Η Έλενα Ακρίτα εισβάλλει στον κόσμο των podcasts και επικοινωνεί τα πάντα γύρω από τη γυναίκα, μιλά για τη γενναιότητα της Φώφης Γεννηματά και προφανώς αναφέρεται και στη Θεοφανία Παπαθωμά και για τα όσα δήλωσε για το ρόλο της γυναίκας.
Θέματα που μας προκαλούν αντιφατικά συναισθήματα, αναλύει μέσα σε 30 λεπτά η Έλενα Ακρίτα με τον μοναδικό της τρόπο, μέσα από το podcast για το NEWS247.
H ίδια κάνει μια αναφορά στις γυναίκες άνω των 50 αναφέροντας: «Θα μιλήσουμε για τέχνη, θα μιλήσουμε για μόδα, θα μιλήσουμε για τις γυναίκες που εγώ τις λέω κοριτσάρες μου, που είναι άνω των 50. Έτσι όπως είναι διαμορφωμένη η ζωή και η κοινωνία, αυτές οι γυναίκες νιώθουν πάντα μειονεκτικά. Νιώθουν πως τις απαξιώνουν επειδή έκαναν το έγκλημα να μεγαλώσουν. Δεν έκαναν τίποτα άλλο, απλά δεν είναι τόσο νέες και τόσο κουκλάρες όπως ήταν κάποτε. Αισθάνονται περίεργα, κάπως σαν συρρικνωμένες απέναντι σε μία κοινωνία που ναι, είναι εχθρική προς τις γυναίκες που είναι πάνω από τα 50 ή για τις γυναίκες που είναι πιο αφρατούλες, ή που γενικώς έχουν κάτι που δεν μπαίνει στην προσκρούστεια λογική του τι θεωρείται τέλειο με τους κανόνες της ομορφιάς και της μόδας και τι όχι», σημείωσε η Έλενα Ακρίτα.
«Νομίζω ότι το ηθικό δίδαγμα που θα βγάλουμε οι γυναίκες από αυτό, και για την άποψή μας για το τι μας λένε οι άνδρες, είναι το σκασίλα μας μεγάλη και δέκα παπαγάλοι», πρόσθεσε γελώντας η δημοσιογράφος και συγγραφέας.
Υπενθυμίζουμε πως η Θεοφανία Παπαθωμά σε συνέντευξή της είχε κάνει έναν παραλληλισμό με τη Βιολέτα από τις «Άγριες Μέλισσες» και για το πως πρέπει πραγματικά να είναι μια σύγχρονη γυναίκα. Η ηθοποιός χαρακτηριστικά είχε αναφέρει: «Η Βιολέτα είναι πάντα αφοσιωμένη στη σχέση της και στον άνθρωπό της και αυτό πρέπει να κάνει μια γυναίκα: να αφοσιώνεται και να παραδίδεται στον άντρα της! Αυτός είναι ο ρόλος της. Αλλά δυστυχώς δεν πέφτεις πάντα σε καλά χέρια».
«Η κ. Θεοφανία Παπαθωμά, την οποία γνωρίζουμε ως ηθοποιό -πολύ καλή ηθοποιός- και τα τελευταία τρία χρόνια διαπρέπει άλλωστε στον ρόλο τις Βιολέτας στις «Άγριες Μέλισσες», φαίνεται έχει ταυτιστεί τόσο με τον ρόλο της, που υποδύεται άψογα, που μάλλον θεωρεί ότι ζει στο Διαφάνι των δεκαετιών του ’50 και του ’60. Δεν ξέρω πως αλλιώς να εξηγήσω το γεγονός ότι έκανε μια δήλωση που ούτε λίγο, ούτε πολύ λέει ότι ο ρόλος της γυναίκας είναι να αφοσιώνεται στον άνδρα της».
Ενδιαφέρον πολύ. Φαντάζομαι ότι στο Διαφάνι και πάλι, θα έκανε θραύση αυτή η άποψη. Το γεγονός όμως ότι δεν βρισκόμαστε στο Διαφάνι της δεκαετίας του ’60 αλλά στην Ελλάδα του 21ου αιώνα δημιουργεί ένα μικρό προβληματάκι. Δεν είναι δυνατόν σήμερα μια γυναίκα εργαζόμενη και μητέρα να βγαίνει και να λέει ότι ο μοναδικός στην ουσία ρόλος της γυναίκας είναι να αφοσιώνεται στον άνδρα της. Δεν είναι δυνατόν να βγαίνει και να μας λέει ότι η δουλειά μας ως γυναίκες είναι να συνθλίβουμε το εγώ μας, να συμπιέζουμε τα θέλω μας και να υποτάσσουμε τη ζωή μας σε κάποια παλιακά πρέπει τα οποία δεν ισχύουν πια στις μέρες μας», πρόσθεσε η Έλενα Ακρίτα.
Στη συνέχεια συμπλήρωσε: «Η γυναίκα δεν υποτάσσεται γλυκιά μου Βιολέτα στον άνδρα, δεν είναι για να υπακούει, δεν υποδουλώνεται στον άνδρα, δεν είναι για να υπηρετεί τον άνδρα. Είναι για να συμπορεύεται με τον άνδρα. Και μακάρι να τα καταφέρουν και να συμπορευτούν μέχρι το τέλος της ζωής τους και, όπως λέγαν οι παλιοί, να ζήσουν και να πεθάνουν στο ίδιο μαξιλάρι. Αν αυτό δεν μπορεί να γίνει και αν υπάρχουν δυσκολίες, τότε οι δρόμοι τους θα χωρίσουν. Τόσο απλή και παράλληλα τόσο σύνθετη είναι η ζωή.
Θα έδινα πολύ φιλικά μία συμβουλή, αν μου το επιτρέπει η Θεοφανία Παπαθωμά, θα την παρακαλούσα να μην μεγαλώσει τις κόρες της, αν έχει, με αυτό το σλόγκαν, ότι ο ρόλος τους είναι να αφοσιώνονται στον άνδρα τους, γιατί θα τους καταστρέψει τη ζωή, τόσο απλά. Κι αν έχει γιους να τους πει να μην περιμένουν από καμία γυναίκα να αφοσιώσει τη ζωή της σε αυτούς. Ο έρωτας είναι πολύ σκληρή δουλειά. Να πει στα αγόρια της και τα κορίτσια της ότι “κανείς δεν είναι πιο κάτω από τον άλλο, είστε ισότιμοι, προχωράτε ισότιμα”. Κι αν πείτε μέσα σας ότι ο ρόλος σας είναι αυτά τα κολοκύθια τούμπανα που είπε τέλος πάντων, αυτό είναι ένα υπέροχο ξεκίνημα για μία άκρως κακοποιητική σχέση θύτη με θύμα».
Τέλος, να σημειωθεί πως η Έλενα Ακρίτα αναφέρθηκε και στις Ντόρα Μπακογιάννη και Φώφη Γεννηματά για τη γενναιότητά τους να μοιραστούν με τον κόσμο τις μάχες τους με τον καρκίνο.