Επιδείνωση έχει παρουσιάσει η υγεία της Νόρας Βαλσάμη, η οποία στα 75 της χρόνια ζει πια μόνη της στη Σύρο, μακριά από τα «φώτα».
Τα τελευταία χρόνια η υγεία της αγαπημένης μας Νόρας Βαλσάμη έχει κλονιστεί. Τα δύο θέματα που απασχόλησαν μερίδα του Τύπου ήταν όταν κινδύνεψε να χάσει το σπίτι της στην Ραφήνα και όταν μπήκε στο νοσοκομείο της Σύρου – μια και ζει πια μόνιμα στο νησί.
Σε όλα τα προβλήματα ήρθε να προστεθεί ένα ακόμα, όταν πριν λίγες μέρες έφυγε από την ζωή ο σύζυγός της, ο σκηνοθέτης Ερρίκος Ανδρέου. Το στήριγμά της, μεταφορικά και κυριολεκτικά.
Ό,τι μαθαίνουμε για την Νόρα Βαλσάμη είναι από ντόπιους κατοίκους της Σύρου, που την αγαπούν σαν δικό τους άνθρωπο. Έχοντας κινητικά προβλήματα ζει πια καθηλωμένη στο σπίτι. Από το κρεβάτι στον καναπέ. Όταν προσπαθεί να κινηθεί ή για να σταθεί στα πόδια της χρειάζεται δυνατή υποστήριξη, αλλά και πάλι με φρικτούς πόνους. Και μέχρι τώρα την φρόντιζε με αφάνταστη αγάπη και στοργή ο σύζυγός της. Η απώλειά του ήταν ένα μεγάλο πλήγμα.
Μια από τις ομορφότερες ηθοποιούς του κινηματογράφου και του θεάτρου, στα 75 της, είναι πια αγνώριστη, καταβεβλημένη, σχεδόν ανήμπορη να αυτοεξυπηρετηθεί, εξαιτίας των σοβαρών κινητικών προβλημάτων που την έχουν καθηλώσει και δυστυχώς, επιδεινώνονται.
Είχαμε διαβάσει πριν από καιρό, κάποιες δηλώσεις ενός ανθρώπου του στενού της περιβάλλοντος, που έλεγε: «Η Νόρα υποφέρει. Κλαίει από τους φρικτούς πόνους και δεν αντέχει. Μας λέει πως περιμένει με προσμονή τη λύτρωση. Είναι σχεδόν καθηλωμένη σε ένα κρεβάτι ή σε έναν καναπέ. Δεν την κρατούν τα πόδια της. Η μόνη χαρά της είναι ο γιος της, ο Ερρίκος Ανδρέου. Μόνο όταν έρχεται το παιδί της στη Σύρο να τη δει, βλέπουμε το χαμόγελό της».
Η Νόρα Βαλσάμη γεννήθηκε στις 24 Ιανουαρίου 1948 στο Κάιρο της Αιγύπτου, με έφεση από μικρή ηλικία, στο χορό. Μετά τις βασικές γυμνασιακές της σπουδές, ακολούθησε σπουδές χορού και ρυθμικής και στην συνέχεια, ήρθε στην Αθήνα όπου σπούδασε υποκριτική στην Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη. Το 1966 ενώ φοιτούσε στη Δραματική Σχολή, πραγματοποίησε την πρώτη της εμφάνισή στο κοινωνικό δράμα “Στεφανία” του Γιάννη Δαλιανίδη. Ο φακός της κάμερας την λάτρεψε. Την λάτρεψε και ο Δαλιανίδης με τον Φίνο που την πήραν υπό την προστασία τους. Η συνέχεια είναι γνωστή. Πληθώρα συμμετοχών στο σινεμά, κάνοντας την μια από τις πιο αγαπημένες μας ηθοποιούς.
Να θυμίσουμε τις συμμετοχές της στις ταινίες: “Εν ονόματι του νόμου” (1970), “Πυρετός στην άσφαλτο” (1967), “Γοργόνες και Μάγκες” (1968), “Γαμπρός από το Λονδίνο” (1967), “Κάτι κουρασμένα παλικάρια” (1967) “Η θεία μου η χίπισσα” (1970), “Το κοροϊδάκι της πριγκιπέσσας” (1972), “Οι βάσεις και η Βασούλα” (1975) κ.α, όπου συμπρωταγωνιστούσε με όλους τους μεγάλους μας ηθοποιούς, όπως Ζωή Λάσκαρη, Νίκο Κούρκουλο, Μαίρη Χρονοπούλου, Αλέκο Αλεξανδράκη, Κώστα Βουτσά, Ρένα Βλαχοπούλου, Λάμπρο Κωνσταντάρα κ.α.
