Σαρωτικές αναμένονται οι αλλαγές στα σχολεία από τον Σεπτέμβρη.
Το Ψηφιακό Σχολείο
Η τηλεκπαίδευση έχει εγκαθιδρυθεί για τα καλά στις ζωές εκαταμμυριών παιδιών και εφήβων. Το υπουργείο ετοιμάζει το Ψηφιακό Σχολείο digitalschool.gov.gr όπου θα προσφέρει την δυνατότητα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τους μαθητές που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και νησιά, όπου η δημιουργία φυσικών σχολείων είναι πολύ δύσκολη ή αδύνατη.
Η νέα πλατφόρμα
Η νέα πλατφόρμα ή αλλιώς MySchool, είναι το ψηφιακό φροντιστήριο και τηλεκπαίδευση για τους μαθητές που κατοικούν σε ακριτικές περιοχές.
Η πλατφόρμα MySchool αναμένεται να επανασχεδιαστεί και να αναβαθμιστεί με την παράλληλη μιας νέας πλατφόρμα με το όνομα eParents. Οι γονείς και οι κηδεμόνες πλέον, θα έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται για οποιαδήποτε απορία ή ανάγκη πληροφορίας.
Το Ψηφιακό Φροντιστήριο
Επιπλέον, σε λειτουργία τίθεται και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, προσφέροντας πρόσθετη υποστήριξη στους μαθητές, πιθανώς μέσω διαδικτυακών μαθημάτων ή άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Το Ψηφιακό Σχολείο παρουσιάστηκε σε μια ειδική εκδήλωση στο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων στην Ημαθία, την Παρασκευή 17 Μαΐου, με τη συμμετοχή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Από τον προηγούμενο Απρίλιο, ο υπουργός Παιδείας είχε ανακοινώσει αυτές τις πρωτοβουλίες μέσω μιας ανάρτησής του στο Facebook, όπου είχε γράψει μεταξύ άλλων «Τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο».
Ακολουθεί το σχετικό απόσπασμα
Ποια είναι η πλατφόρμα MySchool
Η πλατφόρμα MySchool είναι ένα σύστημα που παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες διοίκησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, εξυπηρετώντας 16.000 σχολικές μονάδες και διαχειριζόμενη 1,5 εκατομμύριο μαθητές και 140.000 εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ο επανασχεδιασμός της πλατφόρμας επικεντρώνεται στην τεχνολογική αναβάθμιση της αρχιτεκτονικής και του λογισμικού της, με στόχο τη βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρονται στα σχολεία.
Αντικατάσταση των παραδοσιακών μεθόδων
Ο επανασχεδιασμός της πλατφόρμας MySchool περιλαμβάνει την αντικατάσταση των παραδοσιακών υπηρεσιακών εντύπων, όπως το απουσιολόγιο ή το βιβλίο ύλης, με ψηφιακές μορφές. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικές διαδικασίες θα διεκπεραιώνονται διαδικτυακά, και οι αντίστοιχες πληροφορίες και δεδομένα θα είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά.
Επιπλέον, ο επανασχεδιασμός περιλαμβάνει την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των υπηρεσιών και των δεδομένων, προκειμένου να διευκολύνεται η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
Ο στόχος είναι να θεμελιώσει τη βάση για την ανάπτυξη ενός εκτενούς οικοσυστήματος εφαρμογών, όπως η τηλεκπαίδευση και εφαρμογές προοριζόμενες για γονείς και κηδεμόνες.
Η νέα πλατφόρμα «eParents»
Η νέα πλατφόρμα “eParents” λειτουργεί ως επίσημο ψηφιακό κανάλι ενημέρωσης του κηδεμόνα από το σχολείο. Περιλαμβάνει ανακοινώσεις, ειδοποιήσεις και καταγραφή των δραστηριοτήτων, προσφέροντας επίσης τη δυνατότητα δήλωσης συμμετοχής σε εκδηλώσεις.
Επιπλέον, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις επιδόσεις, τη βαθμολογία, τις απουσίες κ.λπ. του μαθητή, ενώ ενημερώνει τον κηδεμόνα για την ύλη που έχει καλυφθεί και τις εργασίες που έχουν ανατεθεί στον εκάστοτε μαθητή.
Επιπλέον, η πλατφόρμα προσφέρει έναν τρόπο επικοινωνίας με τον καθηγητή, επιτρέποντας την προγραμματισμένη συνάντηση και την online επικοινωνία σε επιλεγμένες ώρες μέσω της πλατφόρμας.
Παράλληλα, η πλατφόρμα θα επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ των γονέων. Θα περιλαμβάνει επίσης ειδικές λειτουργίες, όπως η παρακολούθηση της θέσης του σχολικού οχήματος, υποστήριξη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και δυνατότητες για δωρεές και χορηγίες προς το σχολείο.
“Κατραπακιά” σε όσους παίρνουν επίδομα παιδιού: Τι ισχύει από 1η Ιουλίου & τι αλλάζει με τις απουσίες στο σχολείο
Δυσάρεστα νέα από τον ΟΠΕΚΑ καθώς ανακοινώνει ότι θα γίνουν αλλαγές στις παροχές που λαμβάνουν οι οικογένειες, καθώς κάποιες κατηγορίες δεν θα πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις. Επιπλέον, θα επηρεάσει και τους ελέγχους για το επίδομα παιδιού Α21 και τις απουσίες των παιδιών από το σχολείο.
