Η Μάρω Κοντού γεννήθηκε στην Αθήνα στις 21 Ιουνίου 1934. Το πραγματικό της όνομα είναι Μαριάνθη Κοντού και είναι μία από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες ηθοποιούς, που πέρασαν από το Ελληνικό θέατρο και τον Ελληνικό κινηματογράφο.
Η καταγωγή της είναι από τα Ψαρά και αποφοίτησε από το Γ’ Γυμνάσιο Θηλέων Μακρυγιάννη. Παράλληλα ολοκλήρωσε τη σχολή χορού, σημερινή Κρατική Σχολή Χορού, εξασφαλίζοντας και μια υποτροφία για τη σχολή HLADEK στη Γερμανία.
Σε διάστημα μεγαλύτερο των τριάντα πέντε ετών θεατρικής και κινηματογραφικής καριέρας, πρωταγωνίστησε σε 61 ταινίες μεγάλου μήκους και 90 Θεατρικά έργα, ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου.
Η πρώτη επαγγελματική της ενασχόληση άρχισε το 1954 στο χορό Αρχαίας Τραγωδίας του Εθνικού Θεάτρου, όπου παρέμεινε μέχρι το 1958. Έλαβε την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος της ηθοποιού, ως εξαιρετικό ταλέντο, από Ανώτατη Κρατική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Το 1959 πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο, δίπλα στο Δημήτρη Χόρν, με το έργο Ρομανσέρο του Ζακ Ντεβάλ.
Το 1990, παρουσίασε τη εκπομπή “Χωρίς παρεξήγηση”, που είχε συνολικά μόλις 14 επεισόδια, προβαλλόταν από την ΕΤ2 και στο πρώτο επεισόδιο, στις 7 Μαΐου 1990, είχε καλεσμένη τη Ρένα Βλαχοπούλου.
Ασχολείται επίσης με τη ζωγραφική, έχοντας ήδη πραγματοποιήσει με επιτυχία έκθεση στην Γκαλερί Αντήνωρ το 1993. Πίνακάς της εκτίθεται στο Μουσείο Βορρέ.
Η Μάρω Κοντού έχει επίσης μία πολύ αξιόλογη πολιτική σταδιοδρομία. Διατέλεσε Δημοτική σύμβουλος Αθηνών και Βουλευτής στην Α΄ Περιφέρεια Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία.
Υπήρξε βουλευτής στην Α΄ Περιφέρεια Αθηνών, με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Η αρχική της θητεία ήταν από τις 29 Ιουλίου 1999, μέχρι και τον Απρίλιο του 2000. Ορκίστηκε για τρίτη φορά στο βουλευτικό θώκο τον Ιανουάριο του 2007, ως πρώτη επιλαχούσα των εκλογών του 2004, λόγω της παραίτησης του Νικήτα Κακλαμάνη, ο οποίος έθετε εκείνη την περίοδο υποψηφιότητα για τη θέση του Δημάρχου Αθηναίων. Στις βουλευτικές εκλογές του 2007 έλαβε την 12η θέση ανάμεσα στους υποψηφίους της Νέας Δημοκρατίας στην Α’ Αθηνών και δεν εξελέγη.
Διετέλεσε ακόμα Δημοτική Σύμβουλος στο Δήμο Αθηναίων, την περίοδο 1994 – 2002 επί Δημαρχίας Δ. Αβραμόπουλου. Υπήρξε Πρόεδρος του Δημοτικού Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθήνα 9.84 (1995 – 2002), και δύο χρόνια Πρόεδρος του κέντρου βρεφών “ΜΗΤΕΡΑ” (2004 – 2006).
Η ψηλή και όμορφη του ελληνικού κινηματογράφου. Μια γυναίκα με φυσική κομψότητα, αέρα κοσμοπολίτισσας και αλέγκρο πνεύμα.
