Τις ήξερε όλος ο πλανήτης: 6 πανέμορφες Ελληνίδες ηθοποιοί που έγιναν παγκοσμίως διάσημες
Με το ταλέντο τους στην υποκριτική, την ομορφιά τους και το μεσογειακό τους ταπεραμέντο, έξι Ελληνίδες σταρ του κλασσικού κινηματογράφου διέπρεψαν και στο εξωτερικό.
Μπορεί το Χόλιγουντ να φημίζεται για τις καλλονές του, αλλά η Ελλάδα δεν πάει πίσω. Υπάρχουν Ελληνίδες καλλονές, Ελληνίδες σταρ που ξεχώρισαν στο θέατρο και στον κινηματογράφο, η κάθε μία με την προσωπικότητά της και το ταλέντο της και πέρασαν τις πόρτες των διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών.
Η Ειρήνη Παπά είναι Ελληνίδα ηθοποιός με διεθνή σταδιοδρομία.
Η Ειρήνη Παπά είναι από τις μετρημένες στα δάχτυλα ηθοποιούς που ξεπέρασαν τα στενά όρια της Ελλάδας και έκαναν καριέρα στο εξωτερικό.
Η Ειρήνη Λελέκου, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στο Χιλιομόδι Κορινθίας στις 3 Σεπτεμβρίου 1926 από γονείς εκπαιδευτικούς. Στον καλλιτεχνικό χώρο πρωτοεμφανίστηκε στα 15 της ως τραγουδίστρια και χορεύτρια. Στην συνέχεια σπούδασε στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας της συνεργάστηκε με διάφορους θιάσους.
Το 1948, τελειόφοιτη πλέον της σχολής του Εθνικού Θεάτρου, μαγνήτισε με την ομορφιά της τον Αλέκο Σακελλάριο, ο οποίος την ενέταξε στο σχήμα της επιθεώρησης «Άνθρωποι, Άνθρωποι» που ανέβηκε στο θέατρο «Μετροπόλιταν» της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και άφησε εποχή.
Την ίδια χρονιά έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία της Φίνος Φιλμ «Χαμένοι άγγελοι» (1948), όπως και ο συγγραφέας Νίκος Τσιφόρος στην πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα. Η Ειρήνη Παπά επιβλήθηκε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό με τον ρόλο της στην ταινία του Φρίξου Ηλιάδη «Νεκρή πολιτεία» (1952).
Η Κατίνα Κωνσταντοπούλου – Παξινού ήταν Ελληνίδα ηθοποιός, κυρίως δραματικού ρεπερτορίου, παγκοσμίου φήμης.
H Kατίνα Παξινού, η μεγάλη μας τραγωδός, κατάφερε να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ, βάζοντας τους δικούς της όρους. Μεγάλη της νίκη, το Όσκαρ Β΄γυναικείου ρόλου για την ταινία Για ποιoν χτυπά η καμπάνα. Έπαιξε σε 11 ταινίες μόνο, μία ελληνική –Το νησί της Αφροδίτης– ενώ οι υπόλοιπες ήταν ξένες παραγωγές. Στο θέατρο έπαιξε όλους σχεδόν τους ρόλους που ονειρεύεται κάθε ηθοποιός ρεπερτορίου.
Η Έλλη Λαμπέτη είναι για πολλούς, η μεγαλύτερη Eλληνίδα ηθοποιός.
Γεννήθηκε στις 13 Απριλίου του 1926 στα Βίλια Αττικής και το πραγματικό της όνομα ήταν Έλλη Λούκου.
Έπαιξε σημαντικούς και σπουδαίους ρόλους, ενώ η προσωπική της ζωή, οι έρωτές της, και το δράμα της οικογένειάς της, την κάνουν Το κορίτσι με τα μαύρα, όπως η ταινία του Mιχάλη Κακογιάννη που πρωταγωνίστησε. Πέρασε κι εκείνη από τις διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές με την ταινία Il relitto ή Το χαμένο κορμί (1961).
