Η Τάνια Καψάλη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1969 όπου και πέρασε τα παιδικά της χρόνια.
Γράφει η Έπη Τρίμη
Μπορεί να μη μας συστήθηκε μέσα από τη «Λάμψη», αλλά ο ρόλος της Τατιάνας Δράκου ήταν αυτός που την έκανε μέσα σε χρόνο μηδέν πασίγνωστη κι αγαπητή στο πανελλήνιο με τα πανέμορφα μάτια της να έχουν χαραχτεί στη μνήμη του τηλεοπτικού κοινού.
Από τη σειρά αποχώρησε το 1994 στο απόγειο της καριέρας της λόγω πολύ σοβαρού οικογενειακού προβλήματος με τον πατέρα της που την ανάγκασε να τα παρατήσει όλα μέχρι αυτό να ξεπεραστεί.
Η Τάνια Καψάλη, βρέθηκε από σύμπτωση στα 14 της χρόνια στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, εξαιτίας της ιδιαίτερης και οικογενειακής σχέσης που είχε με την Δέσπω Διαμαντίδου και την Αλέξάνδρα Λαδικού και ξεκίνησε να είναι στον χώρο του θεάτρου παρακολουθώντας απλά πρόβες.
Δύο χρόνια μετά και σιγά σιγά, βρέθηκε στην Αθήνα και σε μία παράσταση που θα ανέβαζε η Δέσπω Διαμαντίδου, την είδε ο Νίκος Περάκης και την πήρε στην ταινία Λόυφα και Παραλλαγή. Έτσι και βρέθηκε στην δουλειά… Οι γονείς της δεν είχαν καμία σχέση με τον χώρο αλλά δεν ήταν και καθόλου αρνητικοί όταν τους είπε θα ασχοληθώ με το θέατρο. Η παρουσία της Δέσπως και της Αλεξάνδρας ήταν τόσο έντονη στην ζωή τους, που ένιωθαν πολύ καλά μαζί τους και όλο αυτό για την κόρη τους, τους φαινόταν φυσιολογικό.
Η Τάνια Καψάλη δεν έχει μείνει στο μυαλό των τηλεθεατών μόνο ως μία ταλαντούχα ηθοποιός, αλλά και ως μία από τις ωραιότερες γυναίκες της ελληνικής σόουμπιζ, με κομψές εμφανίσεις και έμφυτη ευγένεια. Τα πράσινα μάτια της Τάνιας ερωτεύτηκαν πολλοί και οι θαυμαστές της την παρακολουθούσαν πιστά σε πολλές σειρές από αυτές που πρωταγωνίστησε, όπως το Τμήμα Ηθών, το Εις Θάνατον, το Φιλί Ζωής. Για τέσσερα χρόνια ενσάρκωσε το ρόλο της Τατιάνας Δράκου στη Λάμψη του Νίκου Φώσκολου, την περίοδο 1991-1995.
Η Τάνια Καψάλη βρέθηκε στη Stefi film εντελώς τυχαία ένα Πάσχα που είχε κατέβει στην Αθήνα. Στην πρεμιέρα της ταινίας Λούφα και Παραλλαγή, στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ήταν κάπως περίεργα τα πράγματα. Ανάμεσα στους συμμαθητές της με βαμμένα και διαφορετικά πορτοκαλί μαλλιά, ένιωθε λίγο αμήχανα. Γνώριζες ότι το φυσικό χρώμα των μαλλιών της είναι κατάξανθο;
Μετά την πρεμιέρα, κυκλοφορούσε στο σχολείο με μπερέ μέχρι που τα έβαψε καστανά. Πριν τελειώσει το σχολείο και περιμένοντας τα αποτελέσματα, κυκλοφόρησε ένα δημοσίευμα από τον Πλωρίτη και την Δανδουλάκη ότι αναζητούν μια κοπέλα για το θεατρικό «Κληρονόμος» και να μοιάζει κάπως με την Κάτια, επειδή θα ήταν πρώτη της ξαδέρφη. Κάπως έτσι ξαναβρέθηκε στον χώρο. Αν και ταυτόχρονα βρισκόταν καθημερινά στο Κρατικό Θέατρο, με παρότρυνση του Ανδρέα Βουτσινά βρέθηκε στη σχολή του Δοξιάδη και κυρίως για να δουλέψει την προφορά της και το θεσσαλονικιώτικο θεματάκι με το… λάμδα! Το θέμα της προφοράς το δούλευε και με τον Άγγελο Αντωνόπουλο στην θεατρική παράσταση του Κούρκουλου που επίσης έπαιζε. Όλο αυτό στην αρχή ήταν πολύ γλυκό κι όμορφο, ώσπου ξεκίνησε να δουλεύει συνέχεια και πολύ.
