Όταν η ζωγραφική τέχνη συναντά τη μόδα το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Ο λόγος για το φόρεμα του Bentel που εμπνέεται από τον Botticelli. Ο διάσημος πίνακας έγινε αφορμή για το σχεδιαστή να δημιουργήσει ένα φόρεμα μοναδικό και ιδιαίτερο.
Με λίγη τύχη, το φόρεμα και τον μανδύα που απεικονίζεται στον πασίγνωστο πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι «Η Γέννηση της Αφροδίτης» ενδέχεται να συναντήσουμε σήμερα στον δρόμο. Με τη βοήθεια ιστορικών τέχνης και μόδιστρων ο Αμερικανός σχεδιαστής προϊόντων Nik Bentel ανακατασκεύασε τα δύο ενδύματα. «Όταν ο Μποτιτσέλι ολοκλήρωσε τον περίφημο πίνακα το 1486, απροσχεδίαστα έγινε σχεδιαστής μόδας, εντάσσοντας στο έργο ζωγραφικής το φόρεμα» δηλώνει.
Στο επίκεντρο του εμπνευσμένου από μυθολογική αφήγηση του Οβίδιου πίνακα είναι η μόλις γεννημένη Αφροδίτη η οποία φθάνει στην ακτή πάνω σε ένα γιγαντιαίο όστρακο. Στα δεξιά, μια γυναικεία φιγούρα περιμένει την άφιξή της για να καλύψει τη γυμνή θεά με ένα μανδύα. Λόγω των ανθέων στο φόρεμά της, πιστεύεται ότι η φιγούρα αυτή είναι η Ώρα της άνοιξης. Οι Ώρες ήταν ήσσονες θεότητες, συνδεδεμένες με τις εποχές.
Μετά από σπουδές των υλικών του πίνακα ζωγραφικής και μαθήματα από ιστορικούς τέχνης και ζωγράφους, ο Bentel ξεκίνησε να αναδημιουργήσει τα ενδύματα όσο πιο πιστά γίνεται. Από τα μπλουέ (σ.σ. κενταύριο ο κύανος) στο φόρεμα μέχρι τις μαργαρίτες στον μανδύα. Από 30% λινό και 70% βαμβάκι, το «Botticelli Dress» αποτελείται από δύο κομμάτια με περίπου 50 λουλούδια κεντημένα επάνω του. Ο πλεκτός από μαλλί κασμίρ μανδύας έχει επάνω του κεντημένες λευκές και κόκκινες μαργαρίτες.
Κατασκευάστηκαν μόνον 100 φορέματα και 100 μανδύες και η επίσκεψη στον ιστότοπο του Αμερικανού σχεδιαστή ( www.nikolasbentelstudio.com) προσφέρει τη δυνατότητα λεπτομερούς εξέτασης του αποτελέσματος του εγχειρήματος.
Δείτε ένα βίντεο από την ιστοσελίδα του σχεδιαστή με το φόρεμα
Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποττιτσέλλι ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος της γνωστός κυρίως για τον πίνακα με τη γέννηση της Αφροδίτης αλλά και για το πορτραίτα του.