Ο Δημήτρης Μοθωναίος γεννήθηκε στις 6 Ιουνίου 1983 και είναι μοναχοπαίδι. Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης – Κάρολος Κουν καθώς και πρώην φοιτητής της Νομικής Σχολής Αθηνών καθώς αποφάσισε να την παρατήσει για να γίνει ηθοποιός.
Της: Έπη Τρίμη
Είναι ανιψιός του επιφανούς Ζακυνθινού ιατρού και ευεργέτη του νησιού της Ζακύνθου Γεωργίου Μοθωναίου.
Το έχει περιγράψει και ο ίδιος παλιότερα σε συνέντευξή του στο «Down Town». «Ως χαρακτήρας ήμουν ο ορισμός του φλώρου. Και ως εικόνα, είχα γυαλάκια, φορούσα σιδεράκια, όλα, ό,τι έχει ένας φλώρος τα είχα εγώ στο δεκαπλάσιο. Ήμουν τέρας ασχήμιας, ήμουν σε τραγική κατάσταση. Ούτε πολύ αθλητικός ήμουν, ούτε πολύ δημοφιλής στα παιδιά, ούτε όμορφος. Και μετά, στο Λύκειο, έκανα τη μετάλλαξη. Μεταμορφώθηκα κατά κάποιον τρόπο. Πήγα με αυτούς που ήταν οι μάγκες, οι χαλαροί, έγινα πρόεδρος του 15μελούς, μέσα σε τρία χρόνια έκανα μεγάλη στροφή. Από “φυτό” έγινα το πιο δημοφιλές παιδί. Το μόνο που παρέμεινε το ίδιο ήταν ότι ήμουν πάντα πολύ καλός μαθητής». Κάπου εκεί γίνεται και η πλήρης μετάλλαξη της καθημερινότητάς του, από φλώρος γίνεται party animal.
Η αλλαγή πίστας ήταν θεαματική: άρχισε να βγαίνει με μεγαλύτερούς του σε ηλικία, σύχναζε στο «Wild Rose» στην Πανεπιστημίου και στο «Kalua», ενώ πολλές φορές κοιμόταν σε σπίτια φίλων του που έμεναν στο κέντρο, μια που όταν έφευγε από τα κλαμπ ήταν ξημέρωμα και τα βόρεια προάστια ήταν μακριά. Άλλωστε, δεν είχε καμία ιδιαίτερη πίεση από το σπίτι, γιατί οι γονείς του ήταν αρκετά προοδευτικοί και ανεκτικοί στις δεσμεύσεις και τους περιορισμούς που του είχαν θέσει. Έζησε την εφηβεία με παρέες και ξενύχτια, πατώντας μόνος του τα φρένα του στα άκρα όταν ένιωθε ότι ξεφεύγει, κάτι που του είχαν ενδόμυχα περάσει οι ίδιοι. Άλλωστε, είχε μάθει από μικρός τι σημαίνει να πέφτεις στην παγίδα, άσχετα αν ακόμα δεν μπορούσε να την ταυτοποιήσει. Εκείνο που ήξερε ήταν ότι χρειαζόταν δράση και στόχο. Τα βρήκε και τα δύο.
Ο Δημήτρης Μοθωναίος είπε στο Protothema: «Η κακοποίηση μου ξεκίνησε στα 6 μου. Γίνονταν κατ’ εξακολούθηση πράγματα, τα οποία δεν μπορούσα κι εγώ ο ίδιος να αντιληφθώ. Αισθανόμουν πως αυτός ο άνθρωπος με αγαπάει πάρα πολύ. Όταν ήμουν 26 χρόνων ήρθε ξανά αυτός ο άνθρωπος, με προσέγγισε με τον ίδιο τρόπο και έκανε μια συγκεκριμένη κίνηση που πια δεν μπορούσα να την αγνοήσω. Σαν να ξύπνησε το σώμα μου και να θυμήθηκε όλα τα προηγούμενα. Όταν ήμουν μικρός δεν καταλάβαινα τίποτα. Έχω εικόνες διάσπαρτες. Θυμάμαι να με πηγαίνει για μπάνιο σε μια παραλία και να ξαπλώνει δίπλα μου και μετά δεν θυμάμαι… Υπήρξε περίοδος που μόνο με το αλκοόλ μπορούσα να ξεπεράσω αυτό το σύννεφο. Με ακολούθησε στην πορεία μου, μού διαμόρφωσε όλη τη σεξουαλική μου ταυτότητα και την ταυτότητα ως ανθρώπου. Έκανα 11 χρόνια ψυχανάλυσης για να μπορέσω να το δουλέψω αυτό το πράγμα».