Εξαιρετική ηθοποιός, εντυπωσιακή γυναίκα, η Μάρω Κοντού διέγραψε τη δική της μοναδική πορεία στον ελληνικό κινηματογράφο.
Την ώρα που η Αλίκη Βουγιουκλάκη κέρδιζε την προσοχή του Τύπου με το σκέρτσο της η Μάρω Κοντού τραβούσε το ενδιαφέρον με τη γοητεία της. Και οι δύο αυτές γυναίκες βρέθηκαν κάποια στιγμή, να διεκδικούν ή και να μοιράζονται τον ίδιο άντρα. Τον Αριστείδη Καρύδη Φουκς, ή απλά Ντίντη.
Ο Ντίντης, Αριστείδης Καρύδης Φουκς ήταν ο μεγάλος έρωτας της Μάρως Κοντού και ο μοναδικός άνδρας με τον οποίο έκανε το μεγάλο βήμα.
Μετά από πέντε χρόνια σχέσης και αφού έκαναν τα σκέρτσα τους Μάρω Κοντού και Αριστείδης Καρύδης Φουκς ανέβηκαν τα σκαλιά της εκκλησίας. Και μετά από δύο χρόνια χώρισαν, εξαιτίας της Αλίκης Βουγιουκλάκης.
Η ίδια η Μάρω Κοντού, σχετικά πρόσφατα, είχε μιλήσει για τα πάντα. Για το πώς κατέληξε να παντρεύεται τον Ντίντη της και πώς σχετικά σύντομα χώρισαν.
Ενώ Μάρω Κοντού και Αριστείδης Καρύδης Φουκς είναι μαζί, ο Κλέαρχος Κονιτσιώτης, παραγωγός ταινιών της εποχής εκδηλώνει τον έρωτά του για τη σταρ. Ο ίδιος ο Κονιτσιώτης λέει στον Φουκς ότι σε περίπτωση που την χώριζε εκείνος θα την πολιορκούσε.
Ετσι, η Μάρω Κοντού, αντιλαμβανόμενη κάποιες απιστίες του Αριστείδη Καρύδη Φουκς και μετά από ένα μεγάλο καβγά τού κάνει ένα μίνι… καψώνι. Η Μάρω Κοντού βγαίνει με τον Κλέαρχο Κονιτσιώτη για φαγητό στην Αθηναία. «Κούκλοι και οι δύο, σηκωθήκαμε να χορέψουμε και ξαφνικά μπαίνει μέσα ο Ντίντης. Μας βλέπει, μας δείχνει ότι μας είδε και φεύγει», διηγείται η Μάρω Κοντού.
Εν συνεχεία η ηθοποιός, μαζί με τον Κονιτσιώτη, πηγαίνουν στο σπίτι της. Ο Ντίντης τους περίμενε στο ασανσέρ. «Η κατάληξη ήταν να πάμε και οι τρεις στο σπίτι του Κλέαρχου να μιλήσουμε» όπως διηγείται η ηθοποιός. «Μου είπε η Μάρω ότι τσακωθήκατε, σ’ το είχα δηλώσει, στην πρώτη στραβή που θα γίνει, εγώ θα είμαι για τη Μάρω» είπε ο Κλεαρχος στον Φούκς κι τότε αυτός θύμωσε κι έφυγε.
Το καψώνι της Μάρως Κοντού έπιασε. Ο Αριστείδης Καρύδης Φουκς τρελαίνεται από τη ζήλια του και αποφασίζει να διεκδικήσει πίσω την σταρ. Μάλιστα σκαρώνει μια ψεύτικη αυτοκτονία προκειμένου να τη συγκινήσει για να δεχτεί να τον παντρευτεί.
«Μου στέλνει ένα δώρο –ένα ζευγαράκι σε ένα παγκάκι με ένα φαναράκι– κι ένα γράμμα (μπλε φάκελος, μπλε κόλλα) που έλεγε: «Αν τα ξημερώματα της 1ης Ιανουαρίου 1960 δεν έρθεις να μιλήσουμε, δεν θα με βρει η ζωή». Ήταν και σεναριογράφος!», έχει διηγηθεί η Μάρω Κοντού στο Πρώτο Θέμα.
Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1960 ο Ντίντης, της στέλνει ένα γράμμα στο οποίο γράφει «Αν δε γυρίσεις θα πεθάνω». Το βράδυ εκείνο η Μάρω Κοντού με την Βέρα Ζαβιτσιάνου και τον Δημήτρη Χορν, μετά την παράσταση «Μαθήματα γάμου» πηγαίνουν σε ένα σπίτι όπου γίνεται ρεβεγιόν για την αλλαγή του χρόνου. Ενώ καθόταν σε μια πολυθρόνα σκεφτική, την πλησιάζει ένας άγνωστος άντρας που αργότερα έμαθε ότι ήταν ο τότε διευθυντής του περιοδικού «Εικόνες» και της λέει: «Τί περιμένεις;Πήγαινε».
Το σπίτι του Καρύδη βρισκόταν κοντά και έτσι η Κοντού αποφασίζει να πάει. Βρίσκει τις πόρτες ανοιχτές, σκοτάδι, δυνατή μουσική, και στο πάτωμα ένα μπουκάλι ουίσκι μαζί με σκόρπια χάπια. Μέσα σε αυτό το σκηνικό, αντικρίζει τον Ντίντη δήθεν εξαντλημένο, να την παρακαλά γονυπετής να ζήσουν μαζί για πάντα. Τότε η ίδια συγκινημένη του λέει το μεγάλο «ναι».
Το γάμο της Μάρς Κοντού με τον Αριστείδη Καρύδη Φουκς περιέγραψε υπέροχα, πρόσφατα, στο Instagram ο δημοσιογράφος και συλλέκτης Άρης Λουπάσης, ποστάροντας μια φωτό από το γάμο:
«Τον Ιανουάριο του 1960, η λαμπερή πρωταγωνίστρια του θεάτρου και κινηματογράφου Μάρω Κοντού παντρεύεται τον μεγάλο έρωτα της ζωής της και επί πέντε χρόνια σύντροφό της Ελληνογερμανό Αριστείδη Καρυδη-Φουκς.
Με σύνολο από σχέδιο του Dior που είχε αντιγράψει σε μοδίστρα στην Αθήνα και κουμπάρο τον αγαπημένο τους φίλο και συνεργάτη στις ταινίες «Έγκλημα στα παρασκήνια» και «Έγκλημα στο Κολωνάκι» και κορυφαίο συγγραφέα ελληνικών αστυνομικών μυθιστορημάτων Γιάννη Μάρη. Το ζευγάρι δύο χρόνια μετά τράβηξε χωριστούς δρόμους παρέμειναν όμως καλοί και αγαπημένοι φίλοι. Η υπέροχη ηθοποιός μετά από 61 χρόνια μεγάλων κινηματογραφικών επιτυχιών και συνεχούς παρουσίας στο θέατρο μέχρι και σήμερα, διανύοντας την όγδοη δεκαετία της ζωής της παραμένει γεμάτη ζωντάνια, υπέροχους ρόλους, με το κέφι και το θεατρικό μεράκι της νιότης της.
