Ο Χάρης Ρώμας σε μία συνέντευξη που παραχώρησε, μίλησε για το τέλος της συνεργασίας του με τον ΑΝΤ1, τη νέα σειρά που ετοιμάζει, ενώ αναφέρθηκε στον Πέτρο Φιλιππίδη και τον Δημήτρη Λιγνάδη.
«Όταν μου προτάθηκε να συμπρωταγωνιστήσουμε με τον Πέτρο Φιλιππίδη, με κράτησαν πίσω οι φήμες που κυκλοφορούσαν γύρω από το όνομά του. Εκείνος θα έκανε τον Ταρτούφο κι εγώ τον Οργκόν. Ακόμα κι αν δεν τολμούσε να συγκρουστεί μαζί μου, σκέφτηκα ότι θα ήταν πολύ δύσκολη η θέση μου να βάλω φρένο σε συμπεριφορές απέναντι σε πιο αδύναμους ιεραρχικά συναδέλφους μου. Γιατί λοιπόν να περάσω μια σεζόν “παίζοντας ξύλο”; Προτίμησα να το αποφύγω. Όπως ευθαρσώς λέω πλέον ότι θα απέφευγα να δουλέψω με τον Γιώργο Κιμούλη, παρόλο που αδιαμφισβήτητα είναι μεγάλο ταλέντο.
Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα υπήρχαν τόσες γυναίκες που θα μιλούσαν για τέτοιας έκτασης και έντασης κακοποίηση. Πριν από τέσσερις μήνες μού μίλησε η Ζέτα Δούκα για τη δική της τραυματική εμπειρία, όταν παίζαμε στο Καφέ της Χαράς. Φυσικά, επειδή υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, αν αποδειχτεί ότι όλα αυτά που καταγγέλθηκαν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, θα είμαι ο πρώτος που θα ζητήσει «συγγνώμη». Αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω τυχαίο ότι διασταυρώνονται τόσες μαρτυρίες από ανθρώπους που σέβομαι και εκτιμώ, όπως είναι, ας πούμε, η Κάτια Δανδουλάκη, η οποία δήλωσε για την περίπτωση ενός εξ αυτών ότι, αν την καλέσει ο εισαγγελέας, θα μιλήσει.
Είχα ακούσει για εκείνο το περιστατικό που τον μαχαίρωσαν και κινδύνευσε να χάσει τη ζωή του. Αλλά πίστεψα ότι είχε έρθει σε εμπλοκή με κάποιον αλλοδαπό, όπως είχε διαρρεύσει τότε. Η φήμη που κυκλοφορεί ότι αυτός που του επιτέθηκε ήταν ο πατέρας ενός ανήλικου παιδιού τώρα έφτασε στα αυτιά μου. Επειδή όμως και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, δεν συνεχίζω περαιτέρω. Με τον Λιγνάδη δεν ήμασταν ποτέ φίλοι για να γνωρίζω περισσότερα. Είχαμε συναντηθεί δυο-τρεις φορές, εκείνος ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου κι εγώ ως αντιπεριφερειάρχης Αττικής στον τομέα του Πολιτισμού. Από αυτές τις επαφές που είχαμε είδα έναν καλλιεργημένο άνθρωπο, που είναι 100% καλλιτέχνης. Τα υπόλοιπα πώς να τα ξέρω, όταν αφορούν μια σκοτεινή πλευρά;».
Έχοντας συστήσει μέχρι τώρα πολλούς ηθοποιούς στο χώρο, πώς κρίνεις τις περιπτώσεις συναδέλφων σου που κατηγορούνται για λεκτική, σωματική και σεξουαλική βία;
Είναι απαράδεκτοι! Εγώ από την πρώτη στιγμή στάθηκα στο πλευρό των γυναικών και των αντρών που θέλησαν να μιλήσουν. Και μακάρι να το είχαν κάνει νωρίτερα. Ξέραμε όλοι ότι στο χώρο του θεάματος, λόγω του μεγάλου ποσοστού ανεργίας, οι άνθρωποι βρίσκονται συχνά σε θέση ανάγκης, οπότε δημιουργείται πρόσφορο έδαφος για κατάχρηση εξουσίας. Πάντα γινόταν αυτό με κάποιο τρόπο. Σε αρκετούς από εμάς, όταν ήμασταν νεότεροι, έγιναν ανήθικες προτάσεις, όπου για να πάρεις έναν ρόλο θα έπρεπε να προσφέρεις το ανάλογο σεξουαλικό αντίτιμο. Προσωπικά εμένα μου έτυχε δυο φορές να δεχτώ σεξουαλική πρόταση – παρενόχληση, αλλά ήταν κάτι που το αντιμετώπισα αμέσως και δεν μου άφησε κατάλοιπα. Είναι άλλο βέβαια το να υποστεί κάποιος κακοποίηση –λεκτική, σωματική ή ψυχολογική- και ακόμη περισσότερο βιασμό.