Πλέον ο ηθοποιός είναι ένας ενήλικας άντρας που προσπαθεί να αφήσει πίσω του εκείνο το κακοποιημένο αγόρι.
Ο Δημήτρης Μοθωναίος ενώ ήταν άριστος φοιτητής της Νομικής και το μέλλον του διαγραφόταν λαμπρό, ασφαλές και σίγουρο, στα 22 του τα παρατάει για να διαλέξει τον αβέβαιο κόσμο του θεάτρου και της υποκριτικής. Οι γονείς του δεν του έφεραν καμία αντίρρηση. Ήθελαν το παιδί τους να είναι ευτυχισμένο. Του παρείχαν τρομερή υποστήριξη σε οτιδήποτε. Ήταν πάντα υπέρμαχοι του να ανακαλύψει ο Δημήτρης μόνος του την ευτυχία και την αληθινή του φύση και κλίση. «Πάντα είχαν την άποψη ότι θα έπρεπε να κάνω ό,τι θα με έκανε εμένα ευτυχισμένο και όχι αυτούς. Τώρα εκτιμάω τη στάση των γονιών μου γι’ αυτό», θα πει.
Το τηλεοπτικό του ντεμπούτο έγινε το 2006, μέσα από τη συμμετοχή του στη σειρά του Alpha TV «Τελευταία Παράσταση» στο ρόλο του αδερφού της Έλλης Λαμπέτη. Τη σεζόν 2009-2010, πρωταγωνίστησε στην επιτυχημένη σειρά του Aντ1 «Κάρμα» μαζί με τους Μυρτώ Αλικάκη, Μαρκέλλα Γιαννάτου, Ιζαμπέλα Κογεβίνα και Αντώνη Φραγκάκη ενώ το 2015, έλαβε μέρος στην κωμική σειρά του Αlpha TV «Μη με σκας» όπου και συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Γιάννη Μπέζο. Το 2019, πρωταγωνίστησε στο ρόλο του Αντώνη Κωστούλα στην ελληνική δραματική σειρά Η ζωή εν τάφω, η οποία προβλήθηκε από την ΕΡΤ και είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Στράτη Μυριβήλη.
Όσον αφορά το θέατρο, η πρώτη του παράσταση ήταν ο “Ηλίθιος” του Ντοστογιέφσκι στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Έκτοτε πρωταγωνίστησε αδιαλείπτως στο θέατρο σε παραστάσεις υψηλού ποιοτικού κύρους και εμπορικής απήχησης. Το 2012, προτάθηκε για το βραβείο Χορν για το ρόλο του στο έργο «Cock» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, ενώ το 2014 προτάθηκε και πάλι για το ρόλο του στις «Βάκχες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου. Το 2015, πρωταγωνίστησε στην παράσταση φαινόμενο του ελληνικού θεάτρου που είδαν πάνω από 100.000 θεατών, «Η Μεγάλη Χίμαιρα», βασισμένη στο μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση και το 2017 πρωταγωνίστησε στην Κεντρική Σκηνή Τσίλερ του Εθνικού Θεάτρου στο ρόλο του «Πέερ Γκυντ» του Ίψεν. Το 2019, πρωταγωνίστησε στην πρώτη ελληνο-κινεζική αγγλόφωνη κινηματογραφική παραγωγή, τα γυρίσματα της οποίας έλαβαν μέρος στη Σαγκάη, τη Βιέννη και τη Λευκάδα.
Κινηματογραφικά έχει πρωταγωνιστήσει μεταξύ άλλων στις ταινίες: «Νίκος Δραγούμης. Ένας ζωγράφος στη σκιά της ιστορίας» (2015), «Φαντασία» (2019), και “A Day in the Life Of A Teddy Bear” (2019).