Ο Αριστείδης Καρύδης-Φουκς υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους κινηματογραφιστές στην Ελλάδα με πολλές διακρίσεις και βραβεία στην πολύχρονη επαγγελματική του πορεία συμμετέχοντας σε περισσότερες από πενήντα ταινίες. Ξεκίνησε ως απλός φωτογράφος γυρισμάτων και εξελίχθηκε σε ένα κορυφαίο διευθυντή φωτογραφίας, όπου με τις μοναδικές τεχνικές του γνώσεις, την ιδιαίτερη αισθητική του και τον κοσμοπολίτικο αέρα λόγω των σπουδών του στο εξωτερικό, αποτύπωσε στις ταινίες αυτές με εκπληκτικά άρτια εικόνα λόγω του ταλέντου του, την μεταπολεμική Ελλάδα. Στα τελευταία δύσκολα λόγω προβλημάτων υγείας χρόνια της ζωής του, διέμενε στο σπίτι της πρώην συζύγου του Μάρως Κοντού η οποία τον φρόντισε με μεγάλη αφοσίωση μέχρι τον «χαμό» του, ένα ζευγάρι που απέδειξε ότι πάνω από το ερωτικό κομμάτι υπάρχει το ανθρώπινο που είναι και το πιο ουσιαστικό
Το 1962, δύο χρόνια μετά το γάμο τους, δυστυχώς ήρθε το διαζύγιο, καθώς ο Καρύδης δεν της ήταν πιστός. Τα πηγαδάκια της εποχής έκαναν λόγο για εξωσυζυγική σχέση του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, που την γνώρισε σε γυρίσματα ταινίας όταν η σχέση του με την Μάρω Κοντού βρισκόταν ήδη σε κρίση.
Η Μάρω Κοντού έχει μιλήσει ορθάνοιχτα για το θέμα, επιμένοντας ότι η σχέση είχε τελειώσει πριν μπει στη ζωή του συζύγου της η Αλίκη. «Στα 7 χρόνια ο άντρας μου άρχισε να ξενοβλέπει, εγώ το μυρίστηκα και δεν μου άρεσε. Το κερατάκι μου το έχω φάει. Και νομίζω ότι είναι δεδομένο. Όταν ξέρεις πολύ καλά τον άλλον πιάνεις κάτι λεπτομέρειες περίεργες. Το άλλο πρόσωπο ήταν πολύ διάσημο αλλά δεν ήταν αυτή η αιτία. Πρώτα είχαμε χαθεί και μετά έγινε αυτή η συνάντηση της Αλίκης με τον άντρα μου που ήταν μόνοι τους επί 40 μέρες και γύριζαν μια ταινία».
Και αυτή δεν ήταν η μόνη φορά που είχε αναφερθεί στη σχέση του Ντίντι με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.
«Όταν με τον άντρα μου είχαμε αρχίσει να απομακρυνόμαστε και ήταν φυσικό ότι όπου να ‘ναι θα χωρίσουμε βρέθηκε σε ένα νησί να γυρίζει ταινία με την Αλίκη και τα έφτιαξε με την Αλίκη. Με γεια του με χαρά του. Ήταν η στιγμή για να διαλύσουμε. Βγάλτε το πια αυτό που το μασάνε σε κάθε συνέντευξη. Χώρισες γιατί στον πήρε η Αλίκη. Καμία γυναίκα δεν παίρνει κανέναν άντρα από κανένα σπίτι, όταν ήδη το σπίτι δεν είναι έτοιμο να διαλυθεί».
«Μετά από επτά χρόνια (σχέση και γάμος), αυτό το γρουσούζικο 7 έκανε μια σκανταλιά. Μόλις έγινα γνωστή ηθοποιός και νοικοκυρούλα και χαλάρωσα, μου βάρεσε ένα ωραίο κερατάκι. Το πήρα χαμπάρι και δεν το σήκωσα. Νόμιζα ότι ήταν το πρώτο, αλλά είχε φοβερό σουξέ στις γυναίκες. Χωρίσαμε, παραμείναμε όμως πάντα φίλοι. Ενάμιση χρόνο πριν πεθάνει, έμεινε στο σπίτι μου και μου έλεγε: «Τι να σου κάνω; Πριν σε παντρευτώ με είχαν χεσμένο. Μετά που παντρευτήκαμε, με ήθελαν όλες».
Περνώντας τα χρόνια, κράτησαν μεταξύ τους μια φιλία που οδήγησε τον Φουκς και πάλι κοντά στη Μάρω λίγο πριν φύγει και η ίδια ανέλαβε να τον φροντίζει τα τελευταία του χρόνια.