Η ελληνική σειρά “Εγκλήματα” ανέτρεψε κάθε στερεότυπο στην ελληνική τηλεόραση και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, σημειώνοντας τεράστια ποσοστά τηλεθέασης.
Τα Εγκλήματα ήταν μία ελληνική σειρά, τύπου μαύρη κωμωδία, σε σενάριο της οποίας υπέγραφε ο Λευτέρης Παπαπέτρου. Η σειρά προβλήθηκε σε δύο σαιζόν την περίοδο του 1998 με 2000.
Η σειρά πραγματεύεται και ασχολείται κυρίως με δύο παντρεμένα ζευγάρια. Η Φλώρα(Υρώ Μανέ) είναι μία γυναίκα γύρω στα 35, παντρεμένη με τον Αχιλλέα (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης), ο οποίος δεν μπορεί να κάνει παιδιά. Εκείνη τότε αποφασίζει να ζήσει ξανά το μεγάλο έρωτα όταν συναντιέται με τον Αλέκο (Κώστας Κόκλας), ο οποίος ήταν ο παιδικός της έρωτας από τα εφηβικά της χρόνια.
Ο Αλέκος είναι παντρεμένος με τη Σωσώ (Καίτη Κωνσταντίνου), η οποία μόλις μαθαίνει για την εξωσυζυγική του σχέση, σχεδιάζει- πολλές φορές ανεπιτυχώς- τη δολοφονία του. Στο τέλος, μετά από αδόκητους θανάτους, πολλές εγκληματικές ενέργειες και σατανικά σχέδια, κατορθώνει αυτό που επιθυμεί. Στη δεύτερη σαιζόν, βλέπουμε πως και η Σωσώ και η Φλώρα μένουν έγκυες από τον Αλέκο και αποκτούν παιδί.
Παράλληλα, η σειρά μας δείχνει και άλλες ιστορίες, όπως της Κορίνας, η οποία είναι ιερόδουλη και αδελφή του Αχιλλέα, του Μιχαλάκη που είναι ο παραγιός του Αλέκου στο χασάπικο, της Μάχης που είναι η γυναίκα που φροντίζει τον κατάκοιτο πατέρα του Αχιλλέα, όπως και άλλων.
Η σειρά αγαπήθηκε από το κοινό όσο λίγες, έχει μείνει διαχρονική και πάντοτε συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης σε κάθε επανάληψη. Οι ατάκες της Σωσώς κυρίως έχουν εγκωμιαστεί και λατρευτεί, έχουν περάσει μέσα στη γενικότερη κουλτούρα της τηλεόρασης- και όχι μόνο- και πάντοτε αναπαράγονται.
Η σειρά ήταν αρκετά πρωτότυπη και τολμηρή για την εποχή της, διότι δεν ντράπηκε να προβάλλει και να μιλήσει ανοιχτά για την πορνεία, τον πληρωμένο έρωτα, τις κακόφημες πιάτσες και να προβάλλει μία γυναίκα (Κορίνα), η οποία έχει πολλές σεξουαλικές εμπειρίες χωρίς να χαρακτηριστεί ανήθικη, αναγνωρίζοντας παράλληλα και το δικαίωμα της γυναίκας στο να έχει μία ελεύθερη ερωτική ζωή χωρίς ταμπού. Η Μαρία Καβογιάννη μάλιστα είχε παίξει τόσο πειστικά το ρόλο της ιερόδουλης, ώστε όπως η ίδια είχε αποκαλύψει, την είχαν περάσει για ιερόδουλη και στην πραγματικότητα.
Η σειρά ήταν πολύ τολμηρή και σε θέματα που αφορούσαν το σεξουαλικό προσανατολισμό και δεν δίστασε να κάνει σαφή αναφορά στην ομοφυλοφιλία. Δίνει περιθώριο στον διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό σε μία εποχή ιδιαίτερα πουριτανική, προβάλλει την αμφιφυλοφιλία του Μιχαλάκη, ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της σειράς ελκόταν τόσο από άνδρες όσο και από γυναίκες.
Η εξωσυζυγικήσχέση της Φλώρας και του Αλέκου, ναι μεν είναι κατακριτέα, όμως ο σεναριογράφος φροντίζει να προβάλλει όλες τις πλευρές, ακόμα και της γυναίκας που μοιχεύει επειδή δεν είναι ερωτευμένη πια ιδιαίτερα και έχει πια ‘’χλιαρές’’ σχέσεις με τον άνδρα της.
Στο τέλος βεβαίως, αποκαλύπτεται πως ο Αχιλλέας γνώριζε τα πάντα από την αρχή, αλλά σιωπούσε επειδή αγαπούσε τη Φλώρα πολύ. Η Φλώρα συμβόλισε εκείνη τη γυναίκα που σε μία οριακή ηλικία, επιθυμεί να ζήσει ξανά, να ερωτευτεί και να αισθανθεί και πάλι ερωτικά ποθητή και ζωντανή.
Τα Εγκλήματα είναι, πράγματι, μία από τις σπουδαιότερες στιγμές στην Ελληνική τηλεόραση. Χάρισε αθάνατες ατάκες, γέλιο και προβληματισμό για τα ήθη μίας βαθύτατα τότε πουριτανικής κοινωνίας.