίκτες» του τομέα της οργανωμένης λιανικής εξέφρασαν ενδιαφέρον, αλλά πολύ γρήγορα αυτό μειώθηκε σε τρεις, συγκεκριμένα στην The Mart του ομίλου Σκλαβενίτη, στη Metro Cash & Carry του ομίλου Metro ΑΕΒΕ της οικογένειας Παντελιάδη και στη Δ. Μασούτης υπό την ηγεσία του Γιάννη Μασούτη, καθώς η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός απεσύρθει σχεδόν αμέσως από τη διαδικασία.
Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά, φάνηκε ότι το στρατηγικό σχέδιο της Metro Cash & Carry, ηγέτη του τομέα με 50 καταστήματα σε όλη τη χώρα, δεν ήταν συμβατό με το δίκτυο της ENA Food, εκτός ίσως από 3-4 τοποθεσίες, καθώς με το άνοιγμα του νέου καταστήματος Metro Cash & Carry στη Δράμα στο τέλος του 2024 ολοκληρώνεται η επέκταση στην ηπειρωτική Ελλάδα και η προσοχή εστιάζεται αποκλειστικά στα νησιά.
Η διοίκηση της Μασούτης έχει αρχίσει να αναθεωρεί τη στάση της, καθώς η δραστηριότητα στη χονδρεμπορική αγορά δεν αποτελεί βασικό κομμάτι του επιχειρηματικού μοντέλου της εν λόγω αλυσίδας, όπως συμβαίνει και με την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Σε αυτό το πλαίσιο, η The Mart, συμφερόντων της οικογένειας Σκλαβενίτη και του Λεωνίδα Θεόκλητου, φαίνεται πως είναι η μοναδική που παραμένει στη διαδικασία διεκδίκησης της ENA Food, τουλάχιστον μεταξύ των ενδιαφερόμενων από τον τομέα των σούπερ μάρκετ.
Η The Mart διαθέτει 13 καταστήματα σε περιοχές όπως ο Κηφισός, η Παλλήνη και η Αργυρούπολη στην Αττική, το Ηράκλειο και τα Χανιά στην Κρήτη, την Εγνατία και την Ιωνία στη Θεσσαλονίκη, καθώς και σε πόλεις όπως ο Βόλος, η Πάτρα, η Ξάνθη, η Λάρισα, η Καλαμάτα και τα Ιωάννινα. Έχει προγραμματίσει φέτος επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν την κατασκευή ενός Κέντρου Διανομής στον Ταύρο με συνολική επιφάνεια 22.000 τ.μ., το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2025, καθώς και την έναρξη κατασκευής νέου καταστήματος στην Καλαμάτα.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η αξία της ENA Food, αν και αρχικά ήταν χαμηλή, φαίνεται ότι θα διαμορφωθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Σούπερ μάρκετ: Σε απόγνωση οι καταναλωτές παρά τις μειώσεις των τιμών στα ράφια
ΑΒ Βασιλόπουλος: «Βόμβα»! Μοιράζει δωροεπιταγές 30 ευρώ
Η συνεργασία του σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος με μια αλυσίδα από τη Σερβία προσφέρει νέες προσφορές και δωροεπιταγές που μπορούν να φτάσουν τα 30 ευρώ.
Με μια στρατηγική κίνηση, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις, το μερίδιο αγοράς και τη θέση της στον τομέα των σούπερ μάρκετ, ξεκινώντας συνεργασία με την σερβική αλυσίδα Maxi. Έτσι, οι πελάτες της που σκοπεύουν να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα θα επωφεληθούν από εκπτώσεις στις αγορές τους στα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος.
Από 2 Ιουλίου έως το τέλος Αυγούστου, οι χρήστες της εφαρμογής επιβράβευσης «Moj Maxi» θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα κουπόνι που προσφέρει έκπτωση 10% κατά την αγορά στα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως αναφέρουν τοπικά μέσα και επιβεβαιώνει η ελληνική αλυσίδα.
Η εν λόγω έκπτωση ισχύει για λογαριασμούς αξίας έως 300 ευρώ, με την έκπτωση να φτάνει έως και τα 30 ευρώ ανά αγορά.
Κάθε χρόνο, περίπου 711.000 Σέρβοι τουρίστες επισκέπτονται την Ελλάδα, αριθμός που είναι σημαντικά χαμηλότερος σε σύγκριση με τα υψηλά επίπεδα του 2017 και 2019, όταν οι Σέρβοι τουρίστες είχαν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο.
Πολλοί Σέρβοι τουρίστες επιλέγουν την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τις διακοπές τους, όπου πέρυσι ξόδεψαν περίπου 116 εκατ. ευρώ, καθώς και την Ηπειρο.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη εκτιμάται στα 231 ευρώ, ενώ η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη ανά Περιφέρεια πέρυσι διαμορφώθηκε στα 546 ευρώ.
Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος: Οι κινήσεις των 2 Κολοσσών που προκάλεσαν μούδιασμα στα υπόλοιπα σουπερ μάρκετ
Ο Σκλαβενίτης και ο ΑΒ Βασιλόπουλος είναι από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα που συνεχίζουν να επενδύουν και να «μεγαλώνουν».
Συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες επενδύουν αυτή την περίοδο στην ενδυνάμωση του δικτύου καταστημάτων τους με μεγάλες αίθουσες καταστημάτων άνω των 2.500, τα οποία και λόγω της πανδημίας κρίνονται απαραίτητα και πιο ασφαλή για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Σκλαβενίτης – ΑΒ Βασιλόπουλος: Η διαρκής άνοδος για τις δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Όπως τονίζει το Capital.gr, οι δύο επιχειρήσεις προχωρούν σε κινήσεις για να ενισχύσουν το δίκτυο σημείων πώλησης που διαθέτουν, με μεγάλα καταστήματα επιφάνειας άνω των 2.500 τ.μ. Ο Σκλαβενίτης που ήδη διαθέτει 32 καταστήματα αυτής της τυπολογίας, πρόκειται να κατασκευάσει κατάστημα εντός του 2022 στον κόμβο της Νέας Φιλαδέλφειας, καθώς η αρχιτεκτονική μελέτη έλαβε την έγκριση του Κεντρικού Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου.
Αναφορικά με την ΑΒ Βασιλόπουλος, στην οποία η έλλειψη μεγάλων καταστημάτων άνω των 2.500 τ.μ. φαίνεται ότι στοίχισε αρκετά σε επίπεδο πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτή την περίοδο δημιουργεί δύο τέτοια καταστήματα. Το πρώτο θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Κηφισού, όπου αυτή την περίοδο η εταιρεία ανάπτυξης και εκμετάλλευσης ακινήτων, Ten Brinke, αναπτύσσει retail park.
Ταυτόχρονα, αυτή την περίοδο η πολυεθνικών συμφερόντων αλυσίδα κατασκευάζει ένα ακόμη μεγάλο κατάστημα επί της λεωφόρου Κηφισίας σε έκταση του Ιδρύματος Μιμηκόπουλου, λίγο πριν από τον κυκλικό κόμβο της Αττικής Οδού στο Μαρούσι.
Xαρακτηριστικό της πορείας που ακολούθησαν τα μεγάλα καταστήματα σούπερ μάρκετ, είναι ότι εντός του 2021 οι αίθουσες με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ. (υπερμάρκετ) παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση – της τάξεως του +8,1% – στις πωλήσεις τους, όπως προκύπτει από στοιχεία της Nielsen IQ.