Η Ρίκα Διαλυνά είναι ελληνίδα ηθοποιός του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης, με διεθνή καριέρα. Προερχόμενη από το χώρο των καλλιστείων, εμφανίστηκε σε ρόλους προκλητικής και μοιραίας γυναίκας στην κινηματογραφική της διαδρομή.
Η Ρίκα Διαλυνά ξεκίνησε από τα καλλιστεία, όπου βγήκε Σταρ Ελλάς το 1954, ενώ στο διαγωνισμό για την Μις Υφήλιο, κατέκτησε την πέμπτη θέση. Έπαιξε δίπλα σε μεγάλους μας ηθοποιούς, ενώ πέρασε από το Χόλιγουντ για ταινίες και συμμετοχές σε τηλεοπτικές εκπομπές και σειρές, με αποκορύφωμα τη συμμετοχή της στο φιλμ του Φελίνι Giulietta degli spiriti (1965).
Στον κινηματογράφο έπαιξε βασικά το ρόλο της προκλητικής γυναίκας, εντυπωσιάζοντας με την κορμοστασιά της και τον «αέρα» της, στις ταινίες «Για το Ψωμί και τον Έρωτα» (1959), «Λαός και Κολωνάκι» (1959), «Ένας βλάκας και μισός» (1959), «Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος» (1960), «Ο άρχοντας του κάμπου» (1961), «Διπλοπενιές» (1966) και «Τι 30, το 40, τι 50» (1972).
Η Τζένη Καρέζη ήταν δημοφιλής ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου.
Η Ευγενία Καρπούζη, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 12 Ιανουαρίου 1934.
Ο πρώτος της ρόλος στο θεατρικό σανίδι ήταν δίπλα στη Μελίνα Μερκούρη και τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, στο έργο του Αντρέ Ρουσέν «Ωραία Ελένη», που ανέβηκε τον Οκτώβριο του 1954 στο Θέατρο Κοτοπούλη.
Ακολούθησε ο ρόλος της Αντέλα στο έργο του Λόρκα «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα», στο οποίο πρωταγωνιστούσε η Κατίνα Παξινού και σκηνοθέτησε ο Αλέξης Μινωτής. Το χρονικό διάστημα 1955-1959 έπαιξε με επιτυχία σπουδαίους ρόλους στο Εθνικό Θέατρο: Οφηλία (Άμλετ), Κορντέλια (Βασιλιάς Ληρ), Μυρίννη (Λυσιστράτη) κλπ.
Το 1955 έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο», για να ακολουθήσουν περισσότερες από 30 ταινίες: «Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος» (1960), «Η νύφη το ’σκασε» (1962), «Τα κόκκινα φανάρια» (1963), «Δεσποινίς διευθυντής (1964), «Μια τρελή τρελή οικογένεια» (1965), «Τζένη – Τζένη» (1966), «Ένας ιππότης για τη Βασούλα» (1968), «Μια γυναίκα στην αντίσταση» (1970).
Η Έλενα Ναθαναήλ (Ελένη Δεληβασίλη) ήταν Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.
Πρωτοεμφανίστηκε στο σινεμά στην ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη Κάτι να καίει (1964) στην ηλικία των 16 ετών.
Εντυπωσίασε με τη μελαχρινή εύθραυστη ομορφιά της, τα χαρακτηριστικά μάτια της και τοαριστοκρατικό ύφος της, που την ανέδειξαν αμέσως σε σταρ.
Γερμανοί παραγωγοί την ξεχώρισαν και το 1965, πρωταγωνίστησε στο Walsungenblut. Έξι χρόνια αργότερα, έκανε κι ένα πέρασμα από την ιταλική παραγωγή Il Sorriso del ragno αν και σε όλους μας, έχει μείνει αξέχαστη η παρουσία της στο ελληνικό Love Story, «Εκείνο το καλοκαίρι».