Advertisement
LIFESTYLE

«Εγώ το τρένο το θυμάμαι γεμάτο»: Το ξεστόμισε η Ευδοκία Τσαγκλή που επέζησε στα Τέμπη – Δίνει μάχη να μπουν φυλακή οι ένοχοι

12:51
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Η Ευδοκία Τσαγκλή, επιζήσασα του φρικτού δυστυχήματος, υπέβαλε μήνυση για το «έγκλημα των Τεμπών και την κυβερνητική συγκάλυψη των αιτιών του», όπως αναφέρει.

Αποφασισμένη να καθίσει στο «σκαμνί» όλους όσοι εκ της θέσεώς τους συνετέλεσαν στο να φτάσουμε στην ασύλληπτη τραγωδία των Τεμπών είναι η Ευδοκία Τσαγκλή, επιζήσασα του φρικτού δυστυχήματος. Πρόσφατα η ίδια υπέβαλε μήνυση για το «έγκλημα των Τεμπών και την κυβερνητική συγκάλυψη των αιτιών του», όπως αναφέρει.

Advertisement

Από τον Ιάσονα Δημήτριο Τσέτσο

Επιπλέον, πριν από λίγες ημέρες άρχισε διαδικτυακή εκστρατεία μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό της στο Instagram προκειμένου η συγκεκριμένη μήνυση να υπογραφεί από όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες. Επιδιώκει, δηλαδή, να γίνει η μεγαλύτερη συλλογή υπογραφών που έχει υπάρξει στη χώρα με στόχο «να τιμωρηθούν οι πραγματικοί ένοχοι και να δικαιωθούν οι άνθρωποι που έχουν πληγεί από τη δολοφονία των Τεμπών». Στην ερώτηση της «Espresso» για τους λόγους για τους οποίους πήρε την απόφαση για αυτή την εκστρατεία, η κυρία Τσαγκλή αναφέρει ότι δουλεύει για πολύ καιρό αυτή τη μήνυση μαζί με τον δικηγόρο της, συγκεντρώνοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, τα οποία δείχνουν «ενδεχόμενο δόλο και συγκάλυψη».

Advertisement

«Οταν έχεις δει τόσο ακραία ενδεχόμενο δόλο, γιατί για ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο τους κατηγορούμε και, φυσικά, για ένα σωρό άλλων κακουργημάτων. Και βλέπεις ότι μετά τη συγκάλυψη, όπως καταστράφηκε η δική σου η ζωή, να συνεχίζουν να καταστρέφονται ζωές, κάπου νομίζω ότι εξαγριώνομαι με αυτό», λέει, συμπληρώνοντας ότι νιώθει πάρα πολύ θυμό και στενοχώρια και ότι επιθυμούσε διακαώς να αρχίσει «μία κίνηση που αντίστοιχη δεν έχει ξαναγίνει μέχρι αυτή τη στιγμή και πιστεύω πως στην ίδια διάθεση με μένα είναι και πολλοί άλλοι οργισμένοι πολίτες, που βλέπουν την αδικία να ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια τους».

Advertisement

Σχετικά με το εάν υπήρξε κάποια προηγούμενη συνεννόηση μεταξύ της ίδιας και συγγενών των θυμάτων, η Ευδοκία Τσαγκλή διευκρινίζει στην «Espresso» ότι μόνη της πήρε την πρωτοβουλία για την κατάθεση και τη δημοσιοποίηση της μήνυσης στο ευρύ κοινό, καθώς, όπως τονίζει, δεν ήθελε να υπάρξει κάποια ένταση, διαπληκτισμός ή τριβή μεταξύ όσων απαιτούν δικαιοσύνη. «Μόνο καλό θέλησα να κάνω, αλλά καταλαβαίνω ότι κάποιοι άνθρωποι μπορεί να βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά» προσθέτει.

