Διαφημίσεις, παλιές και ελληνικές που έγραψαν τη δική τους ιστορία. Το τηλεοπτικό διάλειμμα είναι το κομμάτι εκείνο της τηλεοπτικής διασκέδασης που υποτίθεται πως θέλουμε να αποφύγουμε.
Το αναγκαστικό διάλειμμα που μας “βγάζει” από το κλίμα μιας συναρπαστικής ταινίας, του αγαπημένου μας σίριαλ ή της εκπομπής που παρακολουθούμε με απερίσπαστη προσοχή.
Στην πραγματικότητα όμως, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις είναι η “αμαρτωλή” απόλαυση που όλοι απολαμβάνουμε. Σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, μια ομάδα ευφυών ανθρώπων καλείται να γεννήσει μέσα σου συναισθήματα. Να σε ιντριγκάρει, να τραβήξει την προσοχή ή να σου “εμφυτέψει” ένα σλόγκαν και μια μελωδία. Κι όλα αυτά για έναν και μόνο σκοπό. Να εντυπωθεί στο συνειδητό, το υποσυνείδητο και το ασυνείδητο το μπραντ που αυτή θέλει να παρουσιάσει.
Αν το σκεφτεί κανείς, το όλο εγχείρημα είναι πέραν από εξαιρετικά δύσκολο και απόλυτα σαγηνευτικό. Μια διαφήμιση πρέπει να ακουμπά στο ευρύ, το κοινώς λεγόμενο, λαϊκό αίσθημα, αλλά να μην είναι κοινότυπη. Οφείλει να διαθέτει σπιρτάδα και εξυπνάδα, αλλά να μην μοιάζει σνομπ, “εξυπνακίστικη”. Κι όλα αυτά σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, την ώρα που άλλοι καλλιτέχνες της εικόνας έχουν λεπτά, ώρες ακόμη ολόκληρες στη διάθεσή τους.
Μια από τις σημαντικότερες εταιρίες στο χώρο της διαφήμισης, η Bold, γιόρτασε τα 40 χρόνια λειτουργίας της. Διαβάζοντας περισσότερα για την ελληνική εταιρία που άνοιξε πανιά το Σεπτέμβρη του 1977, ενώ το 1984 εντάχθηκε στο κορυφαίο παγκόσμιο δίκτυο της Ogilvy. Συνειδητοποιεί κανείς πόσα σποτάκια της όλα αυτά τα χρόνια κατέκλυσαν την μικρή οθόνη. Έγιναν “ύμνος” στα χείλη της παρέας και δημιούργησαν σχολή για μεταγενέστερες διαφημίσεις. Τίτλους εφημερίδων και διαλόγους τηλεοπτικών σειρών.
Τα διαφημιστικά σποτ που άφησαν εποχή
Από το χιτάκι “Κουτί – Κουτί” για γνωστή ελληνική μπύρα, τις απίστευτες μεταμφιέσεις του Χάρρυ Κλυν και τον Λαλάκη τον εισαγόμενο τα πρώτα χρόνια. Στα ευφάνταστα σποτ ζυμαρικών των ‘90s , ως το πιο πρόσφατο “σήμα καμπάνα” ή “τα ψιψιψίνια και τα… κοκοψόψαρα”. Ανατρέξαμε σε 40 χρόνια μοναδικών διαφημιστικών σποτ και φτιάξαμε μια λίστα με τα δικά μας αγαπημένα. Για να θυμηθούν και να αναπολήσουν οι παλιότεροι και να κάνουν ρετρό βουτιά στο παρελθόν της ελληνικής τηλεόρασης οι πιο νέοι.
1 Cosmote – Hot Dog / 2013
“Ομορφαίνει δεν παχαίνει”… ο πλανόδιος έξω από το γήπεδο έκλεψε τις εντυπώσεις. Και για να λέμε την αλήθεια, είχαμε ξεχάσει πως τον υποδυόταν ο απολαυστικό Μανώλης Μαυροματάκης ή για τους φανατικούς της σειράς “Ταμάμ”, Μεντίν.
2 Φουντούνια – Συνέδριο / 1980
Ο Χάρρυ Κλυνν είναι ένας και μοναδικός και αυτή η διαφήμιση για τα αγαπημένα φουντούνια έχει αφήσει εποχή. Επηρεασμένη και από την… είσοδο της Ελλάδα στην ΕΟΚ (μετέπειτα ΕΕ)
3 Λαλάκης ο εισαγόμενος / 1985
Ο επιμένων Ελληνικά!!! Αν ο εμπνευστής του σλόγκαν είχε 10 λεπτά του ευρώ για κάθε φορά που κάποιος χρησιμοποιούσε την ατάκα του, τώρα θα ήταν το δίχως άλλο δισεκατομμυριούχος.
4 Vapona – Θα την κρεμάσω / 1984
Ο πρωταγωνιστής της διαφήμισης μου προκαλούσε ιδιαίτερη ανησυχία, έτσι όπως φώναζε το “Θα την κρεμάσω”.
5 Γερμανός – Αεροπλάνο / 2010
“Το χάσαμε το κορμί πατριώτη”… Άλλη μια φορά που η διαφήμιση δανείζει τα καλοφτιαγμένα της σλόγκαν στην πραγματική ζωή.
Και όμως έγραψαν τη δική τους ιστορία
6 Cosmote – Σήμα Καμπάνα 2005
Όποιος έχει υπηρετήσει στο στρατό μετά την προβολή της συγκεκριμένης διαφήμισης ξέρει πολύ καλά πόσο καταλυτικά επέδρασε στην λαϊκή μας κληρονομιά. Όταν λες “Κόπα Καμπάνα” τι εννοείς είπαμε;
7 Τράπεζα Πειραιώς – Γέροι / 2000
Γιατί μια ζωή την έχουμε κι αν δεν την γλεντήσουμε!!
8 Henninger – Κουτί Κουτί / 1978
Συμπληρώνονται σχεδόν 40 χρόνια από τότε, όμως αποτελεί μια από τις πιο διαπεραστικές διαφημίσεις της ελληνικής τηλεόρασης… Κουτί – κουτί της ήρθε της μπύρας εκείνη την εποχή.
9 Βίβα Ζαπάτα / 1990
Στην διασκευή κλασικών κομματιών, οι Έλληνες διαφημιστές υπήρξαν μαέστροι.
Η ωδή στην απόλαυση της πραλίνας φουντουκιού ήταν χωρίς αμφιβολία το best seller των διαφημίσεων πριν από μια πενταετία
11 ΤΙΜ – Ψύλλου Πήδημα / 1998
Παρατηρήστε τον Θανάση Τσαλταμπάση πριν από 19 ολόκληρα χρόνια να… συγκινείται που ο Τζακ πήδηξε!!
12 Dufon – Ρεμπέτικο / 1984
Το άσμα τς κατσαρίδας που απειλείται από το κατσαριδοκτόνο
13 Pengo – Δράκουλας / 1992
“Ε, όχι και να μας πιούνε το αίμα τα κουνούπια”….
14 Κορόνα – Τρικολόρε / 1995
Τι λέγαμε; Τα πιτσιρίκια της δεκαετίας του ’90 δεν γνώριζαν τι θα πει Όπερα, ήξεραν όμως απ’ έξω το theme αυτής της διαφήμισης ζυμαρικών