Επίδομα παιδιού: Σε ποιες οικογένειες κόβεται
Νέοι έλεγχοι θα διενεργηθούν από τον ΟΠΕΚΑ σε αυτούς που λαμβάνουν το επίδομα παιδιού Α21 φέτος. Η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού έχει κλείσει με σκοπό την πληρωμή του δεύτερου διμήνου τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στις 31 Μαΐου 2024 και αναμένεται να ανοίξει εκείνη την ημέρα για νέες αιτήσεις.
Τι ισχύει με τις απουσίες από το σχολείο
Ειδικότερα, σε περίπτωση που τα ανήλικα παιδιά δεν εκπληρώνουν επαρκή παρακολούθηση καθώς ξεπερνάνε τον αριθμό των απουσιών στο τέλος του σχολικού έτους 2023-2024, το επίδομα που λαμβάνουν διακόπτεται από την 1η Ιουλίου 2024 μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2024, και δεν επαναχορηγείται ακόμα και αν εγγραφούν ξανά στο νέο σχολικό έτος 2024-2025.
Tι ισχύει για τα ανήλικα τέκνα 4 έως 16 ετών
Τα ανήλικα τέκνα ηλικίας από 4 έως 16 ετών του αιτούντος επίδομα παιδιού θα πρέπει:
α. να έχουν εγγραφεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2023-2024 και
β. να ολοκληρώσουν επαρκώς τη φοίτησή τους στις 30-6-2024 για το εν λόγο σχολικό έτος , δηλαδή να μην αναγκαστούν να επαναλάβουν την τάξη τους λόγω μεγάλου αριθμού αδικαιολόγητων απουσιών.
Για την έγκριση αίτησης μέχρι 30-6-2024 θα πρέπει μεταξύ των άλλων να συντρέχει η προϋπόθεση (α) και από 1-7-2024 έως 31-12-2024 θα πρέπει να συντρέχουν και οι δυο παραπάνω προϋποθέσεις.
Προκειμένου να διασταυρωθεί ηλεκτρονικά η φοίτηση των ανήλικων τέκνων στην υποχρεωτική εκπαίδευση, θα πρέπει στην καρτέλα με τα προσωπικά στοιχεία του τέκνου και ειδικότερα στο πεδίο «Στοιχεία Φοίτησης Τέκνου», να καταχωρήσετε:
α. τα στοιχεία της Σχολικής Μονάδας, την Τάξη και τον Αριθμό Μητρώου του/της μαθητή/μαθήτριας, αν το τέκνο βρίσκεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
β. το έτος ολοκλήρωσης της φοίτησης στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Γυμνάσιο), αν το τέκνο έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Εάν διασταυρωθούν όλα τα στοιχεία του/της μαθητή/μαθήτριας, η αίτηση μπορεί να προχωρήσει κανονικά. Εάν δεν διασταυρωθούν εμφανίζεται σχετική επισήμανση.
Σε περίπτωση αδυναμίας ηλεκτρονικής διασταύρωσης της φοίτησης του/της μαθητή/τριας για την ολοκλήρωση υποβολής της αίτησης απαιτείται η επισύναψη βεβαίωσης εγγραφής ή φοίτησης για το τρέχον σχολικό έτος του Δ/ντη ή του Προϊσταμένου της οικείας σχολικής μονάδας. Σε περίπτωση που το ανήλικο τέκνο έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, απαιτείται η επισύναψη είτε του απολυτηρίου Γυμνασίου είτε σχετική βεβαίωση από την οικεία σχολική μονάδα. Για ανήλικο τέκνο που έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και φοιτά στο λύκειο, μπορεί να επισυναφθεί είτε βεβαίωση φοίτησης στο Λύκειο είτε το Απολυτήριο Γυμνασίου.
Δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού είναι οι Έλληνες πολίτες, οι Ομογενείς αλλοδαποί, οι πολίτες κρατών μελών της ΕΕ, οι πολίτες χωρών που ανήκουν στον Ε.Ο.Χ, οι πολίτες τρίτων χωρών ή απάτριδες που τους έχει χορηγηθεί το καθεστώς πρόσφυγα ή επικουρικής προστασίας ή παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους, απαιτείται να διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελληνική Επικράτεια τα τελευταία 5 έτη πριν την υποβολή της αίτησης για τη χορήγηση του επιδόματος. Oι πολίτες άλλων κρατών, πλην των παραπάνω περιπτώσεων απαιτείται να διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελληνική Επικράτεια τα τελευταία δώδεκα (12) έτη πριν από το έτος υποβολής της αίτησης Α21.
Η μόνιμη και νόμιμη διαμονή στην Ελληνική Επικράτεια, αποδεικνύεται από την υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος καθ’ έκαστο φορολογικό έτος, των ιδίων ή των συζύγων τους ή, εφόσον οι ίδιοι δεν ήταν υπόχρεοι φορολογικής δήλωσης, από τη φορολογική δήλωση, στην οποία εμφανίζονται ως εξαρτώμενα τέκνα. Λαμβάνονται υπόψη μόνο οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος (Ε1) που έχουν υποβληθεί κατά τη διάρκεια του έτους, εντός του οποίου τασσόταν η προθεσμία για την υποβολή τους και όχι μεταγενέστερα.