Για την κατηγορία της «προσπάθειας συγκάλυψης στοιχείων που αφορούν στη διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στην τραγωδία τουλάχιστον 57 θανάτων, ακαθόριστου έως σήμερα αριθμού αγνοουμένων και πολλαπλάσιων σοβαρών τραυματισμών», αποδίδεται, βάσει της μήνυσης, ονομαστικά σε τουλάχιστον 17 άτομα. Στο στόχαστρο βρίσκονται, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εννιά μέλη της προηγούμενης κυβέρνησης, η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), καθώς και στελέχη των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και HELLENIC TRAIN, αλλά και «κατά παντός άλλου υπευθύνου, σε βάθος 15ετίας».

Advertisement

Η κυρία Τσαγκλή και ο δικηγόρος της θεωρούν ότι η συγκάλυψη επιχειρήθηκε ήδη από τις πρώτες ημέρες: «Ο τόπος του εγκλήματος μπαζώθηκε -παράνομα- ήδη από την πέμπτη μέρα. Από τις πρώτες μέρες ξεκίνησε η περισυλλογή, απ’ όσο ξέρω, νωπών μελών», λέει, ενώ αναφέρει ότι ο σύλλογος συγγενών και θυμάτων «Τέμπη 2023» είχε στείλει σχετικό εξώδικο στον περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό, ο οποίος απαντώντας ομολογεί ότι «είχε έρθει σε συνεννόηση με το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας για τα έργα απομάκρυνσης και επικαλείται μίας νομοθεσίας η οποία έχει να κάνει με την προστασία των θυμάτων και την οποία χρησιμοποιεί ως απόδειξη της ορθότητας των αποφάσεών του».

Ωστόσο, η επιζήσασα και η υπεράσπισή της διατείνονται ότι κανονικά συμβαίνει το αντίθετο, καθώς «σε έναν τόπο εγκλήματος μόνο ο εισαγγελέας και η ελληνική Δικαιοσύνη μπορούν να δώσουν την άδεια για να παρθεί το οτιδήποτε, ακόμα και ένα σίδερο από το σημείο», ενώ σχετικά με τα αποδεικτικά στοιχεία που συλλέχθηκαν από τον τόπο της τραγωδίας απαντά χαρακτηριστικά ότι ακόμα και σήμερα «δεν ξέρουμε καν πού είναι».

Τέλος, μας ενημέρωσε πως «έχει σταλεί και ακόμα ένα εξώδικο στον ίδιο τον ανακριτή, καθώς όσα στοιχεία μάζεψαν δεν ξέρουμε καν πού βρίσκονται», και καταλήγει τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «η ταχύτητα που έγινε το μάζεμα των στοιχείων δείχνει προφανώς σκοπιμότητα. Μέσα σε λίγες μέρες εξάλειψαν όλα τα στοιχεία του δυστυχήματος, όταν ακόμα γονείς δεν έχουν πάρει μέλη από τα παιδιά τους».

Advertisement

«Εγώ το τρένο το θυμάμαι γεμάτο»

Για το ενδεχόμενο οι νεκροί να είναι περισσότεροι από 57, η κυρία Τσαγκλή δηλώνει ότι τίποτε δεν είναι σίγουρο και ότι σίγουρα υπάρχει, όπως λέει, μια τουλάχιστον αγνοούμενη γυναίκα.

«Εγώ το τρένο το θυμάμαι πολύ γεμάτο, αλλά γνωρίζω ότι πολλοί κατέβηκαν στη Λάρισα. Εχουμε τουλάχιστον μία αγνοουμένη. Με την ταχύτητα που έγινε η απομάκρυνση των στοιχείων θα μπορούσε θεωρητικά να υπάρχει ακόμη αγνοούμενος κάποιος άνθρωπος από το εξωτερικό ή κάποιος που δεν γνωρίζουμε.