Η Τάνια Καψάλη ήταν το πουλέν του Νίκου Φώσκολου στη Λάμψη. Αν και η Τάνια ήταν πολύ μικρή σε ηλικία (21 ετών) άβγαλτη επαγγελματικά και άγουρη, έδειχνε αρκετά μεγαλύτερη εξαιτίας του look της. Το ξασμένο μαλλί με την πολύ λακ ήταν ένας από τους βασικούς λόγους. Οι υπόλοιπες δουλειές ήρθαν γλυκά στη ζωή της. Η Λάμψη της άνοιξε πολλές πόρτες κι εκείνη φρόντιζε να «κυνηγά» την συμμετοχή της και σε άλλα σίριαλ, εξίσου μεγάλων σκηνοθετών. Μανουσάκης, Κοκκινόπουλος και κάποιους άλλους σκηνοθέτες που είχαν συνεργασία με τον ΑΝΤ1 (δεν μπορούσε να συμμετέχει σε δουλειές άλλων καναλιών εξαιτίας του αποκλειστικού συμβολαίου της). Ακόμη και γι’ αυτές τις δουλειές της, «έτρωγε» πρόστιμο από τον Φώσκολο.
Η Τάνια Καψάλη την συμμετοχή της στη σειρά του Γιώργου Μιχαηλίδη με τα αναμορφωτήρια, την πλήρωσε ακριβά! Έβρισκε διάφορα σημειώματα στον καθρέφτη του καμαρινιού της από τον ίδιο τον Φώσκολο, με μεγάλα γράμματα… «Η Καψάλη θα φάει πρόστιμο 300.000 δρχ αυτό τον μήνα επειδή έκανε Τμήμα Ηθών«, ήταν ένα απ’ αυτά. Η «τιμωρία» δεν σταματούσε εκεί αλλά συνεχιζόταν και με τις λιγότερες συμμετοχές στις σκηνές της Λάμψης για κάποια επεισόδια. Ωστόσο μεταξύ τους, είχαν πάρα πολύ αγαπησιάρικη σχέση.
Ο Νίκος Φώσκολος αφού έβγαλε μεγάλα ονόματα στον κινηματογράφο, αποφάσισε να κάνει κάτι στην τηλεόραση και για τα νέα παιδιά που βρέθηκαν στη σειρά του, ήταν ευκαιρία ζωής! Βρέθηκαν ξαφνικά με χρυσά συμβόλαια στον ΑΝΤ1 και πολλά λεφτά. Κάθε πρώτη του μήνα, ο λογαριασμός τους φούσκωνε και φυσικά οι ανέσεις ήταν πάρα πολλές και διαφορετικές από αυτές των σημερινών διασήμων. Το ίδιο ζούσε και η Τάνια Καψάλη. Τα λεφτά της ήταν πάρα μα πάρα πολλά και μάλιστα έβγαζε και πολλά έξτρα από τις διαφημίσεις. Εξαιτίας της καλής της εμφάνισης, η ζήτησή της ήταν μεγάλη.
Η Τάνια Κααψάλη βρέθηκε στο Αktor’s Studio με την βοήθεια του καλού της φίλου Ανδρέα Μανωλικάκη, ο οποίος είχε μιλήσει για εκείνη και την δέχτηκαν ως ακροάτρια. Διευθυντής τότε ήταν ο Paul Newman τον οποίο συναντούσε και καθημερινά. Eκείνα τα χρόνια όμως για την Τάνια ήταν δύσκολα και πέτρινα. Πέρασε μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ζωής της. Αν δεν συνέβαιναν κάποια γεγονότα στην οικογενειακή της ζωή, δεν θα έφευγε και δεν θα άφηνε ό,τι της προσέφερε η δουλειά της. Ωστόσο δεν το μετάνιωσε γιατί η ζωή στην Αμερική ήταν το καλύτερο σχολείο. Ο πολιτισμός της και όσους γνώρισε, όσα είδε, οι εμπειρίες που μάζεψε, για εκείνη, δεν υπάρχουν στα πανεπιστήμια. Έζησε περίπου δυόμιση χρόνια στη Νέα Υόρκη και στο Λος Άντζελες. Πέρασε από Μεξικό, Καραϊβική, Λονδίνο κι επέστρεψε στη Νέα Υόρκη. Όλα αυτά τα έκανε ολομόναχη.