Για πολλούς, η καριέρα της στο θέατρο είναι ακόμα καλύτερη από τον κινηματογράφο, μια και υποδύθηκε πολύ ωραίους ρόλους σε έργα μεγάλων συγγραφέων: “Ματωμένος γάμος” του Λόρκα, “Ένας Ιδανικός Σύζυγος” του Όσκαρ Ουάιλντ, “Ταμπούρλα στην νύχτα” του Μπέρτολοτ Μπρέχτ, “Ξυπόλητοι στο πάρκο” του Νήλ Σάιμον, “Δόνα Ροζίτα” πάλι του Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα κ.α. Όπως επίσης πολύ αξιόλογη ήταν και η παρουσία της στην τηλεόραση, πρωταγωνιστώντας στις σειρές: “Η Αφροδίτη” , “Η Αναδυόμενη”, “Οι μυστικοί αρραβώνες”, “Ρωμαίος και Ιουλιέτα”, “Η αστροφεγγιά», “Η εξαφάνιση του Τζών Αυλακιώτη”, “Η γειτονιά” κ.α
Μια τηλεοπτική της συνέντευξη την έφερε και πάλι στην επικαιρότητα, όπου μίλησε για όλα και κυρίως για το πώς η ίδια και ο σύζυγός της, Ερρίκος Ανδρέου, κινδυνεύουν να χάσουν το μοναδικό σπίτι που έχουν, επειδή οι τράπεζες το βγάζουν σε πλειστηριασμό. Είχε μιλήσει και για τα προβλήματα της υγείας της. Μέχρι και η Έλενα Ακρίτα είχε πάρει θέση, γράφοντας: “Η Νόρα Βαλσάμη και ο Ερρίκος Ανδρέου χάνουν το σπίτι τους. Μιλάμε για δυο άτομα που από παιδιά δούλεψαν σκυλίσια στον καλλιτεχνικό χώρο. Κι εκείνος ως σκηνοθέτης κι εκείνη ως ηθοποιός. Αν πήραν ένα σπιτάκι να μεγαλώσουν το παιδί τους, το έκαναν με την αξία τους και την σκληρή δουλειά. Ούτε από ρουσφέτια ούτε από μίζες ούτε από γλειψίματα. Η Βαλσάμη δούλευε επί 30 ολόκληρα χρόνια από τις 6 το πρωί (κινηματογράφος, τηλεόραση) έως μετά τα μεσάνυχτα στο θέατρο. Κι ο άντρας της στους ίδιους ρυθμούς. Δεν τους χαρίστηκε ούτε ένα ευρώ. Η ζωή τους ήταν ήσυχη, χαμηλών τόνων κι αξιοπρεπής όπως και οι ίδιοι.”
Φωτογραφία από τον γάμο της με τον σκηνοθέτη Ερρίκο Ανδρέου.
Με την μεγάλη της αγάπη, το καμάρι της, τον γιο της σε παλιότερες εποχές.
…και εδώ πριν μερικά χρόνια, σε μια φωτογραφία που ανέβασε στο instagram ο γιος της.
Με τη Ζωή και την Αλίκη.
“Με την Αλική και με τη Ζωή ήμασταν σαν αδελφές. Η μία έδινε κουράγιο στην άλλη και είχαμε παρηγοριά. Αυτή η αλυσίδα έσπασε τόσο γρήγορα, τόσο απρόσμενα, που με συγκλόνισε ψυχικά και σωματικά. Νιώθω πλέον εντελώς μόνη μου”, είχε πει η ίδια, όπως επίσης ένα χρόνο μετά τον θάνατο της Ζωής, η Νόρα είχε πει: “Έχει περάσει ένας χρόνος και ακόμα δεν έχω συνέλθει από το θάνατο της Ζωίτσας. Μου στοίχισε όσο δεν μπορεί να φανταστεί κανένας.”