Αλλά σε αυτό δεν έχω να σου πω κάτι με σιγουριά. Δεν υπάρχουν στοιχεία για κάτι», λέει, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι, εάν δεν είχαν παρέμβει οι μπουλντόζες και τα βαριά σκαπτικά μηχανήματα της Περιφέρειας, «θα μπορούσε κάποια κομμάτια, έστω ένα δόντι, παρά τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και τους 1.300 βαθμούς, να είχαν βρεθεί. Και, μάλιστα, μιλάει ο περιφερειάρχης για “ιεροσυλία”, όταν μετά από έρευνες βρέθηκε ένα οστό σε μέρος που δεν έπρεπε. Ξέρουμε αν όλες αυτές οι μπουλντόζες και τα μηχανήματα, εάν πάτησαν, κονιορτοποίησαν και διέλυσαν τυχόν μέλη θυμάτων;».

Τα σενάρια για την έκρηξη μετά τη σύγκρουση

Σχετικά με τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος και την ενδεχόμενη ύπαρξη εύφλεκτου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με τη μοιραία επιβατική IC 62, η Ευδοκία Τσαγκλή απαντά ότι κάτι τέτοιο είναι πιθανό.

«Αρχικά, και αυτό είναι ένα ισχυρό στοιχείο συγκάλυψης, το πρώτο πόρισμα που βγήκε έλεγε ότι η έκρηξη και η επακόλουθη πυρκαγιά προήλθαν από τα ψυκτικά έλαια των μετασχηματιστών ΜΚ3 της αμαξοστοιχίας.

Αυτά, βέβαια, είναι έλαια των υψηλότερων προδιαγραφών και χρησιμοποιούνται χωρίς καμία επιφύλαξη ακόμα και σε αεροπλάνα ως ψυκτικά» ξεκαθαρίζει και τονίζει ότι «πολλοί ειδικοί, όπως οι κ. Κοκοτσάκης και Λακαφώσης, είχαν πει από την αρχή ότι η ανάφλεξη αποκλείεται να οφείλεται από αυτά τα έλαια, με βάση τις συνθήκες κατά τις οποίες πραγματοποιήθηκε η σύγκρουση των δύο τρένων».

Για το δεύτερο ενδεχόμενο που παρουσιάστηκε και διακινήθηκε, ότι δηλαδή η έκρηξη επήλθε από κολόνα ηλεκτρισμού, αναφέρει ότι με βάση το βιντεοληπτικό υλικό που υπάρχει από εκείνο το μοιραίο βράδυ δεν φαίνεται να συνέβη κάτι τέτοιο, καθώς «στα βίντεο έχουμε μία μικρή παύση, υπάρχει ένας μικρός χρόνος από τη στιγμή της σύγκρουσης μέχρι την έκρηξη. Εάν ο ηλεκτρισμός συνδεόταν με την έκρηξη, θα έπρεπε να γίνει ταυτόχρονα, ενώ εδώ υπάρχει χρονικό κενό».

Τέλος, για το σενάριο που εξετάζεται ως το πιο πιθανό, δηλαδή η ύπαρξη εύφλεκτου φορτίου το οποίο πυροδοτήθηκε με τη σύγκρουση, όπως λέει οι ερευνητές «είχαν βρει ξυλόλιο, το οποίο εντοπίστηκε εξαρχής στο σημείο της σύγκρουσης, απλά δεν δόθηκε έμφαση στο πόρισμα.

Στη συνέχεια, η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) βρήκε και αυτή ξυλόλιο σε κάποια σημεία όπου δεν θα έπρεπε να υπάρχει». Οπως είπε, το ξυλόλιο είναι ένας υδρογονάνθρακας ο οποίος χρησιμοποιείται στη νοθεία καυσίμων και που μπορεί να δικαιολογήσει μία έκρηξη, συμπληρώνοντας πως «εάν δεν υπήρχε αυτή φωτιά, θα ήταν ζωντανοί πολλοί περισσότεροι άνθρωποι».

TAGS:
Advertisement