Η αγαπημένη ηθοποιός εδώ και πολλά χρόνια, έχει επιλέξει να μείνει εκτός σόουμπιζ και να αφοσιωθεί στην κόρη της και τον σύζυγό της, ενώ δραστηριοποιείται και επιχειρηματικά. Κάνει ελάχιστες δημόσιες εμφανίσεις και πάντα επιλεκτικά.
Με τον σύζυγό της έγιναν όλα πολύ γρήγορα. Γνωρίστηκαν, έμειναν μαζί και ένα χρόνο μετά ήρθε στον κόσμο η κόρη της. Από τότε πέρασαν δέκα χρόνια. Για την Τάνια Καψάλη το μυστικό του γάμου της είναι ότι ο σύζυγός της δεν είναι από τον χώρο της (ασχολείται με τα οικονομικά). Πρόκειται για έναν μορφωμένο και καλλιεργημένο άνθρωπο που σέβεται απόλυτα την οικογενειακή ζωή. Ο σεβασμός για εκείνη έχει μεγαλύτερη αξία από τον θαυμασμό. Το να σέβεσαι την προσωπικότητα του άλλου και το να είσαι χορτασμένος είναι δύο συστατικά στα οποία πιστεύει και που δεν έλειπαν από τους δυο τους. Ο έρωτας δεν μένει αιώνια αλλά η αγάπη. Και φυσικά η ύπαρξη ενός παιδιού είναι για εκείνη ό,τι καλύτερο. Κι επειδή δεν το έκανε σε μικρή ηλικία αλλά στα 37 της χρόνια είχε νιώσει πως η αγάπη της για εκείνο είναι άκρως ουσιαστική. Για την κόρη της δεν έκανε μόνο θυσίες αλλά απαρνήθηκε πράγματα…
Δεν έκανα παιδί από εγωισμό για να τρέχω στη συνέχεια σε γυρίσματα και να λείπω ατελείωτες ώρες από κοντά της. Δεν μου λείπει ήμουν πολύ συνειδητοποιημένη όταν πήρα την απόφαση να απέχω. Δυστυχώς στη δική μας οικογένεια δεν ζουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες και δεν μπορούσα να αφήσω τη φροντίδα της κόρης μου σε μία άγνωστη γυναίκα», είχε πει σε συνέντευξή της.
Η ζωή της με τον ερχομό του παιδιού έγινε ουσιαστική. Η ίδια μεγάλωσε σε ένα σπίτι που δεν είχε κοντά τους γονείς της κι όσοι την γνωρίζουν καλά, ξέρουν πως το μόνο που ήθελε πάντα ήταν να κάνει οικογένεια. Αν και είναι πολύ δυναμική και κάνει διάφορα, αυτό που προέχει είναι ότι είναι η μαμά της Ήλιας και τίποτα άλλο. Το ιδιαίτερο όνομα της κόρης της, το επέλεξε εκείνη εξαιτίας της αγάπης της για τον ήλιο και το φως. Είναι καθημερινά στο σπίτι όταν εκείνη επιστρέφει από το σχολείο κι ασχολείται με όλες τις δραστηριότητές της, εξωσχολικές και μη. Είναι η προτεραιότητά της και γι’ αυτό ασχολείται μόνο με ό,τι υπάρχει δυνατότητα να έχει κι εκείνη μαζί της.
Όλο αυτό το διάστημα που εκείνη μεγάλωνε, η όμορφη ηθοποιός έκανε μια σειρά από εκπαιδευτικές ταινίες για παιδιά, ήταν στον ραδιοφωνικό σταθμό Aθήνα 984 για κάποια χρόνια, υπήρξε εθελόντρια σε διάφορες οργανώσεις και σε όλα αυτά ήταν μαζί της και η Ήλια. Έκανε κι ένα guest στην αγαπημένη Μιρέλλα Παπαοικονόμου δίχως να το σκεφτεί πολύ αλλά μέχρι να μεγαλώσει η Ήλια δεν την ενδιαφέρει να επιστρέψει στην τηλεόραση. Στο άκουσμα πως η κόρη της θέλει να γίνει ηθοποιός, δεν έχει παρά να της εξηγήσει τα υπέρ και τα κατά και να προσπαθήσει να την στείλει για σπουδές στο εξωτερικό γιατί οι απαιτήσεις αυξάνονται.